förhandsbokning av Spel?.

Inaktiv
förhandsbokning av Spel?.

Nån som vet huri det funkar me förhandsbokning av Spel?.

Jag har förhandsbeställt 1 spel som har release den 1 december så ja ringde till kundtjänsten och frågade om dom kunde skicka innan till mig så ja har det innan helgen? Dom får inte skicka innan sa dom.

Spelet ja hade beställt hade dom fått in 15 november på lagret men får inte börja sälja förän 1 december när dte är release? vilken töntig regel?

Vem bestämmer när dom får bärja sälja och inte och varfölr må¨ste dom vänta på release datum? grrr blir förgrymmad....väl fasen bara skicka ut det när dom får in det

Medlem

Företagen som gör dom bestämmer när dom får släppas...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

släpps det på fredag får dom skicka det på torsdagen så du har det på fredagen. men dom får inte skicka det på onsdagen så det garanterat kommer fram.
ring dom och se om de kan maila dig ett kollinummer så kan du spåra paketet på posten och hämta ut det innan du fått din avi, den kommer 1 arbetsdag efter paketet ibland. är det så litet att brevis kommer med det direkt till din låda äre bara att hoppas att posten gör sitt jobb

Medlem

Paralyzer förlåt om jag frågar men är du dum på riktigt? Klart dom inte kan skicka ut det så fort dem fått det i lager om release dagen är den 1:a december.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tänk så här, en butik (A.), får in spelet en vecka innan butik (B.), och då kan butik (A.), börja sälja spelet med en gång...
Då förlorar butik (B.) en massa kunder, hade iaf förlorat mig som kund om jag hade haft ett bokat ex hos dem, då hade man ju avbokat o gått till butik (A.) istället...

Kanske blir lite grötigt där men hoppas att du fattar

Medlem

Tänk istället på nästa release, Butik A kommer aldrig någonsin få sälja ett spel av samma utgivare igen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Tänk istället på nästa release, Butik A kommer aldrig någonsin få sälja ett spel av samma utgivare igen.

Joo.. men det jag skrev ovan var om det hade varit OK för butikerna att börja sälja spelet/spelen direkt när de får in dem innanför fastern…

Medlem

Ja men tänker man som du skrev finns det ingen andlending för butik a att inte börja sälja direkt, skulle ju tjäna massor med penga r på det, var jag menade var varför butik A inte är dum i pallet och gör så


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ja men tänker man som du skrev finns det ingen andlending för butik a att inte börja sälja direkt, skulle ju tjäna massor med penga r på det, var jag menade var varför butik A inte är dum i pallet och gör så

Ser du inte anledningen?.. skojar du, tänk om Butik A ALLTID får in sina leveranser av nya spel före butik B, det kanske säger dig något...

Butikerna ska väl ändå få en schysst/jämlik "start", o få stamkunder genom bra service, trevlig personal osv. inte för att de får sälja nya spel för alla andra butiker...

Och bästa sättet e ju då att fylla alla spelbutikers lager o ha ett fast datum när man får börja sälja spelet, o den butik som har "bäst" rykte säljer flest spel, o tjänar där med mest stålar...

Men nu e det ju inte lagligt vilket man förstår... eller hur?...

Medlem

Just precis vad jag menade... butikerna skriver på avtal att inte sälja förän release datum, bryter man detta så har man inte så stor chans att få ett nytt avtal samt att man förmodligen riskerar att bli stämd. Knappast olagligt men. Vi säger samma sak men du förklarade inte riktigt varför A inte skulle sälja spelen för tidigt jag bara byggde på ditt argument med en bra anledning.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Just precis vad jag menade... butikerna skriver på avtal att inte sälja förän release datum, bryter man detta så har man inte så stor chans att få ett nytt avtal samt att man förmodligen riskerar att bli stämd. Knappast olagligt men. Vi säger samma sak men du förklarade inte riktigt varför A inte skulle sälja spelen för tidigt jag bara byggde på ditt argument med en bra anledning.

Då så.. då är vi på samma kapitel
Var lite missuppfattning från min sida då

1
Skriv svar