Bilden på tv:n, "utanför"?

Medlem
Bilden på tv:n, "utanför"?

Hejsan allihopen!
Som jag kanske nämnt i föregående trådar så har jag köpt ett 360, och en ny tv. Men nu ska jag fråga en grej angående TV:n.
Detta är ett problem som är lättast att visa, men eftersom imageshack inte funkar för mig just nu (prövat ca 15ggr) så tänker jag försöka förklara de på bästa vis, och kanske komma tillbaks med en bild som edit.
Hur som helst, min tv är en Thomson 21" MH182, och är inte HDTV. Och mitt lilla "problem" är att när jag är inne och spelar på min 360, så är vänstra sidan av bilden lite "utanför". Allting som ska vara där egentligen, det syns inte. Och de märks, speciellt när jag spelar F.E.A.R Demot, när vapnena på vänstra sidan är väldigt nära kanten, så försvinner en del.
Nu undrar jag, är det någon som har samma problem (anser det dock inte som ett SÅ stort problem, bara jobbigt att inte ha hela bilden) som kanske vet hur man fixar detta ? Är det kanske något man ställer in på Xboxen som jag inte märkt eller är det någon man ställer in på Tv:n ?

Hur som helst, ledsen för om jag beskrev dåligt.

Och, jag skall testa min 360 på brorsans HDTV och se om det blir någon skillnad, det kanske bara är min tv som är för liten. Hmm, aja, i want some answers!

EDIT: Denna länk, så klickar ni bara på bilden så ser ni den :

[http://www1.snapfish.com/thumbnailshare/AlbumID=138284044/a=7...]

Ska det vara så här ? Ni kanske ser att en liten bit saknas.

Medlem

Så, det är svart på ena sidan? Eller är det för mycket bild på ena sidan så att säga? Ska nog gå att ställa in med fjärrkontrollen. ^^


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Inte det att det är svart på ena sidan. Det är inte för mycekt bild på en sidan, de är helt vanligt på högra sidan, men på vänstra är det för lite bild, så man är tvungen att som "klippa av" en del av spelet, bara någon mm/cm dock.

Medlem

Hadde samma problem med kompisens xbox360. hemma hos han på hans 27" vanliga tv funkar det prima, men vi tog med boxen till min bror för att spela lite på hans 32" widescreen (ej hd) och lite av undre och övre delen försvann. spelade ingen roll vilken inställning vi körde på tv'n. Var pytte lite som försvann så inget viktigt som inte syntes men lite irriterande var det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jo jag håller med. Det är väl bara för att de måste vara HD typ såg på en film nyligen, då de hade en icke HDtv, så vare samma problem för honom. men han demonstrerade bara så det verkade inte vara så stora problem för honom.

Medlem

Jag har inte HD. Funkar prima. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

hmm, vad har du för tv boomer ?

Medlem

32" Philips. (CRT)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar