koppla in Xbox live

Inaktiv
koppla in Xbox live

Tja.

köpt en 360.

hur fasen kopplar ja in mitt ADSL på xboxen? finns ju ethernetport på boxen men om ja kopplar ur den från datan o kopplar in i xboxen funkar ju inte datan längre? eller d kanske finns flera ethernet utag på modemet? hmm.. kanske borde kolla d först :P.:P

Medlem

Koppla in ena sidan av sladden i ditt Xbox och den andra i din router.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

men ja har ingen router! alla människor i sverige har ingen router!

Medlem

köp en router i någon data butik plus en till nätverks slad. Sen beror det på om du vill ha Guld eller Silver account. Silver är gratis och Guld kostar.

3 månader: 179 kr + frakt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=47026

12 månader: 549 kr + frakt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=47027

sen kan man köpa det via xbox live om du har visa kort eller nåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fråga: Jag andvänder bredband som kommer från min grannes hus, vi har en nätverks-kabel mellan husen som sedan går till en hubb i mitt hus. Om man kopplar ihopp xboxen o hubben med en nätverks-sladd,kommer jag få tillgång till Live då?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

ja, xboxen är precis som en dator när det kommer till nätverk. Så kan du ha en dator som kan surfa, så kan du koppla din box och koppla upp. sen kan du kanske behöva meka lite inställningar men borde inte vara något avancerat


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av LillePutt:

Fråga: Jag andvänder bredband som kommer från min grannes hus, vi har en nätverks-kabel mellan husen som sedan går till en hubb i mitt hus. Om man kopplar ihopp xboxen o hubben med en nätverks-sladd,kommer jag få tillgång till Live då?

Det ska nog gå.

Xbox 360: Connect to Xbox Live

Medlem

Hur fungerar det med routrar? När jag laddar på datorn kan det gå trögt om jag inte öppnar en specifik port. Hur fungerar det på 360? Är det något speciellt man bör göra med routers eller är det mer "plug and play"?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hur fungerar det med routrar? När jag laddar på datorn kan det gå trögt om jag inte öppnar en specifik port. Hur fungerar det på 360? Är det något speciellt man bör göra med routers eller är det mer "plug and play"?

PnP. Du kopplar in kablen på baksidan av 360:n sen fixar den alla inställningar själv.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Oh, najs najs ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Beror ju på hur din router är konfigurerad. I mitt fall vardet inte PnP som gällde, utan behövde ställa in IP, DNS-servrar, gateway, osv, osv, eftersom min routers konfiguration krävde det.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Beror ju på hur din router är konfigurerad. I mitt fall vardet inte PnP som gällde, utan behövde ställa in IP, DNS-servrar, gateway, osv, osv, eftersom min routers konfiguration krävde det.

Det beror ju självklart på vad du har för router men oftast är det PnP. Har prövat med ett antal olika routrar/modem och jag har aldrig behövt att konfigurera inställningarna manuellt. Även om du blir tvungen att konfiguerera manuellt tar ju inte det många minuter.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Japp, vanligtvis är det ju DHCP som gäller, och har man en router med annorlunda inställningar i hushållet så finns det ju vanligtvis någon som ställt in detta, och kan konfigurera 360:n.

1
Skriv svar