360 och projektor

Inaktiv
360 och projektor

Tjo!
Hoppas att detta inte är uttjatat redan, kollade inlägg fr.o.m september.

Jag lurar lite på att köpa ett 360, men det är lite frågor jag tänkte se om någon har svar på.

Problemet är att jag kommer att köra 360n på min projektor (en infocus 4805) som har native upplösning på 480p.
Tror ni att det kommer bli bra ändå? Eller tror ni att den låga upplösningen på projektorn kommer att störa spelandet?
Jag kör ibland spel från datorn (720p), de ser ju riktigt bra ut och man störs inte av den låga upplösningen...

Observera att jag inte har någon tidigare referens då jag aldrig lirat 360 innan.

Sen undrar jag om man kan köra vanliga dvdfilmer på 360n? Samt om den stödjer DVD-r skivor med tex musik/film?

En sista sak. Kan man hyra ett 360 (på samma sätt som man kunde med PS2 osv)?
Bor i Göteborg, så om det är nån som känner till ett ställe där man kan det kan ni la skriva det?

Tacksam för svar...

Medlem

Om du kör spel ifrån datorn med 720p så kan du med all säkerhet köra det ifrån din xbox360 också, och det lär se lika snyggt ut som när du lirar pc-spelen. Du kan köra vanliga dvd-filmer i din X360, Dvd-r är inte så säker på.


signatur

<3

Inaktiv

Okej, då är det mer än jag som ser logiken i det

Hm det är däremot mer segt. Vet du om 360n skalar om DVD-filmer och skickar ut dem progressivt istället för interlaced?

Det e ju mycket pengar, så man får väl hoppas att man blir nöjd...

Medlem

Om den spelar upp dvd-filmer med en progressiv bild vet jag faktiskt inte, någon annan får ge ett säkert svar på den frågan, men skulle tro att den gör det.


signatur

<3

Inaktiv

kan försöka svara litegran, det e min bror som är helt inne i projektor snacket, men jag ska försöka

Vi hade en 480p proj förut och det gick väl bra o spela 360. Det fungerade o såg bra ut, men varje gång vi lirade online så brukade vi köra över en monitorn istället för de var för "pixligt" o lira på projen(men vi sitter typ 1meter ifrån projen oxo..hehe).

DVDs på 360 är faktiskt rätt så fina. Dom har patchat dvd spelarn ett par gånger och den har bara blivit bättre. just nu är de knappt något fel på den alls. Är rätt så säker på att den ger en progressiv bild, tror den kan ge interlaced också, men inte säker. Kan kolla upp de lite senare om du vill.

1
Skriv svar