Call of Duty 3: bra eller bajs?

Inaktiv
Call of Duty 3: bra eller bajs?

Satt mig ner i soffan...orolig över att det inte skulle vara en värdig uppföljare. Sådan oro som vilken CoD-fan som helst skulle ha. Men min oro släppte direkt efter start!
Den korta tutorialn (par minuter lång) gick snabbt över till att vi skulle ut och slåss. Action, love it.

Många häftiga scriptade händelser leder till en annan och snart ska man över en mur, på andra sidan hör man gevärselden. Tveksamt kastar sig över och rakt in i stridens hetta. (Hollywood here we come)

Styrningen är precis som CoD2 mkt enkelt även på en 360 kontroll. Grafiken är bättre. Knivskarp. Ansikten ser bättre ut på nära håll. Röken och ljuset som ibland bryter igenom är toppen. Ljudet vet jag inte riktigt än hur det är, lät ok. Kunde inte vrida på direkt då min dotter låg och sov så sött:)

Pappa dödade tyskar på livet iaf. Och kul var det.
Idag ska jag ge mig på multiplayer.

Så, frågan ..bra eller bajs. Än så länge mkt bra
Sweeet.

*osäkrar bössan*
Beger mig tillbaka till fronlinjen.

Medlem

vart har du köpt det?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Han har tankat ner det...

Medlem

Gissar att det är bättre än tvåan?

Och heter det inte "bra eller anus"?

Inaktiv

anus heter det ja:) aja, same same..

Spelat mer nu. Singleplayer delen har fått mig hooked. Har inte ens kommit på tanken att testa multiplayer än:)
Har idag krämat på volymen (grannarna duckar säkert av ljudet till granater), och det klåter som i vanlig cod anda bra.

Ser endast 2 problem med spelet. Helst sett det till pc, då man är inbiten mus+keyboard fps spelare. Och tycker att sådana spel ska iaf i multiplayer spelas på pc.
Det andra är att spelet kom ut för sent.... skulle släppts en månad tidigare... just pga att Gears of War kommer ut nu med:)
Man ska kanske inte klaga på att det kommer ut många bra spel, men man blir lika förvirrad som en bäver mellan två träd.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Han har tankat ner det...

Och du ligger bakom skottlossningen i Surte igår.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Gaara:

Han har tankat ner det...

Och du ligger bakom skottlossningen i Surte igår.

Japp, hur visste du det !!

Inaktiv

Jag berättade det för honom.

Inaktiv

btw. vart jag köpt det.. känner en som känner en som känner en som...osv som har en kontakt som får tag i spel.
gears of war (NTSC) i morgon. men det är regionsfritt så ska funka. skulle jag berätta vem som jag känner som känner en som känner en som..osv.. skulle jag måsta döda dig

åter till topic:
har märkt en sak som jag tänker på att det ser lite lustigt ut i spelet,.. att vissa kläder i spelet ser ut att vara nån form av regnställ. gummiaktigt utseende. det stör inte men ser lite fånigt ut. typ armekläder av latex.
för den som gillar gräs finns det massvis av gräs i spelet. det blir tom spår i gräset där något har tagit sig fram. det böjs ner liksom.

i detta spelet så ska man själv göra en massa grejer med sin kontroll med. tex när du plantar en sprängladdning så ska du fört tex trycka på X, sedan snurra på RS och till sist trycka på X igen. du får även ro båt osv. samt ett antal närkamper med tyskar som inte ser allt för kramgoa ut. inget utav något är dock svårt, utan man borde klara det alltid.

a just,.. granater som fiende kastat mot dig kan du snabbt plocka upp och kasta tillbaka:)

(COD 4: Vända på bössan och slå tillbaka en granat? )

Medlem
Medlem

Undra vilken version som är roligast, den på 360 eller Wii.
Spelet verkar grymt iaf.
Kan man gömma sig i gräset oxå eller?

Medlem
Skrivet av cabante:

(COD 4: Vända på bössan och slå tillbaka en granat? )

COD 5: Använda telekinesis och slunga tillbaka granaterna?

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av cabante:

(COD 4: Vända på bössan och slå tillbaka en granat? )

COD 5: Använda telekinesis och slunga tillbaka granaterna?

CoD 6: Ljussabel? Star Wars style.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Undra vilken version som är roligast, den på 360 eller Wii.
Spelet verkar grymt iaf.
Kan man gömma sig i gräset oxå eller?

ja ifall det finns gräs på de multiplayer banorna så.
har ännu inte testat multiplayer.
gräset är av sorten oklippt gräs typ en sommar oklippt så rätt långt.

Medlem

Det som är märkligast med alla dessa personer som känner en kille som känner en kille som fixar original är att det alltid sammanfaller med releaserna på nforce...

Men mer om spelet. CoD3 är kort och gott en snyggare och bättre version av CoD2. De som spelat tvåan hoppar lätt in i spelet och röjer tysken. Det finns nu lite andra MP-lägen, vilket naturligtvis är skoj. De som spelat Battlefield känner snabbt igen sig i ett av dessa, och även de gamla finns kvar.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Det som är märkligast med alla dessa personer som känner en kille som känner en kille som fixar original är att det alltid sammanfaller med releaserna på nforce...

Men det har nog något med att releaserna på nforce alltid sammanfaller med att spelen släpps någonstans i butiker runt om i världen världen. Någon vecka hit och dit. Sedan för en större summa pengar kan man ju få en vara levererad hit från USA på nolltid om man verkligen vill.

Är detta troligt? För somliga, nej, de tror automatiskt man har tankat ner spelet, medan andra som är lite mer vana att importera och har erfarenheter av expressbud vet att allt inte bara är svart eller vitt.

Men hur som helst. CoD3 ser ju trevligt ut, och flyter otroligt bra, men har vi inte tröttnat på att höra "destroy those 88's!" snart och se franska motståndsmän iklädda identiska självlysande pyjamaser med taskiga franska dialekter?

Nej, jag lägger nog hellre pengarna på "Allo! Allo!" Nej vänta.. det har jag ju redan gjort..

Medlem

Visst händer det att spelens releaser och warez releaserna sammanfaller, men ofta är det inte så heller, men allt som oftast har en hög med personer märkligt nog kontakter, som oftast sammanfaller med warez releaser.

Jag lägger mig inte i om han warezat eller om han känner en kille som känner en kille som känner en kille som kan fixa spel till Sverige dagen efter release eller inte. Men det är många som känner en kille som känner en kille...

SP är exakt som CoD2. Det är för MP som man köper CoD3 först och främst. Det är kul att köra igenom SP, men det bjuds inte på så mycket nytt.

Medlem

Det låter som om du också "känner en kille".

Har inget problem med att vissa laddar ner, vill dom riskera garantin och XBL så är det deras ensak.

Medlem

Kolla på "nforce" nu och såg att gears of war ntsc är "regionsfri" men bara deras release ;). Skulle tro att vanliga ntsc versionen inte är regionsfri.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Det låter som om du också "känner en kille".

Nej, jag känner tyvärr inga sådana killar. Jag spelade Resistance till PS3 igår, och ändå så känner jag ingen kille som fixar spel åt mig.

Såvitt jag vet så är inte Gears of War regionsfri, men det finns i butik, så en del butiker har så klart inte hållt sig i skinnet utan låtit en del ta med sig ett ex hem.

Inaktiv

ja mitt funkar iaf

helvette vad det svider i ögonen. länge sedan jag satt framför TVn och spelade så länge i ett sträck
Men nu får det fan vara nog för ikväll iaf. Vilket röj!

är REsistance bra Karma?

Medlem

Jag spelade ju ett demo och inte den färdiga produkten, så allt jag säger ska ju också tas för vad det är.

Det kändes väldigt mycket som Call of Duty. Det var inte bländade snyggt och att det skulle krävas en Blu-ray för det spelet kan inte vara annat än kvalificerat skitsnack.
Kontrollerna var typisk Playstation FPS, d v s de känns lite fladdriga helt enkelt.
Vapnen bjuder på en hel del roliga finesser, även om man ganska snabbt känner många av finesserna från andra spel.
Det fanns fyra banor och det är väldigt snyggt, men det är de flesta spel idag. Jag hade nog hoppats på att man kunde skjuta isönder lite fler saker. Det var faktiskt väldigt få saker som gick att skjuta isönder. Kanske kommer det att ändras längre fram.
De har lagt in en variant av den numera populära formen av att du får tillbaka all din hälsa när du backar undan ett tag och inte tar stryk. Du har 4 livsbehållare och när hälsan försvunnit helt från en är den förbrukad och ditt maxliv är efter det de behållare som finns kvar, d v s mätaren fylls upp i den aktuella behållaren men inte i någon annan. För att fylla upp den måste man hitta health packs som motsvarar 1 behållare.
Det var relativt svårt och monstren tål en hel del stryk. Till sin hjälp har man dock en hel del vapen. I demot fanns 8 vapen, alla med 2 olika lägen, och till det diverse olika typer av handgranater, vissa mer finurliga än andra. Monstren är ganska standard alienmonster.
Tyvärr var ljudanläggningen enbart TVns högtalare, och jag misstänker att ljudet var inställt på 5.1 i spelet för vissa ljud "försvann", så jag kan inte riktigt uttala mig om ljudet.
Spelet spelas helt i FPS-läge och du kan sikta/zooma precis som i CoD.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Jag lägger mig inte i om han warezat eller om han känner en kille som känner en kille som känner en kille som kan fixa spel till Sverige dagen efter release eller inte. Men det är många som känner en kille som känner en kille...

Jo, är onekligen många som känner en kille som känner en kille. Själv har jag turen (och ibland oturen) att skriva recensioner för en spelblog till och från, så jag får enstaka recensionsexemplar hemskickade ibland, men det är inte särskilt ofta, och ibland kommer de även en tid efter release. Senaste jag fick var Call of Juarez, som jag hade klarat mig utan egentligen.

Kul att du fick prova spela Resistance på PS3 förresten. Du låter ungefär lika entusiastisk som jag tror jag hade låtit i din sits

Inaktiv

butiker/webbutiker får ju knappast hem spelen på releasedagen... de har spelen innan.

Resistance ser ju ut att bli ett bra spel. Men funkar inte kontrollerna på ett bra sätt är det synd.

Medlem

Om vi säger så här. MS visar upp sin 360: Karma får obegränsat med öl och läsk och det bjuds på hamburgare i Joanna Dark's lgh. Det är intrett för att "likna" hennes lgh och det finns vardagsrum, sovrum (inga trosor, jag letade) o s v. Det finns inte mindre än 4 konsoller och 4 HD-skärmar, varav en konsoll är kopplad till stooora skärmen och har feeeta ljudanläggningen.

Sony visar upp sin PS3: Det finns en och en monsterskärm (55" Bakprojektion), ingen ljudanläggningen och ingen dricka förutom vatten eller kaffe. Allt presenteras i ett litet rum.
Visst var det kul att få prova på något för oss europeer såpass tidigt, men eftersom att Motorstorm (eller iaf den demo som fanns där) sög röv och gick i 5FPS och Genji är så oförklarligt tråkigt, för att inte tala om den helt hopplösa kameran, så är det bara resistance som kvarstår, och när det då inte totalt krossar alla 360-spel så vettefan om det är så mycket att bli upphetsad över.
PS3 blir säkert fet, men just nu har den inget att visa upp verkar det som. Den är helt tyst, även med disk i som spinner. Det var underbart, och kontrollen fungerar helt ok, även fast rumble saknas lite grann. Den kritik den fått utstå är imo helt obefogad. Om en kontroll ska vara tung eller inte är en smaksak, och vilken som har bäst knappar, styrspak o s v är också individuellt. Jag känner folk som tycker att PS2 kontrollen är mycket bättre än 360s, medan jag sjäv håller 360 (-styrkors som suger) väldigt högt.

Inaktiv

kanske man ska söka jobbet som press/media manager på Sony:) verkar inte som om man kan göra jobbet sämre.

"(inga trosor, jag letade)" Klockrent Karma! Även fast det inte fanns några trosor lät det som en sjysst demo.

Inaktiv

Jag kan inte komma in på någon server. Kan någon annan joina? Grafiken är väldigt NICE(var tvungen att säga det).

Medlem

Kommer in på servrar utan problem. Iaf tidigare ikväll.

Medlem

Hm, konstigt. Fick se Cod 3 i aktion idag hos en mate, och jag blev inte imponerad. För det första; spelet är fullt med buggar. Soldater som går i genom dörrar, väggar you name it.. Sen grafiken; vissa texturer verkade vara gjorda i ett hafsverk. Tyckte det kändes som att det var samma motor som i 2:an. Sen måste jag nog kritisera leveldesignen; visst, det bjuds på öppna ytor men att man är tvungen att gå runt eller inte ha möjligheten att hoppa över en bit jord/skräp/etc är lite väl dåligt. Känns inte som dagens spelstandard.

Nåt som jag däremot blev imponerad av var ljudet. Upplevde det genom ett 5.1 system och boy, det var häftigt. Alla ljud så som skott, explosioner och skrik presenterades perfekt och fångade verkligen känslan att vara mitt i smeten. Men också det enda positiva imo.

Har läst lite recensioner av det och blivit förvånad över dess betyg. Kanske borde ge det en andra chans, men mitt första intryck var inte positivt iaf.

Medlem

Single Player är som ettan fast större och maffigare. MP är mycket roligare, mest p g a de större, mer levande kartorna.

Mest spelat MP så inte sett så många buggar. Bara en där det såg ut som jag gick i marken.

Leveldesignen är ju av samma stuk som CoD2, och det är ju CoD, och har inget med dagens standard eller något sådant imo.

Modellerna är detaljerade och snygga och det gäller de allra flesta texturer också, även om vissa inte är jättesnygga up close.

Ljudet är minst sagt maffigt. Det verkligen känns rätt, så det är verkligen roligt.

Kort är det ett bättre CoD2. Det påminner alltså mycket om alla uppföljare som förbättras med varje nytt spel.

12
Skriv svar