Xborre 360 med vanlig platt tv.

Medlem
Xborre 360 med vanlig platt tv.

God dagens kära FZare.

Jag funderar starkt på att inhandla mig ett xbox 360 då jag är otroligt trött att spela på min PC, känns som PC spelen har förlorat sin charm.

Problemet är att jag inte har en HDTV utan en vanlig platt tv på 30 eller 32". Jag är rädd att grafiken ska bli mycket lidande. Vad jag har förstått så ska en annan RGB kabel än den man får med kunna rädda mycket av bildkvalitén? Och hur mycket förlorar man egentligen på att inte spela på hdtv?

Tacksam för svar


signatur

En styck signatur.

fue
Medlem

jag har en tv för oss "döda" och jag tycker det flyter på bra, dock så är inte kvaliten som om man skulle köra på en hdtv, jag ska spara lite och köpa en hdtv någon gång till nästa år...

Medlem

Enda skillnaden mellan vanlig tv och hdtv är upplösningen. Så för dig med vanlig tv kan t.ex. text i vissa spel bli lite svårläst men annars är det inga problem att spela och de tkommer fortfarande se bra ut. Dock ser det ju klart bättre ut på en hdtv just pga högre upplösning.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ja har vanlig bildrörs tv en 32a. 3 år gammal ppanasonic..

körde demot till raibow six vegas. tyckte grafiken va faktiske helt ok..väldigt bra.

hade gamla xbox innan så var ju van vid den grafiken men måste säga grafiken har blivit 100 gånger bättre sen ja köpte 360. jaga är nöjd.

men skall nog köpa en hdtv i mellandagsrean ändå.

Medlem

jag har vanlig 28" spelen ser ok, förutom dead rising som är omöjligt att tyda texten.

dock så är skillnaden mot HDTV upplösning som dag å natt så börjar du köra med HDTV vill du inte byta tillbaka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hmm okej, låter hyffsat iaf Jag har också min 19" tft skärm till datorn men jag har hört att Gears of War(som jag ska köpa till min 360) blir skit konstigt, att gubbarna blir ihop tryckta och liknande :/ Så det blir väl att spela GoW utan hdtv och spel som funkar på min tftare


signatur

En styck signatur.

Medlem

Gears of War skall vara i widescreen och har du inte widescreen så kan det bli lite skumt om du inte ställer in bilden rätt. Men spelar dead rising hos en kompis på hans 28" (ej widescreen) bildrörs tv och har inga större problem att läsa text. Man måste bara koncentrera sig lite då det är ganska suddigt. Men inte på något sätt omöjligt som många verkar tycka...

Men ja HD-TV är klart att föredra


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om du ska köra på vanlig crt TV så investera gärna i en RGB-scartkabel, det gör bilden skarpare och man får mindre blödning i färgerna än med Coaxkompositkabeln som följer med.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har en vanlig tjock 32" widescreen, blir det bättre med scart sladden till den eller hd sladden som kommer med?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Komposit(notera ej komponent, 2 olika saker) kabeln är enligt de flesta värdelös och man bör investera i en RGB-Scart men tycker man inte att bilden är kass så kanske man inte märker att den blir mycket bättre heller. Själv har inte det blekaste då jag inte provat utan repeterar vad flera andra sagt på forumen här


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Får la fråga runt lite i butikerna och se om dom vet nåt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar