Xbox 360 och HDTV

Inaktiv
Xbox 360 och HDTV

Inhandlade en Xbox 360 idag för att äntligen kunna njuta av min HDTV på riktigt. Till mitt förtret har inte min HDTV en ingång för RGB kabeln (den med en röd, grön och blå kabel), vilket dels får mig att undra om min HDTV alls är en HDTV (länk), eller om det finns någon adapter för DVI-ingången eller liknande?

Tacksam för alla svar.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Visst är det en HDTV, men taskigt läge. Vilken adapter som krävs är jag inte så säker på.

Medlem

Nu är det inte en RGB-kabel du har, utan en komponent (Kabeln som följer med premium). Din TV har ingen komponentingång och kan därför inte använda den kabeln.

Skaffa en http://www.webhallen.com/prod.php?id=46051 och en DVI-adapter om du inte har någon.

Inaktiv

Tack! Det fixade biffen.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Jag har en liten fundering. Jag kör min 360 till en 32Lcd. Och jag verkar vara en av de få som vill ha svarta kanter istället för bild som strechas ut. har provat med HD VGA kabeln och komponent kabeln. båda strechar ut bilden så det upplevs lite suddig. Testade VGA kabeln i min 19". Där fick jag svarta kanter och bilden var otroligt skarp. Börjar undra om det är bildhanteringen i min platta 32'are som e lite knasig. Den strechar alltså 1280*720 till 1366*768. Alla med TFT vet ju hur illa det luktar...:)

Om så inte är fallet. Finns det något kablage som kan kirra det? Har HDMI (Kan köra en DVI adapter till denna) Komponent och VGA ingångar...


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Ställ in på din TV så att den inte stretchar.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Ställ in på din TV så att den inte stretchar.

Det är det som inte går. Stör mig vädigt på det...
Men det är väl xbox360'n fel lr? För pluggar jag i datorn kan jag välja om bilden skall skalas om/stretchas... vi nVidia kontrollpanel.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av iaken:

Jag har en liten fundering. Jag kör min 360 till en 32Lcd. Och jag verkar vara en av de få som vill ha svarta kanter istället för bild som strechas ut. har provat med HD VGA kabeln och komponent kabeln. båda strechar ut bilden så det upplevs lite suddig. Testade VGA kabeln i min 19". Där fick jag svarta kanter och bilden var otroligt skarp. Börjar undra om det är bildhanteringen i min platta 32'are som e lite knasig. Den strechar alltså 1280*720 till 1366*768. Alla med TFT vet ju hur illa det luktar...:)

Om så inte är fallet. Finns det något kablage som kan kirra det? Har HDMI (Kan köra en DVI adapter till denna) Komponent och VGA ingångar...

en Xbox vga-kabel borde lösa problemet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av iaken:

Jag har en liten fundering. Jag kör min 360 till en 32Lcd. Och jag verkar vara en av de få som vill ha svarta kanter istället för bild som strechas ut. har provat med HD VGA kabeln och komponent kabeln. båda strechar ut bilden så det upplevs lite suddig. Testade VGA kabeln i min 19". Där fick jag svarta kanter och bilden var otroligt skarp. Börjar undra om det är bildhanteringen i min platta 32'are som e lite knasig. Den strechar alltså 1280*720 till 1366*768. Alla med TFT vet ju hur illa det luktar...:)

Om så inte är fallet. Finns det något kablage som kan kirra det? Har HDMI (Kan köra en DVI adapter till denna) Komponent och VGA ingångar...

en Xbox vga-kabel borde lösa problemet.

Läste du ens min post? Jag har både component och VGA. Tycker också det borde vara löst med en VGA kabel... Blir sjukt bra bild om jag kopplar i datorn i skärmen och väljer att inte skala om via nvidias kontrollpanel (geforce 8800GTS)


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Vissa tv apparater ska också ha det som val, att inte skala upp. Kan ju kolla på din? Då jag tror inte att det gör någon skillnad vilken kabel du har om tv'n är inställt på att skala upp allt. Men sånt här är inte riktigt min specialitet


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag flytta 1 meter bakåt. Är nöjd med bilden via VGA nu iaf. Man får vad man betalar för. Ska ju endå investera i SED tv när de kommer


signatur

Allvarligt talat!

1
Skriv svar