Ninja Gaiden...? Varför..

Inaktiv
Ninja Gaiden...? Varför..

Jag har en fråga angående Ninja Gaiden och Ninja Gaiden Black..

Har funderat på att köpa det, men överallt där jag läser om det så beskriver folk det som "jätte svårt"!.. Dock så får jag aldrig någon direkt info om vad det är som är så svårt med NG spelen..

Är det jobbig kontroll? Är det svåra fiender?.. Vad är de som är svårt?

Och slutligen, är det ett värt köp?

Tack på förhand!

Inaktiv

Ninja gaiden är ett piss-svårt spel, men väldigt roligt.Kontrollen är jättebra men det är nästan allt annat som är svårt. Men på Ninja Gaiden: Black så finns det en ny svårighetsgrad. Ninja Dog. Dö bara 2-3 ggr i rad och du får automatiskt en fråga. "Do you want to play the Ninja Dog difficulty?". tryck ja så blir det genast mycket enklare

Inaktiv
Skrivet av siggson:

Ninja gaiden är ett piss-svårt spel, men väldigt roligt.Kontrollen är jättebra men det är nästan allt annat som är svårt. Men på Ninja Gaiden: Black så finns det en ny svårighetsgrad. Ninja Dog. Dö bara 2-3 ggr i rad och du får automatiskt en fråga. "Do you want to play the Ninja Dog difficulty?". tryck ja så blir det genast mycket enklare

hehe ok det låter ju intressant!

men vadå piss-svårt? förklara ungefär vad det är som är så svårt! ^^ Är det nog "piss-svårt" för att man ska tröttna och ge upp?

Flakmonkey

Alltså, det är bara svårt, inte pga något är dåligt gjort utan för att det är designat så... nu för tiden är ju striderna i spel rena barnleken, men i Ninja Gaiden är motståndarna många, smarta, de tål en hel del stryk och du tål inte alltför mycket. Du kan heller inte spara varsomhelst.

Det är helt enkelt som spel från den "gamla goda tiden", då det faktiskt var en bedrift att klara många spel och något man blev stolt över. De som gillar det här kommer bara bita ihop och försöka om och om igen utan att ge upp. Men den största delen av dagens gamers ger förmodligen upp relativt fort. Spel ska ju uppenbarligen inte vara svåra längre

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Alltså, det är bara svårt, inte pga något är dåligt gjort utan för att det är designat så... nu för tiden är ju striderna i spel rena barnleken, men i Ninja Gaiden är motståndarna många, smarta, de tål en hel del stryk och du tål inte alltför mycket. Du kan heller inte spara varsomhelst.

Det är helt enkelt som spel från den "gamla goda tiden", då det faktiskt var en bedrift att klara många spel och något man blev stolt över. De som gillar det här kommer bara bita ihop och försöka om och om igen utan att ge upp. Men den största delen av dagens gamers ger förmodligen upp relativt fort. Spel ska ju uppenbarligen inte vara svåra längre

DUU, jag lägger min beställning nu direkt! Jag trodde det var "svårt på ett negativt sätt", men nu när du har förklarat så gillar jag det!

och du har helt rätt i att spel nuförtiden är löjligt lätta.

Medlem

Måste bara få skryta lite med att jag klarat det på Very Hard ^^.

Har du köpt det än? Hur går det för dig?


signatur

<3

Medlem

Banan innan man möter kyrk bossen (har inte kommit längre) så är fienderna väldigt svåra. Tror man möter tre ninjor samtidigt och dom brukar spöa en på två sekunder om man inte är snabb.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar