Ännu en strulande Xbox360

Medlem
Ännu en strulande Xbox360

Igår fick jag äntligen tillbaka min Xbox360 (eller mer exakt så fick jag en annan). Lyckan blev dock kortvarig. Istället för att låsa sig, som min gamla box börjat göra, så verkar den nya ha problem med att läsa skivor. Det första jag gjorde när jag kopplat in den nya boxen var att slänga i "Gears of War". Då poppar det plötsligt upp ett meddelande som lyder något i stil med: "To play this disc put it in an Xbox360 console".

Jag blir givetvis lite orolig men slänger i en annat spel istället, "Call of Duty 3". Det funkar. Jag testar bonusdisken som kommer med Gow, den funkar också så jag gör ytterligare ett försök med "Gears of War". Nu startar spelet och jag spelar några timmar. Inga större problem förutom att filmsekvenserna hänger upp sig ett par sekunder vid några tillfällen. Jag lägger dock märke till att disken spinner ner vid några tillfällen, något min gamla box aldrig gjorde så vitt jag kan minnas.

Sen kommer det, mitt i en filmsekvens, plötsligt upp ett meddelande som talar om att disken inte går att läsa och spelet avslutas. Detta är filmen innan körsekvensen. Jag provar flera gånger men samma meddelande kommer upp vid exakt samma tillfälle och jag är nu ganska övertygad om att det är fel på disken. Då funkar det plötsligt igen och jag spelar några timmar till tills samma sak händer i en annan filmsekvens (den efter man kommer upp från gruvan).

Jag är förtfarande ganska säker på att det är fel på disken men jag bestämmer mig ändå för att testa några andra av mina spel. De flesta startar utan problem, utom "Dead Rising" som visar "To play this disc put it in an Xbox360 console"-meddelandet. Nu blir jag lite orolig och jag testar att köra det igen. Nu verkar det som om spelet börjar ladda men strax slutar disken att spinna och TV:n blir svart. Till slut lyckas jag i alla fall komma till huvudmenyn och ladda ett av mina sparade spel. Det hinner knappt börja ladda innan rutan som talar om att disken inte går att läsa poppar upp.

Där sprack teorin om att det är "Gears of War" disken det är fel på eftersom "Dead Rising" har fungerat helt perfekt tidigare. Jag testar mina andra skivor igen och vid ett tillfälle får även "Call of Duty 3" "To play this disc put it in an Xbox360 console"-meddelandet. Dock har själva spelet funkat problemfritt hittills.

Jag ringer supporten och beskriver mitt problem och efter lite missförstånd och underliga felsökningar (jag förstår inte hur inställningen av PAL-60 och PAL-50 skulle kunna påverka läsfel) så kommer vi fram till att jag ska skicka tillbaka även denna boxen.

Givetvis känns det en aning surt men man vill ju gärna ha en box som fungerar. Är det någon mer som fått en Xbox360 i taskigt skick tillbaka? Är detta ett vanligt problem eller hade jag bara otur?

Medlem

jag har haft samma problem som du med 2 xbox 360 som man köpt på siba, den första låste sig på många spel, som tur var tog siba tillbaks den å man fick en annan som hade exakt samma fel,

den andra maskinen kunde man inte gå tillbaks till siba med, för den fick en flygtur genom ett öppet fönster pågrund av ett vredes utbrott man fick,

tror inte siba skulle ta emot den andra maskinen,
detta hände för några månader sen,

och man vill gärna ha en 360. så man kommer göra ett sista försök att köpa en maskin igen,

förhoppningsvis blir det tredje gången gillt,
fast kommer även den tredje maskinen inte funka då kommer förtroendet för microsofts xbox 360 vara helt kört i botten,

då får det bli wii och ps3,

så du är inte ensam om detta problem.

och som du säger så drar telefon supporten en massa konstiga historier om just det där med 50 och 60 inställningar, som inte gjorde nån skillnad,

en av supportgubbarna var extra komisk när han påstod att Xbox 360 helst inte ska köras på en lcd tv, för då kan 360 låsa sig...

VAAAAA ? hmmmm lol

Inaktiv

Oooh jag trodde jag var ensam om att ha en helt efterbliven xbox. fattar inte hur det ska va så svårt att göra ett normalt fungerande tv spel. Min box hänger sig oxå friskt då och då i tid och otid. Även det där meddelandet med unreadable disc kommer rätt ofta fram. Microsoft borde ta tag i det här för det är löjligt att man ska behöva pynta 4 lax för nåt som inte funkar!

Inaktiv

min la av totalt....bara blinkar rött och då ska det ju vara fel på av-kabeln enligt manualen men den ser fullt frisk ut. Nu väntar jag på att en ups snubbe ska hämta min box som sen ska skeppas till Tyskland. Supporten sa att det var ett internt fel i boxen och jag skulle få en ny förhoppnigsvis innan jul. Hoppas att man slipper skicka tebax den....

Någon som kan svara på varför den skickas till Tyskland och sen skickas en ny hem till mig från samma ställe??
Borde det inte gå att lösa lite smidigare??


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Medlem

verkar inte direkt som att microsoft testar några av dom maskiner som skickas ut,

för eller senare kommer microsoft göra bort sig igen,
typ om det är någon stor mässa typ E3 mässan,

och nån microsoft snubbe ska visa balla spel och maskinen låser sig eller visar upp en massa konstiga felmedelanden,

det har ju hänt liknande fel med nåt av microsofts pc operativsystem ,

det va nån stor visning på nån mässa
och tror det va Bill Gates själv som hade visningen och operativsystemet låste sig å där stod herr Bill och såg dum ut

så microsoft verkar inte kunna göra nånting bra.

om det är xbox operativsystem som strular då kanske är det dax att även microsoft börjar använda Linux

Medlem
Skrivet av Knirk:

verkar inte direkt som att microsoft testar några av dom maskiner som skickas ut,

för eller senare kommer microsoft göra bort sig igen,
typ om det är någon stor mässa typ E3 mässan,

och nån microsoft snubbe ska visa balla spel och maskinen låser sig eller visar upp en massa konstiga felmedelanden,

det har ju hänt liknande fel med nåt av microsofts pc operativsystem ,

det va nån stor visning på nån mässa
och tror det va Bill Gates själv som hade visningen och operativsystemet låste sig å där stod herr Bill och såg dum ut

så microsoft verkar inte kunna göra nånting bra.

om det är xbox operativsystem som strular då kanske är det dax att även microsoft börjar använda Linux

Jao, det var Windows 98.
Men, att ni har sånna problem med era apparater. Min har inte krånglat en ända gång. Och den är snart 1 år.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Boomer säg var du bor,
ska inte sno din felfria Xbox 360 ska bara hälsa på
och säga hej....


geeeeee mig din felfria 360 nuuuuuuuuuu

*snyft*

Medlem

Jo bra mycket fler boxar som funkar än som är paj, men det är ju bara de som är paj som verkligen märks. Kompisens box klappade ihop förra veckan, visade bara en röd lampa så han ficka skicka in den. Får se när den kommer tillbaka


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

kanske en korkad fråga,
men tillverkas alla Xbox 360 i samma fabrik,

eller tillverkas maskinerna i olika fabriker,
om dom tillverkas i olika fabriker då kanske vissa fabriker slarvar mer än dom andra när dom sätter ihop 360?

Medlem

har du din xbox uppkopplad ?
om inte prova det så det får ladda ner uppdateringar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den första 360n jag köpte från elgiganten låste sig hela tiden, kom bara så långt som till introduktionsfilmen med X:et innan den låste sig.

Dagen efter bytte jag den mot en ny och den låste sig "bara" några gånger om dagen, men så ska det ju inte heller vara.

Så tredje gången gillt fick jag äntligen en 360 som fungerade hely felfritt. Den har inte låst sig en enda gång eller haft några andra konstigheter för sig och jag hoppas att den fortsätter på det viset. 30 dagars öppet köp is the shit.

Medlem

jag säger bara 2 bokstäver

PC....

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

jag säger bara 2 bokstäver

PC....

Jo för PC strular ju aaaaaldrig...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Mo0rbid:

jag säger bara 2 bokstäver

PC....

Jo för PC strular ju aaaaaldrig...

