Problem med live

Inaktiv
Problem med live

Hejsan.
Jag har problem med att koppla upp mig på xbox live.
Jag surfar via telia adsl och min xbox360 vill inte hitta min ip adress. Jag frågade en kille på game som sa att han hade samma fel på sin och att han bara behövde stänga av modemet, koppla ur sladdarna och sen starta om men det vill inte funka för mig. Jag har testat att ställa in ip adress på automatic på datan men vägrar fortfarande funka och microsofts support låter mig vänta i en halvtimme och kan ändå inte hjälpa mig sen...

Nån som nån idé på va ja ska göra??:(

Medlem

Antar att du inte har någon router utan du byter mellan dator och box? Detta gör att det blir lite problem med ipnummer och dylikt. Jag skulle rekkomendera dig att skaffa en router, finns rätt billiga så kan du koppla in både dator och box samtidigt och inte behöva oroa dig om ip problem. Men det enda som finns att göra annars är att i princip stänga av modem osv i typ 10-20 min sen koppla in allt i box, sen slå på allt ihop. Brukar hjälpa


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Mjo, Telia låser IPnumret till MAC adressen på nätverkskortet, testa o stäng av modemet i upp till en timme, men som sagt, bästa e ju o skaffa en Router, alternativt 2 nätverkskort i datorn och köra med delad uppkoppling.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Joo det är väl så att han har kopplat in nätverkssladden från xboxen till en annan port i modemet.De går ju inte. Mitt råd :Köp Router


signatur
Inaktiv

jag har router och kör en kombination av trådlös mellan dator och router samt kabel mellan 360 och router. Får "IP Address (failed)" Någon som vet vad problemet är ? :S

Inaktiv

Ja måste skriva in lösen och andvändar namn innan ja ska in på internet (både på dator och xbox), om ja inte skriver in det i boxen får ja också "Ip addres failed" kanske det kan va det ?

Medlem

Kolla på IP-Adressen i datorn och skriv in den i boxen (nätverk delen), detta gör du om ditt live inte funkat innan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

okej, mitt live funkar lite när det vill just nu är det relativt problemfritt dock

1
Skriv svar