Eum... dagens speltips typ..

Medlem
Eum... dagens speltips typ..

Jag snubblade över ett demo i helgen. Ett demo på ett spel som jag helt missat, kanske på grund av att jag aldrig kollat in konsollspel tidigare (gow exklusive)

Hursomhelst - jag måste rekomendera er spelet då det var sjukt roligt, ett riktigt höjdarlir det lilla jag spelat - spelet heter "Dead Rising", ni har säkert sett det här innan...

Om jag har fattat allt rätt så är man fast i ett köpcenter a'la romeros zombierullar och det är zombies överallt... jag menar verkligen överrallt.
Du kan spring ut och in ur affärer och rota i hyllorna efter saker som kan användas som vapen, mat eller utrustning - spelet går i princip ut på att överleva en viss tid, om man vill kan man låsa in sig på toaletten och stanna där typ...

Jag kan ge exempel på några gapskratt ur helgens spelande:
Att försöka värja sig från zombies med en vattenpistol eller frisbee.
Att klä ut sig i en barnklädersaffär och åka zombieslalom med skadeboard... Zombiegolf någon?

Kort och gott, älskar man zombies måste man testa detta spel och man kommer att älska det. Jisses vad dyrt det var dock... verkar SÅ vara värt det dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Castor, bor du i Stockholm, dra till Mediamarkt, kostar ett spel där 399 (jag köpte gow för det) ett äldre spel som dead rising kostar nog lite mindre.

Annars, köp över nätet, alltid billigare.

Dead rising är feting bra, men just nu så sitter det i skuggen av GoW.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Dead rising är feting bra, men just nu så sitter det i skuggen av GoW.

GoW var snorbilligt på elgiganten. Dead Rising kostade nära 700:-

Gow är ju kanon men man blir ju inte vansinnig av styrningen i dead rising som man bli i GoW.

"Hallå, ditt jävla spel - jag tryckte fucking A för att croutcha bakom stenen... ya fooking beatch game..."

varvat med:

"Jäääävlar vad snyggt... på en äcklig konsoll liksom"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Polish: CastorFiber bor i Svergie's enda riktiga metropol, JÖNKÖPING 8)

jag slår ett slag för Trackmania Nations (server: TnT Servers #1 och #2)

först handlar det om att klara av banorna, sen blir man lite skillad och då handlar det om att plocka dom sista hundra eller tusendelarna i varje kurva

(p.s Trackmania Nations är förövrigt GRATIS!)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Youtube-proffs

WERZION! DET ÄR WÄREZ TRACKMANIA! ADMIN! ADMIN!!!

Castor, det är FUCKING BRA! croucha bakom en sten då, tryck a, räcker med en gång du vet, din lilla galning där!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Dead rising lät ju kul, synd att jag aldrig kommer köpa en xbox!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Köpte en Xbox med Gow och Dead rising, vad är nästa "måste ha spel" för 360n tro? Helt sjukt underbart btw att gå lös med motorsågen i en zombiemassa


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Dead rising lät ju kul, synd att jag aldrig kommer köpa en xbox!

Så sade jag med tills gow-screensen dök upp...
Dead Rising är det som gäller nu dock - ännu så länge har jag bara "lajvat ner" demon dock... (och en 15 demon till)

Wildthing: Motorsågen finns inte i demot

Jag har kastat smycken på en zombie tills han dog.
Krockat en med min skateboard.
En trave tallrikar mitt i en zombiemassa (lol)
Bumerangen... sopkvasten, läskburkar, böcker, kassapparater, blomkrukor... you name it, allt kan bli ett formidabelt zombievapen...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kommande bra spel till 360n:

castlevania: symphony of the night (live arcade)
assasins creed.
halo3.
halo wars (kan bli bra, kan bli dåligt).
half-life 2 (om du inte har det till datorn. innehåller orginal, båda exp-packen, portals samt tf2, enligt webhallen iallfall!)
fable2.
bioshock (typ system shock 3!).
the darkness (samma grabbar som gjorde "riddick" till xbox, kan bli hur bra som helst)

doom finns redan på live, och är faktiskt rätt najs med kontroll, och online, (men du har givetvis redan lirat det massor)

geometry wars finns också på live, och är rätt kul för kortare sessioner.

halo2 är bakåtkompatibelt, och lika bra som någonsin online (och snorbilligt jämfört med nya 360 spel)

Medlem
Skrivet av lave:

kommande bra spel till 360n:
castlevania: symphony of the night (live arcade)
assasins creed.
halo3.
halo wars (kan bli bra, kan bli dåligt).
half-life 2 (om du inte har det till datorn. innehåller orginal, båda exp-packen, portals samt tf2, enligt webhallen iallfall!)
fable2.
bioshock (typ system shock 3!).
the darkness (samma grabbar som gjorde "riddick" till xbox, kan bli hur bra som helst)

...de spel som kommer på pc också tar man ju där istället... tror jag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

i mitt fall begränsas jag en aning av klen hårdvara (på min laptop). dessutom är soffan klart skönare att sitta och gamea i än köksbordet, skrivbordet eller framhukad över soffbordet.

och så gillar jag helhetslösningen som live erbjuder, hittar du kul människor så kan du bjuda in dem att lira med dig, skicka meddelande, voice-chatta mm. det går givetvis att fixa på datorn också, men det kräver lite meck, samt att alla ska använda samma program.

Medlem
Skrivet av lave:

i mitt fall begränsas jag en aning av klen hårdvara (på min laptop). dessutom är soffan klart skönare att sitta och gamea i än köksbordet, skrivbordet eller framhukad över soffbordet.

och så gillar jag helhetslösningen som live erbjuder, hittar du kul människor så kan du bjuda in dem att lira med dig, skicka meddelande, voice-chatta mm. det går givetvis att fixa på datorn också, men det kräver lite meck, samt att alla ska använda samma program.

Jag har bärbar dator också... jag skulle aldrig få för mig att spela på den dock.

PC > XBOX > LAPTOP så typ...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

precis. jag har ingen PC.

(men jag vet inte om jag hade lirat på den istället för xbox i vilket fall som helst..)

Medlem
Skrivet av lave:

precis. jag har ingen PC.

(men jag vet inte om jag hade lirat på den istället för xbox i vilket fall som helst..)

(pratar i kaffemuggen för maximal effekt)

*tunga, väsande andetag för att lägga stämmningen* Chhhu-kzzzzzz, chhhhu-kzzzzzz....

"Come over to the dark side!"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"Take your weapon. Strike me down with all of your hatred and your journey towards the dark side will be complete."


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Känns som denna hör hemma här.

Tråd flyttad.

Inaktiv

fan vad du städar idag mullins.
Guldstjärna i kanten till dig

Medlem

Dead rising är kul, synd att man inte har hdtv så man kan uppfatta spelet utan man går mest å röjjer och får upp lvl men det gör ju inget då har man hög level när man köpt ny tv och kan ge sig på spelet på allvar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är ju inga problem att spela dead rising på vanlig tv? Vissa klagar på texten men spelade hos en kompis och det går ju läsa all text utan större problem. Tv'n är typ 28" och gammal...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

spelt är gjort för HDTV.
men visst vissa TV-appareter kanske klarar det, min tv är det dock omöjligt att läsa om man inte sätter sig just framför TV'n.

det är texten ingame som kommer upp när man pratar med nån som är svårast att läsa, subtitles under filmer är dock inga problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat Dead Rising sönder och samman. Gav många sköna timmar, men vid ~750 achievement points började det ta emot


signatur
Medlem

Varför kan inte folk släppa något i unreal fucking engine 3 till PC, jag vill tukta mitt grafikkort!

Gears of war, plz plz plz kan det inte släppas till peecee?!!1!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

DR är väl inte UE3 ändå?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

DR är väl inte UE3 ändå?

Det släpptes innan GoW, så nej.

Skrivet av Laxen:

Varför kan inte folk släppa något i unreal fucking engine 3 till PC, jag vill tukta mitt grafikkort!

Gears of war, plz plz plz kan det inte släppas till peecee?!!1!

Vänta 2 år så släpps det nog...

Medlem
Skrivet av Laxen:

Varför kan inte folk släppa något i unreal fucking engine 3 till PC, jag vill tukta mitt grafikkort!

Gears of war, plz plz plz kan det inte släppas till peecee?!!1!

ushc vad dåligt det skulle vara på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Laxen:

Varför kan inte folk släppa något i unreal fucking engine 3 till PC, jag vill tukta mitt grafikkort!

Gears of war, plz plz plz kan det inte släppas till peecee?!!1!

ushc vad dåligt det skulle vara på PC.

Kan nog bli bra. Epic är inte direkt dåliga på det dom gör.

Medlem

Skulle inte vara några större problem att spela det på PC, och så finns ju då möjligheterna att kanske modda spelet.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Laxen:

Varför kan inte folk släppa något i unreal fucking engine 3 till PC, jag vill tukta mitt grafikkort!

Gears of war, plz plz plz kan det inte släppas till peecee?!!1!

ushc vad dåligt det skulle vara på PC.

Kan nog bli bra. Epic är inte direkt dåliga på det dom gör.

Skulle förstöra lite av känslan att spela GoW på PC.:|


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar