Frammtidens Halo

Inaktiv
Frammtidens Halo

(måste skriva av mig)
(Sry min stavning , lider av lätt dyslexi)

Om inte så länge till så kommer ett spel från utväcklarna bakom ett av dom friaste spelen ute nu, jag snackar om Oblivion, det ska visst utspela sig i ett ennu större landskap och den hära gången lite mera pang pang med ak,s och annat gott...
MEN det jag tänker på nu e inte vapen utan storlek på spel-yta.

OCh då går mina tankar till den första alfa builden av halo, kommer ni ihåg den filmen där stora böljande landskap gick ihopp me en stor ring (som nu e känd som halo) där pelican dropp ships gled framm mellan bergen.... well det va då,,, och nu ,,, är nu, och nu har spelen fått stora landksap, avanserad grafik ( Next gen) och kan ta hand om flera 1000 spelare online sammtidigt ( jag snackar BARA om 360 nu)
Tex huxley som e på G ut snart,, vadå 8 mot 8 här snackar vi 800 spelare online sammtidigt,,

Det jag genast började fantisera om när jag första gången läste om huxley så va det,, tänk Halo univärsum i den stilen,,, och det hjälpte ju inte när man såg Halo Wars Trailern, Tänk er en oendligt stor ( kanske inte oändligt men snudd på) landskap där du och dina kammrater kan få tillgång till Warhoogs och dra ut i landskapet och jaga covernats m.m ,,, tänk er en barna lika stor som oblivions om inte större, d startar upp med din gubbe i din "bas" och en atack mot eran Hq har pressis gått över, Nu säger "commandern" för den hära 20min ronden att en recon patrull på 4 warhoogs ska dra ut och scouta omgivningen.
((omgivningarna i halo 1 / 2 DM, sammt CTF va tighta, claustrofobiska och närstrider va oundvikliga)) well här drar ni iväg me 4 st warhoogs ut i landskapet,, ni kör runnt i ca 3-5 min innan ni hittar en bas som går ner i marken , ni bestämmer er för att gå in, så ni tar er ner i basen och inser att motståndar laget har följt efter och det skapas en het strid, En av dom olika trupp typerna ( recon) skickar ut en granat som genast tas upp av "commanderns" radar där han sitter och han beordrar (pilot enheter) att starta upp sina falcom droppshipps som står bakom basen, piloterna hopapr in och spelare fyller på droppshippsen och drar iväg (( om ni tänker er från halo 1 där man flyger in över vattnet och ska göra en dropp off på stranden och man ser et av dom andra droppshippsen flyger i formation bakom ( andra stället där man får warhoogen))
Tänk er den synen i ett mmo spel,,, där 3 st Pelicans komemr flygande över ett stort landkskap 2*större än oblivions,,,
Det e vad jag hoppas ska komma till 360 i snar frammtid, det finsn så mycket att bygga på i halo univärsumet ,, men bara lite har blivit hittat,,,

Mvh8)

Inaktiv

Halo kommer absolut växa, Halo 3, Halo Wars och P.Jacksons hemliga projekt i Halo världen är på gång redan nu. Jag tror inte dom kommer stanna där.
Halo Wars kommer väl säkert vara ett storslaget RTS till 360n, hoppas dom lägger mycket tid på det och satsar på onlinespelandet.

Ett rejält och bra MMO för Xbox Live kan bli en storsäljare, WoW fenomenet över till 360n helt enkelt.
Huxley kommer försöka, frågan är om det räcker fram. Okända utvecklare och en helt nytt spel. Samma koncept med Halo världen hade absolut varit en bättre ide, men då måste Bungie gör det, och ha minst 5 år på sig.

Inaktiv

Håller me dära Bungie måste fixa det i sånna fall och inte lämmna över det till ett annat företag för då lär det ju snea totalt.
Appropå Halo filmen så börjar jag mer och mer oppas på att det ska bli en dator animerad film istället,, på flera sätt så skulle det vara så grymmt mycke tuffare ,, jag menar me den tekniken vi har nu så lär det bli daaammnnn
Well annars får man väll hoppas på ett mmo när Xbox (3) kommer 3d brillor och hela skiten men dock lär man väll vara för gammal för att lira då =/

Medlem

MMORPG till 360 skulle nog funka skitbra tror jag:)

1
Skriv svar