besviken på xbox360

Medlem
besviken på xbox360

var sugen på xbox360, men hur jag än gör känns det som att de har satt lite för tunga spel för consollen?
kört lite i affärer, alla spel jag har testat där får stora framedrops som är extremt störande.
var igår hoss polaren som köpt nått fottobolls spel, stora drops när han gjorde mål och de zommade in på han som gjorde det, såg ut som man körde med high graffik på ett kort som ligger efter med en generation.
ska det vara så här?
är alla spel så här? de jag har testat är så iallafall


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nej. Inga spel är så (förutom det du spelade). Har inte sett några _stora_ framdrops i spel, förutom i Saints Row när man spränger 500 bilar. Typ.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nu har ju jag inte testat speciellt många spel, har nämligen bara 6st, men jag har aldrig upplevt några framdrops i något spel som jag har spelat. Jag har #Hitman: Blood Money, #The Elder Scrolls IV: Oblivion, #Fight Night Round 3, #Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter, #Saints Row och #Splinter Cell: Double Agent. Har självklart testat ett antal andra spel också och jag har inte upplevt några problem med dem heller.

Jag tycker det klagas en jäkla massa på framraten på 360-spel men jag har aldrig upplevt något problem med det. Någon som skulle ge ett exempel på ett spel som har tydliga framerateproblem?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Fick det ibland i enchanted arms och får det i nhl2k6 när man kör kameravinkeln max utzoomad.

Medlem

Inga problem här och har ca 15 spel


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

låter lugnade det jag hör! bra bra, får be min kompis köpa lite andra spel så man får se då:)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har provat ett 20-tal spel hittills, och de flesta har problem med dalande framerate till och från. Saints Row är väldigt märkbart när det väl händer, och i övrigt kan jag hålla med om att en del spel verkar vara dåligt optimerade.

Det hela är ju väldigt subjektivt. Det jag upplever som dalande framerate kanske andra inte märker alls. Till exempel, alla spel som mr.bear räknar upp (förutom Fight Night Round 3) har jag upplevt problem med framerate i.

Kanske är min 360 som är ett måndagsex.

Medlem

upplevde i NHL 07 lite framdrops när jag spelade med en kompis,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Framedrops kan ju bero på fler grejer, behöver inte alltid vara ooptimerad kod. Som jag har hört lider en del xbox360 av värme problem, det kan ju vara orsaken till att fps'en dyker. För om vissa får framedrops och andra inte lär det väl inte bero på ett ooptimerat spel utan kanske, som Kyraal säger, ett måndagexemplar.


signatur

<3

Medlem

inga problem här heller... funkar bra.

Medlem

Tvivlar dock på att det handlar om felaktig hårdvara, utan mer om folk som uppfattar saker olika. IceMan är ju en inbiten PC-spelare som lirat mycket UT i sina dagar, och jag kan tänka mig att han justerat inställningarna så att han alltid har perfekt framerate. Då blir upplevelsen lite annorlunda när man kommer till en 360.

På samma sätt har jag en vän som säger att allt flyter perfekt på sin PC med alltid över 60 frames på alla spel, men när jag och mina vänner är hos honom och spelar så påpekar vi att det är 30 frames på sin höjd, och fullt med drops.

Vi uppfattar saker och ting olika helt enkelt. Men ska in till stan imorgon på lite ärenden, så ska passa på och se om andra 360-enheter i montrar på Webhallen och lite andra butiker beter sig annorlunda än min låda.

Inaktiv

Första generations spel som lider av dålig kodning. Speciellt EA spelen får man ta med en stor nypa salt. Deras portningar suger fett. Inte hårdvaran det beror på, om något år ser vi spel som är väldigt mycket snyggare grafiskt och flyter bättre...

1
Skriv svar