Fläkt Ljudet i 360in

Inaktiv
Fläkt Ljudet i 360in

Alla vet ju om nu att 360 låter ungefär som en Black hawk helikopter när den är igång.

Men ni som skall köpa 360 nu innan jul vänta till Januari isåfall.. kommer ju ny CPU i boxen i januari nångång.. februari.en som genererar mindre värme och den skall tydligen va väääldigt tyst.

som om ja hade varit er hade ja väntat!

Medlem

Och din fråga är...? Inget du vill diskutera eller något?

Medlem

komiskt att microsoft ska ta så lång tid på sig att fatta att xbox 360 låter för mycket och blir för varm,
varför gjorde dom den inte tyst från början, tillverkade dom xbox 360 på ett ställe där alla var döva eller vad ?.
ps3 är tydligen knäpptyst och wii likaså. så då måste ju microsoft vara riktiga amatörer när dom släppte sågverket xbox 360.

jag har haft 2 st xbox 360. och hade stora problem med dom. med mycke oväsen och att dom låste sig alltför ofta.
men om det nu stämmer att dom ska bli tystare och mindre varma då kan man tänka sig att våga skaffa en ny igen.
fast då får man väl va noga med att se till att man inte får en gammal maskin igen,
för även när dom nya kommer så har säkert många butiker lager med dom gammla skitmaskinerna.

Medlem

kommer man att kunna byta ut sin mot den bättre?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

kommer man att kunna byta ut sin mot den bättre?

Med stor sannolikhet, Nej.


signatur

<3

Medlem

Har inga problem med ljudnivån i min 360. Den mänskliga hjärnan har ju förmåga att filtrera bort ljudet. Du märker oväsendet starkt när du startar upp maskinen eftersom skillnaden är markant, men sen så "försvinner" det ju gradvis.

Det skulle ju vara värmeproblemet som anledning att skaffa nya maskinen, men det har jag inte upplevt heller. Min maskin låser sig bara ibland när jag precis startat upp den, men när det fått gå upp i temperatur så kan den surra på i timtal utan problem.

Medlem

hursomhelst så måste det va någon felkonstruktion i xbox 360. det ska väl inte vara meningen att xbox 360 ska låta mer än en pc när man spelar ?
för så var det för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

kommer man att kunna byta ut sin mot den bättre?

kan man byta ut sin gamla PS2 mot en PSTwo ?
nej
varför skulle man få byta ut sin 360 ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

herregud läser du inte inlägg innan du svara Molotov ?

*Alla vet ju om nu att 360 låter ungefär som en Black hawk helikopter när den är igång. *

*Men ni som skall köpa 360 nu innan jul vänta till Januari isåfall.. kommer ju ny CPU i boxen i januari nångång.. februari.en som genererar mindre värme och den skall tydligen va väääldigt tyst.*

är det inte en väldigt bra anledning ????

att jämföra ps2 och den nya slimmade ps2 kan du inte göra, för ps2 är knäpptyst och problemfri.
för den gamla xbox 360 är inte tyst och problemfri

Medlem

Visst, 360n låter en del men precis som Kryaal säger så försvinner det hemska ljudet efter ett par minuters spelning. Värmeproblem har jag aldrig upplevt och min enhet har aldrig hängt sig.

Det enda problemet jag har haft med 360 hittils är att fick en enhet som endast visade svartvit bild på TV-apparater (kör på datormonitor så jag märkte inte det på en gång) men det löstes enkelt med ett litet telefonsamtal till supporten. De skickade en UPS snubbe till mig som kom och hämtade 360n, sedan åkte den ner den till Tyskland där de tydligen konstaterade att den inte gick att laga så de skickade hem en ny enhet till mig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Knirk:

herregud läser du inte inlägg innan du svara Molotov ?

*Alla vet ju om nu att 360 låter ungefär som en Black hawk helikopter när den är igång. *

*Men ni som skall köpa 360 nu innan jul vänta till Januari isåfall.. kommer ju ny CPU i boxen i januari nångång.. februari.en som genererar mindre värme och den skall tydligen va väääldigt tyst.*

är det inte en väldigt bra anledning ????

att jämföra ps2 och den nya slimmade ps2 kan du inte göra, för ps2 är knäpptyst och problemfri.
för den gamla xbox 360 är inte tyst och problemfri

What? Jag hade då inge knäpptyst ps2a när jag köpte den iaf, den surrade på gott och väl även när den var ny


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

min ps2 är iaf tyst och spinner inte cdn som en galning och har vrålande fläktar som xbox 360

Medlem

hehe mr bear.
undra var du köpte din xbox 360

jag köpte min på Siba och eftersom den låste sig och var jobbig
så gick ja tillbaks till Siba och fick en annan, tyvärr så var även den andra maskinen likadan med låsningar. efter det gav man upp.

att en maskin kan krångla kan man kanske tåla, men att även den andra xbox 360 hade identiska fel med låsningar då fick man vredesutbrott.

ringde svenska xbox telefon supporten och skällde ner dom och kastade sen ner xbox 360 i havet.
man jobbar så man har råd med sån lyx att bli kasta saker i sjön arg

Medlem

Min 360 är tyst, låter typ ingenting men min Pc låter som ett sågverk.

Medlem
Skrivet av Knirk:

[...]

ringde svenska xbox telefon supporten och skällde ner dom och kastade sen ner xbox 360 i havet.
man jobbar så man har råd med sån lyx att bli kasta saker i sjön arg

Du som jobbar och har råd med sån lyx kanske borde fundera på att lägga lite pengar på terapi, så kanske du får bukt med din ilska..?

Kan ju träffa någon stackars dykare i huvudet när du står och hivar elektronik du är arg på i havet.

Medlem

Jäklar vad tråden växte.

Om man nu inte köpt en 360 är det nog värt att vänta ett par månader, men vem bryr sig egentligen om den surrar? Jag använder den bara till att spela på, och då är surrandet det sista man tänker det på. Använder den inte för att kolla på DVD och tänker inte köpa HD-DVD-spelaren, det finns det annat för. Och värmen är väl inget problem längre? Min är aldrig varm, även efter ett par timmar.

Medlem

crenshaw
nu skojar du allt lite eller.
din xbox 360 är nog ganska så varm där bak.

och jo nog bryr man sig om att den surrar och brummar en del.
speciellt när man ibland måste ta hänsyn till andra som bor i samma hus, lägenhet då man måste spela med lågt ljud,
då är brummandet irriterande...
och då kommer man tyvärr till en annal dålig del med xbox 360.
headsettet,
där man bara hör tal från andra spelare, det finns inget headsett vad jag vet till xbox 360
som har samma funktion som vanliga hörlurar så man kan spela utan att störa andra.

Medlem
Skrivet av Knirk:

hehe mr bear.
undra var du köpte din xbox 360

Köpte min Xbox 360 basenhet - Premium Oblivion Bundle m. Play & Charge kit från Webhallen. När jag fick problem med den skickade jag först ett mail till Webhallen som i sin tur skickade mig vidare till Xbox telefonsupport. Ringde en dag, men då skulle jag få sitta i kö i flera timmar så jag lade på och ringde dagen efter. Jag förklade vad problemet var och snubben jag snackade med skickade en ny kabel till mig, men det visade sig vara sjävla basenheten det var fel på så då kom UPS och hämtade grejerna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Snokade runt lite, är det denna nyhet som denna tråd bygget på?

http://www.tomshardware.se/nyheter/news.php?date=1145741297

Medlem

mr.bear

oj oj med ups,
du vet vad som händer då ja ?
maskinen skickas till tyskland för genomgång.

och vad man har läst och hört så kan det ta ungefär 1 eller 2 månader innan man får tillbaks sin xbox 360...

Medlem
Skrivet av Knirk:

mr.bear

oj oj med ups,
du vet vad som händer då ja ?
maskinen skickas till tyskland för genomgång.

och vad man har läst och hört så kan det ta ungefär 1 eller 2 månader innan man får tillbaks sin xbox 360...

Skrev bara vad som har hänt. Min box vara bara nere i Tyskland i c:a 2 veckor innan den kom hem igen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har du nyligen skaffat din 360, Knirk?

Youtube-proffs

För att vara ärlig, när jag spelar och sätter igång ljudsystemet på stereon så skulle jag inte hört om det så va en riktig BLack hawk helikopter utanför rutan


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Kyraal

*Har du nyligen skaffat din 360, Knirk? *

nope skaffade den första nån gång i april detta året. och den funkade inte bra, låsningar när man lirade. fast den bara låste sig när man lirade vanliga xbox 360 spel.
den låste sig aldrig när man spelade live arcade spel.
som tur var så va butiken man köpte xbox360 på vänliga nog att ta tillbaks maskinen och man fick en annan xbox 360, men den hade samma fel. efter det så hade man inget förtroende för microsoft längre..
hehe.

och du Polish

*För att vara ärlig, när jag spelar och sätter igång ljudsystemet på stereon så skulle jag inte hört om det så va en riktig BLack hawk helikopter utanför rutan*

det är inte alltid man kan blåsa på med stereo anläggningen när man lirar, ibland får man ta hänsyn till andra. och då kan man kalla xbox 360 black hawk junior.

eftersom man tydligen inte kan koppla in vanliga hörlurar på xbox 360 så måste man blåsa på med stereon för att slippa brum brum ljudet..

Medlem
Skrivet av Knirk:

det är inte alltid man kan blåsa på med stereo anläggningen när man lirar, ibland får man ta hänsyn till andra. och då kan man kalla xbox 360 black hawk junior.

eftersom man tydligen inte kan koppla in vanliga hörlurar på xbox 360 så måste man blåsa på med stereon för att slippa brum brum ljudet..

Som sagt, min 360 låter då inte så jävla farligt. Tänker ingenting på ljudet när jag spelar och jag sitter mindre än 1 meter från min 360.

Angående vanliga hörlurar i 360, det går hur bra som helst - med rätt kablar. Jag kör min 360 på min datormonitor och har kopplat in en speladapter med y-kabel vilket gör att jag kan ansluta både vanliga högtalare och hörlurar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Evil_KuRT:

Snokade runt lite, är det denna nyhet som denna tråd bygget på?

http://www.tomshardware.se/nyheter/news.php?date=1145741297

Är det någon som har några nyare artiklar om processorbytet. Alla jag hittar är från april i år.

Medlem
Skrivet av Knirk:

crenshaw
nu skojar du allt lite eller.
din xbox 360 är nog ganska så varm där bak.

och jo nog bryr man sig om att den surrar och brummar en del.
speciellt när man ibland måste ta hänsyn till andra som bor i samma hus, lägenhet då man måste spela med lågt ljud,
då är brummandet irriterande...
och då kommer man tyvärr till en annal dålig del med xbox 360.
headsettet,
där man bara hör tal från andra spelare, det finns inget headsett vad jag vet till xbox 360
som har samma funktion som vanliga hörlurar så man kan spela utan att störa andra.

Har inte känt efter där bak efter en längre spelrunda, får göra det nästa gång.

Bor ensam så det problemet har jag inte, men om jag bodde hemma igen och spelade på nätterna, då skulle nog morsan bli rätt sur...

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Evil_KuRT:

Snokade runt lite, är det denna nyhet som denna tråd bygget på?

http://www.tomshardware.se/nyheter/news.php?date=1145741297

Är det någon som har några nyare artiklar om processorbytet. Alla jag hittar är från april i år.

Mm skulle jag också vilja veta.. hade beställt en Xbox 360 från Webhallen, men som nu e avbokad efter att ha läst denna tråd...
Skulle vara kul o veta hur det ligger till...

Inaktiv

Undrar också om det finns några nya besked om när den "nya" 360n kan tänkas komma. Är grymt sugen på att köpa mig en under mellandagarna men om den "nya" inte är allt för långt borta så är det värt att vänta.

12
Skriv svar