ska köpa en 360, därför att..

Inaktiv
ska köpa en 360, därför att..

därför att xbox-live verkar vara så jävla nice! Älskar hur man kan tanka dmeo versioner av spel osv..

men jag har en fråga angående multiplayer spelandet på Live.. Är det många som lirar sina spel på x-box live? alltså jag menar, är det lätt att fixa folk till matcher osv? (Nu snackar jag om populära spel som t.ex GoW och det kommande Lost planet.)

Hur är pingen?

Inaktiv

Det är skitmånga som lirar Gow. Tvivlar inte på att många kommer lira Lost Planet heller.

Spel som de inte är så mkt folk på är mer Kameo och sådana spel som är lite äldre...

Trots att jag har lirat med amerikanare på GoW har det aldrig laggat. Vet inte om det gjort det för andra men har i stort sett lirat hela dagen. Vad som är svårt är att hosta ett game. Inga som vill komma in på dem i nuläget.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Skaffa aldrig xbox live guld om du inte tänker ha det resten av ditt liv. Det är ett helvete att säga upp abbonemanget. Annars så funkar det väl fint, aldrig haft problem med lagg. Däremot är det som eDy säger, äldre spel har få spelare.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Skaffa aldrig xbox live guld om du inte tänker ha det resten av ditt liv. Det är ett helvete att säga upp abbonemanget. Annars så funkar det väl fint, aldrig haft problem med lagg. Däremot är det som eDy säger, äldre spel har få spelare.

Köp Guld abonemang via butiker (Webhallen t.ex.) så slipper du allt "krångel". Krånglet är egentligen inte så farligt. Köper du Guld med kreditkort behöver du bara ringa till supporten och be dem att avsluta prenumerationen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Du kan inte bara tanka demos.

DU kan ta hem filmsnuttar på kommande bio filmer. en del musikvideos.
Intressanta reportage från mässor som E3 mässan. + en del annat grejs.

xbox live arcade är rätt så kul med, fina retro spel att ta hem där, och dyrt är det inte.

Fast det vet du nog redan ?

Medlem

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Medlem
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Allt det som Knirk räknade upp är gratis.

Fast det visste du nog redan?

Medlem

Retro spelen som du kan tanka på xbox live arcade är inte gratis, dom är uppdelade i points.
400 800 och några få spel kostar 1200 poäng.
och
exakta priset i kronor vet ja inte. men cirka mellan 50 kr för dom billigaste och 150 kr för dom dyraste retro spelen.
Det priset är baserat på om du köper ett microsoft points kort som är på 2100 poäng och kostar 300 kr.
Det blir lite billigare om du betalar med kreditkort.

Demos,filmsnuttar,musikvideos och annat är gratis.
borde nog skrivit det på mitt inlägg. hehe

Medlem
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Btw internet är inte gratis du betalar väl antagligen för att få internet hem till dig eller har jag fel ?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Btw internet är inte gratis du betalar väl antagligen för att få internet hem till dig eller har jag fel ?

Internet är gratis. Anslutning till internet är dessvärre sällan det.

Jag hade dock fått för mig att det alltid krävdes prenumeration för att tanka via Xbox-live, vilket tydligen inte verkar vara fallet.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Btw internet är inte gratis du betalar väl antagligen för att få internet hem till dig eller har jag fel ?

Man kan ju alltid snåla på grannens trådlösa

Medlem
Skrivet av asker:

Jag hade dock fått för mig att det alltid krävdes prenumeration för att tanka via Xbox-live, vilket tydligen inte verkar vara fallet.

Allt där är mer eller mindre reklam, att ta betalt vore helgalen. Vissa filer kräver gold, men bara tillfälligt.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Btw internet är inte gratis du betalar väl antagligen för att få internet hem till dig eller har jag fel ?

Men man behöver internet + xbox live eller hur? Blir ju lite dyrare... kaka på kaka

Medlem
Skrivet av zZGurraZz:
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av asker:

Otroligt! Det är nästan som internet, förutom att det inte är gratis! Var anmäler jag mig?

Btw internet är inte gratis du betalar väl antagligen för att få internet hem till dig eller har jag fel ?

Men man behöver internet + xbox live eller hur? Blir ju lite dyrare... kaka på kaka

Förstår inte riktigt vad du menar. Xbox Live är gratis så länge du inte ska ha Xbox Live Guld (vilket du behöver ifall du ska spela online). Xbox Live Silver är gratis och med det kan du tanka demos, trailers, musikvideos och liknanden grejer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar