Xbox 360 för nybörjare

Medlem
Xbox 360 för nybörjare

Hejsan.

Min polare hade tänkt att införskaffa sig en Xbox 360 och bad mig som förstår sånt här bättre än han ta reda på lite info om den, typ vad som behövs, vad som skiljer Core och Premium åt osv osv.

Så jag har läst en del på nätet och tänkte nu att det är lika bra att fråga det härliga folket på FZ

Vi... jag säger Vi för jag kommer istortsätt bo hos honom när han köper den
men iaf. Vi kommer spela på hans datorskärm som är kompatibel me vga så då blir det ju en sån där vga kabell. men resten då

Core och Premium, vad jag förstått det som så är Core bara typ... en låda som kan spela xbox spel? ingen hårddisk eller nånting sånt?
Premium så brassar dom på med allt eller?

ja det jag vill är iaf att någon som har en hel del kunskap inom Xbox 360 att hjälpa till lite, vad behöver vi, vad kommer det kosta, vilka spel klarar coop över samma skärm osv osv.

Tat lungt och hare bra.


signatur

-Talyren

Medlem

En datorskärm är nog inte det bästa för coop, har dock inte testat. En HDTV är det bästa, slipper man sitta nära skärmen.

Sen är det premium som gäller, inget annat. Hårddisken behövs för alla demos, sen kan man spara också. Ska funka med ett minneskort också, men dom kostar väl runt 400?

Inaktiv

premium är enda alternativet. du kommer att köpa de tillbehören annars som medföljer ett core paket.

stor tv bör du ha till co-op spel ifall det handlar om splitscreen (Gears of war)
ett annat kul co-op spel är faktiskt lego starwars 2, riktigt töntigt kul spel:)

Medlem

Du behöver en extra dosa med, helst cordless, vilket går på typ 500:- Sen är det ju bra att ha så kallade "play and charge" kits till dem då de vanliga batterierna är väl inga höjdare tycker jag inte. Samt att skulle batteriet ta slut så kopplar man bara in sladde som man får med play and charge kittet. Dock kostar ju dessa typ 200:- med. Vilket jag tycker är väldigt illa, borde vara standard på trådlösa kontroller, men men.

Sen så är det rätt ont om coop spel men du kan ju titta i tråden jag skapade för ett tag sedan om ämnet för lite splitscreen spel. några tips är väl Gears of War, G.R.A.W, Lego Starwars (om man inte måste ha världens mest serösa spel).

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=7722 <- denna tråd


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

okej tackar ni som svarat, jag ska ta mig en titt på länken då coop är en absolut favorit

tänkte även passa på att fråga om det funkra med två skärmar till en box, om inte, hur illa är grafiken osv på en vanlig 28" tv?


signatur

-Talyren

Medlem

Inte alls illa, riktigt bra faktiskt. En HDTV är dock att föredra, all text blir mycket lättare att läsa.

Medlem
Skrivet av kvast:

[...]

tänkte även passa på att fråga om det funkra med två skärmar till en box, om inte, hur illa är grafiken osv på en vanlig 28" tv?

Två skärmar till en box? Menar du koppla två stycken fysiska skärmar till en och samma 360-låda?

Medlem

har bara lirat xbox 360 på lcd teve, blir det nån synbar skillnad om man lirar på en plasma tv ?

Medlem

Beror på TV:n. Kan vara större skillnader två LCD-modeller mellan än mellan LCD och plasma beroende på kvalitet och övrig teknologi inuti. Lite svårt att ge ett rakt svar på den frågan.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av kvast:

[...]

tänkte även passa på att fråga om det funkra med två skärmar till en box, om inte, hur illa är grafiken osv på en vanlig 28" tv?

Två skärmar till en box? Menar du koppla två stycken fysiska skärmar till en och samma 360-låda?

hehe yepp, vet att det låter lite väl mycke men tekniken går ju frammåt så varför inte


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av kvast:
Skrivet av Kyraal:

Två skärmar till en box? Menar du koppla två stycken fysiska skärmar till en och samma 360-låda?

hehe yepp, vet att det låter lite väl mycke men tekniken går ju frammåt så varför inte

Borde ju gå att bara dela på signalen, fast då visar båda skärmar identiska saker. Tror inte du kan köra dubbla skärmar med olika information

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av kvast:
Skrivet av Kyraal:

Två skärmar till en box? Menar du koppla två stycken fysiska skärmar till en och samma 360-låda?