Bra sagt! :=)


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Dock kan det ibland vara lättare att hitta och återgärda felet själv på sin pc om man är lite händig, medans på boxen så finns det i pricnip bara en sak att göra, returnerna och vänta en vecka eller tre


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

*asdfg*

låter bra det att den tredje maskinen funkar för dig,
för mig kommer också det bli den tredje maskinen som man snart köper,
hoppas tredje gången gillt verkligen stämmer

Youtube-proffs

Damn, jag känner att jag har haft tur, min xbox brukar få read disc error probs men inge mer, och en gång så lyste alla lampor röda så ja knuffa till kablarna lite då funka de igen.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

kanske bra att köra rugby stilen på 360 om den knasar ?

Medlem
Skrivet av Knirk:

kanske bra att köra rugby stilen på 360 om den knasar ?

Låter riktigt konstigt att du inte kan byta ut xboxen för 3e gången eftersom de är skyldiga att byta ut den tills den fungerar medans garantin fortfarande gäller.

Medlem

Om du läser vad han skrev så blev han förbannad och kastade ut den genom fönstret, om jag tolkade det rätt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

känner också att jag har tur min felar ingenting.
men så har jag ju itne haft den så länge och den var 1 vecka gammal av den jag köpte den av, som hade fått en ny på garantin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Om du läser vad han skrev så blev han förbannad och kastade ut den genom fönstret, om jag tolkade det rätt

Heh, äntligen någon som verkligen fullbordar när dom säger att de snart tar och slänger ut den genom fönstret.

Än så länge har jag också bara haft några read errors. Skivan verkar på något sätt bli dammig fort så jag har behövt rengöra den ett par gånger (en gång med fel trasa, blev mindre lyckat).

Medlem

Jag har också haft lite samma känsla, att jag haft tur eftersom min box funkade helt perfekt sen jag köpte den i mars tills för ca en månad sen då den började låsa sig. Det var inte helt överraskande eftersom man läst om att många haft problem med boxarna men det som däremot VAR lite förvånande var att jag fick en trasig box tillbaka. Lite tråkigt att de inte har bättre koll på i vilket skick de boxar de skickar ut är i.

Supporten kan också vara lite roliga. Han jag pratade med tyckte jag skulle byta ut skivorna men jag sa att jag tyckte det var ganska uppenbart att det är läsaren det är fel på eftersom t.ex. Dead Rising funkade helt perfekt i den förra boxen så varför skulle då den skivan helt plötsligt bestämma sig för att gå sönder när den legat i fodralet hela tiden. Dessutom får flera spel, även de som funkar att spela utan problem t.ex. Call of Duty 3, det irriterande "To play this disc, put it in an Xbox360 console"-meddelandet när man stoppar i skivan.

Medlem

min krånglar inte, men jag har bara haft den i 2 dagar, men konstant gaming, varvat både gears of war och doa4 så lite timmar har den varit igång redan


signatur

Nämen!

Medlem

Kompisens som haverade för någon vecka sedan funkade helt felfritt så vitt vi kunde se iallfall i typ 2-3 veckor sen vägrade den starta och lyste rött bara. Iochförsig köpte han ett demo ex så den hadde ju varit igång en hel del tidigare, men full garanti på den så han borde få tillbaka den eller en ny denna eller nästa vecka...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hehe jo xbox 360 n prövade sina vingar....

där sa du nåt Dvorak, rengöra sina skivor,

har aldrig haft nån koll på vad som är bra att använda som rengöring på sina dvd filmer, musik cd och spel,

ge gärna tips på vad ni där ute tycker är bra att rengöra med.

Medlem
Medlem

Nu börjar jag bli lite irriterad. Jag har fortfarande inte fått iväg min 360. Eftersom jag redan hade en låda så skulle de skicka fraktsedeln via e-mail. Detta skulle ta högst två dagar. Perfekt, tyckte jag eftersom man då kanske kunde få iväg boxen ett par dagar tidigare än om de skulle skicka en ny låda. Men ack, så fel man kan ha. Efter att jag fortfarande inte fått mailet efter fyra dagar ringde jag och då skulle de testa att skicka det till min andra e-mail adress och sa även denna gång att det skulle ta högst 48 timmar. Fortfarande inget. Nu sitter jag här och retar upp mig på att jag ens nämde att jag redan hade en låda.

1
Skriv svar