Sista minuten tips

Medlem
Sista minuten tips

Hade tänkt och äntligen införskaffa ett 360 immorn och undrar om nån har nåt tips på t.ex tillbehör som kan vara bra att ha.

Ska ha 2 trådlösa dosor så jag har kollat lite på MICROSOFT PLAY & CHARGE KIT alternativt MICROSOFT QUICK CHARGE KIT. Nån som har erfarenhet av nån av dom här, är det värt att köpa eller går det lika bra med vanliga AA batterier (kanske blir dyrt i längden).

Finns det nåt annat som kanske är värt att kolla in innan man beger sig till affären?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

inte smart att köra med att byta till batterier, du bör köra med nån sorts uppladdningsbart, antingen köpa laddare och batterier eller nåt av MS alternativ.

själv så hade jag laddare och batterier sen tidgare.

annat du bör köpa är en komponent eller vga kabel om du ska köra med hdtv om inte och du vet att du inte kommer köra hdtv på ett bra tag så köp en advance scart cabe (RGB-kabel) så får du bättre bild på din vanliga tv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja låter ganska logiskt att köpa laddningsbara så det blir nog nåt av MS alternativ.

Tyvärr har jag inte Hdtv, inte än iaf så det får nog bli en scart också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Komponent ingår i premium så det vore ju dumt att köpa extra om man nu skulle köra med hdtv. Men vad jag hört är det ju defitivt rekomenderat att köa en rgb-scart.

Kompisen köpte ett sådant play and charge kit, riktigt smidigt. Du får ett batteripack som du kan kolla batterinivå i boxens interface, samt en kabel så att du kan koppla in dosan i boxen när batteriet tar slut och fortsätta spela medans du laddar. Dock tycker jag själv att det borde varit standard med trådlösa dosor och är kanska förkastligt att sälja sånt separat för 200:- men tycker nog det är värt det, iallafall ett sådant för "din" dosa som förmodligen kommer användas mer än player 2 dosan.

Annars är det väl inte så mycket, se till att ha nätvärkssladd hemma eller köp till trödlös adapter till boxen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Annars är det väl inte så mycket, se till att ha nätvärkssladd hemma...

Det får du väl i alla fall med i paketet?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ja men oftast har man kanske inte modem osv precis jämte tv'n då nätverksladden man får är vadå 2 meter?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ja men oftast har man kanske inte modem osv precis jämte tv'n då nätverksladden man får är vadå 2 meter?

Tänkte inte på det eftersom jag faktiskt har min router max en meter från min 360.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar