360 PES 6 En besvikelse?

Medlem
360 PES 6 En besvikelse?

har lirat pes nu hela dan och jag tycker det är helt sämst jämfört med föregångaren

Skotten är ju fan i snigel fart inte viste jag at adriano hadde så löst skott..

sen har vi farten i spelet hur illa som hälst
syns ju knappt när man sprintar med gubben

jämfört med pes 5 som var en klippa bara dommarn som var lite sär

hörde dock att ps2 version är det mer fart i så får testa den för 360 ver ska jag sälja så om någon av er e intresserad så hör av er

så vad tycker ni därute?

detta e ju min bild av spelet

Medlem
Flakmonkey
Medlem

Ah, då är denna tråd inget för mig.

Medlem

Ingen vidare fart på den här tråden.

Finns en tråd om spelet på Neowin.

Citat:

I got both Fifa 07 and PES 6 for the xbox 360 yesterday, I played on them both last night and I'm really disappointed with PES 6. It just doesn't seem to have the fluid movement Fifa 07 has, the graphics have been updated but it doesn't have the looks of Fifa 07.

If you were going to buy either Fifa 07 or PES 6 I would definitely recommend Fifa 07.

Medlem

har läst några recensioner av spelet, PS2-versionen hyllas, 360 versionen såga och sägs att det är inte alls samma som PS2-versionen.

ett tecken på att grafik gör inte bra spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Ingen vidare fart på den här tråden.

Finns en tråd om spelet på Neowin.

Citat:

I got both Fifa 07 and PES 6 for the xbox 360 yesterday, I played on them both last night and I'm really disappointed with PES 6. It just doesn't seem to have the fluid movement Fifa 07 has, the graphics have been updated but it doesn't have the looks of Fifa 07.

If you were going to buy either Fifa 07 or PES 6 I would definitely recommend Fifa 07.

Jag håller med själv. har båda spelen då jag är fotbolls-mupp.
Fifa 07 till 360n är det bästa fotbollsspelet jag spelat.
PES 6 är ok, men personligen tar Fifa 07 hem segern.

Medlem

Jag har spelat FIFA 07 och har själv PES6 och kan bara inte förså hur folk kan tycka att FIFA är bättre. Det är inte grafiken och licencerna som avgör. PRO har den bästa fotbollskänslan och slår fifa hårt på denna punkt.

Varför tycker ni då att fifa är bättre? Många av er har bara grafiken som en anledning. Hur mycket PRO har ni lirat ni som jämför spelen?

Det är så många olika anledningar varför folk väljer ett av de spelen. Jag personligen har spelat båda rätt mycket och PRO tar hem segren på spelkänslan och hållbarheten. Enda som stör mig är den bedrövliga editorn i spelet (om man nu kan kalla den för editor).


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

jag själv tycker att det är skönare känsla i fifa07 (360) nu än i pes6 /360). dom har verkligen fixat mkt i känslan.

jag tycker precis som dig Bosanac82,..fast tvärtom:)
Fifa 07 (360) har bästa känsla/presentation/grafik/hållbarhet.

GOAAAAAL!

Inaktiv

Jag gillar det! Måste säga att de roligaste jag haft med min 360 är PES 1 on 1 med polarn.

De finns vissa buggar och ibland irriterar man sig på att den sparar knapptryck, men annars mitt bästa lir just nu.

Inaktiv

Jag hoppas bara att här inte är någon som vill hylla AI:n i pro evolution, den som tycker att AI:n är bra får gärna motivera.
Tyckte för övrigt att fifa inte var så bra heller, men pro evolution är väll den mindre dåliga av de två.

Medlem
Skrivet av akitaka:

har lirat pes nu hela dan och jag tycker det är helt sämst jämfört med föregångaren

Skotten är ju fan i snigel fart inte viste jag at adriano hadde så löst skott..

sen har vi farten i spelet hur illa som hälst
syns ju knappt när man sprintar med gubben

jämfört med pes 5 som var en klippa bara dommarn som var lite sär

hörde dock att ps2 version är det mer fart i så får testa den för 360 ver ska jag sälja så om någon av er e intresserad så hör av er

så vad tycker ni därute?

detta e ju min bild av spelet

Har visserligen inte spelat fifa men tycker inte det är nåt fel på farten i Pes, om du inte märkar fart skillnaden när man sprintar trycker du nog på fel knapp, eller så överdriver du bara.

Skotten kan det bli rätt bra tryck i enligt mig, beror lite på situationen.

Men fan är sugen på att prova fifa. Men vill inte betala 500+ när jag redan har ett fotbollsspel.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

[quote=Rissan]

Skrivet av akitaka:

Har visserligen inte spelat fifa men tycker inte det är nåt fel på farten i Pes, om du inte märkar fart skillnaden när man sprintar trycker du nog på fel knapp, eller så överdriver du bara.

Skotten kan det bli rätt bra tryck i enligt mig, beror lite på situationen.

Men fan är sugen på att prova fifa. Men vill inte betala 500+ när jag redan har ett fotbollsspel.

Farten på skotten är mycket beroende på situation och träff. Fick till en riktig stänkare på volley idag, ingen dålig fart i den.:)

Inaktiv

Båda spelen e kassa när det gäller 360. Det som folk skriver om att PES har bättre känsla e skitsnack eftersom det man kan göra på PES kan man även göra på FIFA.. Bara det att FIFA e galet mkt svårare. Vidare är PES inget vidare snyggt utan bara uppdaterad grafik från femman samt att det finns rätt mkt licensproblem i den serien som tar bort det roliga. FIFA till 360 är riktigt taskigt.. att bara ha sju ligor och att ha mexikanska som en av dem är ju bara ett stort hån mot allt som heter fotboll.. Känns som man får vänta tills nästa år och se om de förbättrat det...

Snabb fakta

Bäst grafik = FIFA
Bäst kontroll = Lika men den är lättare på PES så det blir väl ett litet övertag för dem där
Bäst känsla = FIFA
Bäst ljud= FIFA

Dock så är båda spelen kassa...

Inaktiv

jag håller med "Fjeddie", det gäller att utse vilket av spelen som är minst dåliga och inte vilket som är bäst

1
Skriv svar