hehe yepp, vet att det låter lite väl mycke men tekniken går ju frammåt så varför inte

Borde ju gå att bara dela på signalen, fast då visar båda skärmar identiska saker. Tror inte du kan köra dubbla skärmar med olika information

Hadde ju varit rätt najs om man kunde dela splitscreen på 2 olika skärmar, speciellt vid vs. mode. Får föreslå det till nästa generation


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

haha japp, det vore faktiskt underbart
tror dom nog vet hur man gör men att dom nog inte vill för då säljer väl dom mindre maskiner kan jag tänka mig.


signatur

-Talyren

Medlem

Okej, Kidnappar denan tråd eftersom jag vill undvika att spamma forumet med ännu en "Vad ska jag köpa för 360"

Okej, här är mitt dilemma. Jag har föbokat en Wii, och tänkte att det skulle bli min next gen konsoll. Sen plötsligt började min polare visa mig videos från Gears of War, och det ser sannerligen grymt kul ut. Det är nu jag får problem Funderar på att avbeställa min Wii och köpa mig en 360 på fredag om jag kan, så jag kan avnjuta det till synes grymma GoW. Sedan började jag tänka på vilka spel jag skulle vilja åtnjuta, och kom på att det fanns fler spel jag gillade till 360n än till Wii. Valet verkar ju vara klart där, köp den konsoll du kommer gilla spelen på. Men var någonstans kan man få tag i en 360 billigast, och helst innan fredagen (Otålig sate jag ) Kollade på pricerunner och billigast där är Elgiganten ,men dem saknar varan. Min lokala spelbutik tar 3999 för en premium, vilket kanske är lite smådyrt. Fann denna dock, om man är snabb med beställningen, vad är chanserna att man får det på fredagen tro?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66080
Är det kanske värt att köpa det i butik av någon anledning, eller vad tror ni?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Okej, Kidnappar denan tråd eftersom jag vill undvika att spamma forumet med ännu en "Vad ska jag köpa för 360"

Okej, här är mitt dilemma. Jag har föbokat en Wii, och tänkte att det skulle bli min next gen konsoll. Sen plötsligt började min polare visa mig videos från Gears of War, och det ser sannerligen grymt kul ut. Det är nu jag får problem Funderar på att avbeställa min Wii och köpa mig en 360 på fredag om jag kan, så jag kan avnjuta det till synes grymma GoW. Sedan började jag tänka på vilka spel jag skulle vilja åtnjuta, och kom på att det fanns fler spel jag gillade till 360n än till Wii. Valet verkar ju vara klart där, köp den konsoll du kommer gilla spelen på. Men var någonstans kan man få tag i en 360 billigast, och helst innan fredagen (Otålig sate jag ) Kollade på pricerunner och billigast där är Elgiganten ,men dem saknar varan. Min lokala spelbutik tar 3999 för en premium, vilket kanske är lite smådyrt. Fann denna dock, om man är snabb med beställningen, vad är chanserna att man får det på fredagen tro?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66080
Är det kanske värt att köpa det i butik av någon anledning, eller vad tror ni?

Jag beställde min 360, Oblivion Bundle m. Play & Charge kit, från Webhallen och jag fick faktiskt inte mitt paket förens c:a en vecka (eller var det två?) efter releasedatumet. De hade en del problem med att få iväg paketet, b.la. var det många som hade beställt paketet. Webhallen brukar ju annars vara rätt bra på att skicka ut saker så man får det på releasedagen. Om du beställer ikväll skickar de ju inte iväg det förens imorgon så det är ju kanske inte säkert att du får det på fredag. Ibland kan det ju gå ruskigt snabbt, ibland ruskigt segt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jo, skulle tro många beställt det packet med, Gow är ju en stor titel och allt. Men är det värt att köpa en 360 för 3999+ Gow för 700? visserligen kan jag ju byta in min GC, och får kanske 6-700 för det, men ändå. Annars tar man dem 700 och köper CoD3 Kanske man ska beställa, hoppas och ta det när det kommer. Borde vara här isåfall till nästa helg, då jag verkligen vill ha det


signatur

Videomupp

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Core suger fett. me core kan du fasen inte ens spara spel? starta om från början igen när du dör tex..

hur kul e det på en skala?

sex köpa hårddisken får du lägga 1000 kr till?

så nej PREMIUM e enda alternativet..

1
Skriv svar