Inaktiv
Hyra 360-spel?

Call of Duty 3, Gears of War, Rainbow Six: Vegas, Need for Speed: Carbon etc. Det är så oerhört många bra spel på väg (:D) men jag kommer inte ha råd att köpa alla (:().

Därför undrar jag om det finns något smidigt sätt att hyra Xbox360-spel på?

Har varit inne och tittat på [http://www.hyraspel.se] där t.ex. abonnemanget: "Xbox360 Månadsabonnemang - Två spel hemma. Byt när du vill! Inga portokostnader!" kostar 349kr/månad vilket verkar mkt intressant.

Undrar nu om detta är en bra deal eller om det finns några andra alternativ? Har tänkt att kontakta dem med lite frågor men först undrar jag om någon här har erfarenhet av att hyra spel i allmänhet och gärna hyraspel.se i synnerhet?

Får de in spelen på (eller strax efter) release eller får man vänta länge? Finns populära spel t.ex. GoW att få tag på eller blir alla de har uthyrda jättesnabbt och är borta länge?

Mkt tacksam för svar!

Medlem

tycker att 349kr i månaden är lite mycket pengar, då skulle jag köpa begagnat istället...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Du får man ha två spel hemma samtidigt och byta så ofta man vill. Personligen tycker jag att det är ett okej pris. Men smaken är ju olika...

Medlem

[http://www.tvspelsportalen.se/index.asp]

Körde på dessa ett tag, inget att anmärka på, gick bra att hyra. Man kan prova på gratis i en period.


signatur

<3

Medlem

Som Hwergelmer sa, bättre att köpa begangnat. Dessutom finns ju demos för dom flesta spelen.

350 spänn i månaden är mycket för att låna några spel i en månad. Hittade DoA4 för 350, vilket är rätt ok för ett spel.

Medlem

Jo, men för de pengarna får man ju hyra så många spel som man hinner inom en månad, så är det i allafall på Tvspelsportalen. Är billigare där också, 149kr just nu för en månad (tillfälligt erbjudande, annars 199kr). Det som är bra är ju att om man kan testa spelen innan man köper dem, gillar man inte ett spel skickar man bara tillbaka det och får ett nytt efter ett par dar, gillar man det kan man köpa det ifrån dem.

Edit: rekommenderar att ni iallafall testar gratis erbjudandet, inte för at ni möjligtvis är interesserade av tjänsten utan ni får ju valfritt spel hemskickade gratis till er.


signatur

<3

Inaktiv

Tack för tipset urken, ska kolla in tvspelsportalen också!
hyraspel.se verkar dock ha flera titlar till 360n.

Sedan är det precis som urken sa, 349kr/månad så får man ha två spel hemma hos sig samtidigt och byta spel hur ofta man vill. På ett kvartal kostar det alltså drygt 1000kr och under denna tid hinner man, om man spelar mkt det vill säga, låna och spela ganska många spel och då spelen kostar 600kr/styck nya så tjänar man ganska snabbt in det tycker jag.

Jag är dock medveten om att om man inte spelar så mycket och är redo att leta omkring efter begagnade kopior varje gång man är intresserad av ett spel så går det att komma undan billigare.

Någon som har testat hyraspel.se?
Urken; var det 360-spel du hyrde? Blev nya spel (relativt) snabbt tillgängliga via dem?

Medlem
Skrivet av Matte010:

Urken; var det 360-spel du hyrde? Blev nya spel (relativt) snabbt tillgängliga via dem?

Vet inte hur det är med det, men kan tänka mig att de nya "heta" spelen blir uthyrda väldigt snabbt när de väl får in dem (vilket lär vara samma dag de släppts) och på så vis kanske svår tillgängliga.


signatur

<3

Medlem

Jag brukar köpa spel på EB games i stan och dom kör ju med öppet köp i 10dagar även om man öppnat och spelat. Ser spelet nytt ut dvs inga repor etc så kan man byta till något annat spel så det blir ju som att hyra på ett sätt

Medlem

haha, din skurk


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Fick svar från hyraspel.se igår och tänkte dela med mig utifallatt någon annan också är intresserad:

Skrivet av hyraspel.se:

Hej!

Vi brukar uppdatera vårt lager regelbundet. Väntetiderna brukar inte vara så långa. De beror också på om du returnerar ett spel samma dag som vi får in ett ex eller har ett ex inne på lager och om det är många som vill ha samma spel just den dagen.

Med vänlig hälsning

---

> Hej,
>
> Jag är intresserad av att börja hyra Xbox360-spel hos er men har lite
frågor som jag gärna vill ha besvarade innan jag bestämmer mig;
>
> 1. Hur snabbt brukar nya spel bli tillgängliga via er? Spel såsom Gears of War och Call of Duty 3 som snart släpps?
> 2. Eftersom efterfrågan på sådana spel torde vara stor går det att få tag på dem genom er när ni har fått dem eller blir väntetiderna väldigt långa?
>
> Tacksam för svar!

Såg att de hade fått in SC: Double Agent, Fifa07 och PES6 nu den här veckan. Blir mer och mer intresserad. Kanske får bli ett abbonnemang i alla fall...

Medlem

Ta den andra som bara kostar 159 spänn i månaden dom första 3 månaderna och sen kostar det 199:- varför ska du ta det som är dyrast?


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Ta den andra som bara kostar 159 spänn i månaden dom första 3 månaderna och sen kostar det 199:- varför ska du ta det som är dyrast?

???
Jag vill ha två spel hemma samtidigt och har en Xbox360. Ser inte att det finns något annat alternativ?

Medlem
Skrivet av Matte010:

???
Jag vill ha två spel hemma samtidigt och har en Xbox360. Ser inte att det finns något annat alternativ?

tvspelsportalen.se kostar 2 st spel 289kr/mån, hyrapsel.se tar 349kr/mån för 2 st X360-spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Matte010:

???
Jag vill ha två spel hemma samtidigt och har en Xbox360. Ser inte att det finns något annat alternativ?

tvspelsportalen.se kostar 2 st spel 289kr/mån, hyrapsel.se tar 349kr/mån för 2 st X360-spel.

Japp, hittar dock ingenstans för 199kr/mån. Angående tvspelsportalen vs. hyraspel så har hyraspel mkt bättre utbud 360-spel, tyvärr då de ju är dyrare...

Inaktiv

Hej...
Ser att ni funderar på att teckna abonnemang hos hyraspel.se.
Vilken tur att jag dök upp och varnar er alla för det då :P..

Dom har som ni säger ett bra utbud när det gäller 360-spel, men det hjälps inte när man bara har ett fåtal exemplar av varje spel. Man ställer ju själv spelen i en kö och hittills har jag aldrig fått spelen som står först i kö utan spelen som kommer 4-5 platser senare i kön.

Sedan gäller det adressuppgifterna, detta är nog mer ett sällsynt problem men dock ett problem. Har bytt adress och ändrade det i mina uppgifter. Fick dock ett spel levererat till min gamla adress (60 mil härifrån), och sedan ytterligare ett. Tog ca en månad att jaga rätt på personen mina spel skickats till och be honom posta dom till min nya adress. Skickade ett mail och frågade vad som var problemet då min nya adress var korrekt ifylld. Fick svaret att man då måste skicka ett mail om adressändring. Varför har man då personliga inställningar? Försöker dom konkurrera med lunarstorm? Ska man lägga upp sina "pjylar" och "kompizar" där också.

Aja, kontentan är att tvspelsportalen verkar mycket vettigare.. kör på det folks!

Medlem

Varför ta upp en 9 månaders gammal tråd?

Edit: Tack för varningen iaf.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Matte010:

Call of Duty 3, Gears of War, Rainbow Six: Vegas, Need for Speed: Carbon etc. Det är så oerhört många bra spel på väg (:D) men jag kommer inte ha råd att köpa alla (:().

Därför undrar jag om det finns något smidigt sätt att hyra Xbox360-spel på?

Har varit inne och tittat på [http://www.hyraspel.se] där t.ex. abonnemanget: "Xbox360 Månadsabonnemang - Två spel hemma. Byt när du vill! Inga portokostnader!" kostar 349kr/månad vilket verkar mkt intressant.

Undrar nu om detta är en bra deal eller om det finns några andra alternativ? Har tänkt att kontakta dem med lite frågor men först undrar jag om någon här har erfarenhet av att hyra spel i allmänhet och gärna hyraspel.se i synnerhet?

Får de in spelen på (eller strax efter) release eller får man vänta länge? Finns populära spel t.ex. GoW att få tag på eller blir alla de har uthyrda jättesnabbt och är borta länge?

Mkt tacksam för svar!

Det där verka dyrt..köp ett spel i stället^^


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

tvspelsportalen finns inte längre.

Medlem

inte? hem sidan funkar ju http://www.tvspelsportalen.se/ ?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

inte? hem sidan funkar ju http://www.tvspelsportalen.se/ ?

skummt, funkade inte för...ja "nyss". WACKD!

Btw, fråga om the wookie blev ;EGD

Medlem

har ingen aning om hur man kan hyra 360 spel men ett tips spara pengar tills du har råd:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

1
Skriv svar