Lite frågor om 360

Medlem
Lite frågor om 360

Tänkte gå över till den mörka sida och köpa en 360. Lite frågor:

Vissa spel (t ex GOW) kräver 60hz TV. Min är rätt ny, men ligger på 50hz. Spelet kommer inte att fungera?

Vad behöver man för att koppla in konsolen i datorskärmen? En "360 VGA HD AV Cable" förstår jag, men något mer?

Nätverk/Internet: Behöver jag extra utrustning eller kan jag använda mitt ADSL D-Link modem som jag har till datorn?

Jee
Medlem

Nätverk/Internet: Går bra med en vanlig nätverkssladd.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag kör själv med min superba-widescreen-dattaskärm och använder "360 VGA HD AV Cable" som du säger. Fick dock springa och köpa en förlägning till ljudsladdarna.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

1:a frågan:
Citerar mig själv från en tidigare tråd.

Citat:

De 50Hz som står på baksidan av din TV syftar på väggutagets frekvens, och inte bildfrekvens som din TV klarar att visa. Har du en TV som är relativt ny, alltså en TV-apparat som inte var tillverkade på stenåldern, klara den av att visa 60Hz.

2:a frågan:
Du har förtsått rätt, det är en VGA-HD kabel som behövs för att koppla in 360:n till en datorskärm.

3:e frågan:
För att få igång Live på 360 behöver du bara en vanlig nätverkskabel. Vill du vara uppkopplad på både datorn och 360:n sammtidigt behöver du ett modem med flera kontakter, en router eller något liknande.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ok, tackar för svaren. Förlägning till ljudsladar finns i TV/Radio-affärer antar jag? Så en Creative MegaWorks THX 5.1 550 bör funka utan problem om jag hittar en förlängning till sladdarna?

Medlem

du kan ändra mellan 50Hz eller 60Hz i dashborden i dislpay menyn


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

är din tv widescreen hagman ?

Medlem

Vanlig TV.

Bästa stället att köpa en 360 (garanti och så, tänkar jag på)?

Medlem

ok, du jag har en fråga till dig. då du köper ditt 360 (om du gör det) då ska du kolla på din tv om det saknas någon del på vänster sida, om de liksom är borttaget lite på vänster sida.
du kan gå in på min tråd som typ heter "Bilden utanför?" eller något sådant. så får du se. skicka gärna ett PM om det till mig, så ska vi se om vi har samma problem

Medlem
Skrivet av Hagman:

Vanlig TV.

Bästa stället att köpa en 360 (garanti och så, tänkar jag på)?

Det är väl samma garanti överallt? Bara att ringa till supporten om det blir problem.

Medlem

Tror ni att det funkar med en TV som är köpt för typ 10 år sedan? Att spela Gears of War menar jag?

Medlem
Skrivet av stalker-:

Tror ni att det funkar med en TV som är köpt för typ 10 år sedan? Att spela Gears of War menar jag?

Ja, varför skulle det inte fungera?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av stalker-:

Tror ni att det funkar med en TV som är köpt för typ 10 år sedan? Att spela Gears of War menar jag?

Ja, varför skulle det inte fungera?

Gears kräver väl 60hz? Vissa äldre apparater klarar bara 50hz. Stalker, kolla i manualen om du har kvar den.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av stalker-:

Tror ni att det funkar med en TV som är köpt för typ 10 år sedan? Att spela Gears of War menar jag?

Ja, varför skulle det inte fungera?

Gears kräver väl 60hz? Vissa äldre apparater klarar bara 50hz. Stalker, kolla i manualen om du har kvar den.

Precis som jag skrev lite högre upp så klarar alla moderna TV-apparatar av att visa 60Hz. En TV från 1996 borde klara av det utan några som helst problem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Okej mr.bear, tack för hjälpen.
Men jag tror nog att den är lite äldre, men farsan kom inte ihåg.
Funderar på att köpa en 360 nu när jag såg den så billigt på elgiganten, men tycker ni att det är värt det?
Såklart skall jag skaffa mig en HDTV senare.

Är det verkligen så stor skillnad mellan grafiken på en HDTV och en vanlig? Är det så man spyr menar jag?

Medlem
Skrivet av stalker-:

Okej mr.bear, tack för hjälpen.
Men jag tror nog att den är lite äldre, men farsan kom inte ihåg.
Funderar på att köpa en 360 nu när jag såg den så billigt på elgiganten, men tycker ni att det är värt det?
Såklart skall jag skaffa mig en HDTV senare.

Är det verkligen så stor skillnad mellan grafiken på en HDTV och en vanlig? Är det så man spyr menar jag?

Visst är det en skillnad men inte så farligt att du "spyr". Det kan bli lite svårt att se vissa grejer (t.ex. viss text på Dead Rising) men det är absolut inte så farligt att du inte kan spela.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ok, tackar för hjälpen, det blir en 360 framåt december.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av stalker-:

Okej mr.bear, tack för hjälpen.
Men jag tror nog att den är lite äldre, men farsan kom inte ihåg.
Funderar på att köpa en 360 nu när jag såg den så billigt på elgiganten, men tycker ni att det är värt det?
Såklart skall jag skaffa mig en HDTV senare.

Är det verkligen så stor skillnad mellan grafiken på en HDTV och en vanlig? Är det så man spyr menar jag?

Visst är det en skillnad men inte så farligt att du "spyr". Det kan bli lite svårt att se vissa grejer (t.ex. viss text på Dead Rising) men det är absolut inte så farligt att du inte kan spela.

hmm finns det något sätt att se vad ens TV har för frekvens, och skadar den teven om man inte har 60hz men testar med ett 60hz spel iaf? Skulle vilja veta, min är från ungefär år 1999 och jag trodde inte den skulle klara det.


signatur

Videomupp

Medlem

Ville bara tipsa om den här länken.
Ser nog rätt dåligt ut för dem med 50hz tv.

1
Skriv svar