pro evolution soccer 6 slimmat till xbox 360 - varför?

Medlem
pro evolution soccer 6 slimmat till xbox 360 - varför?

Tjena!
Jag har försökt hitta ett svar på varför vissa funktioner är borttagna ur PES6 till 360 jämfört med PS2 utan att hitta nått.

Är det någon som har en vettig förklaring eller gissning på varför de tagit bort vissa funktioner ur spelet till 360? Samma sak till FIFA 07.

Helt idiotiskt och jag personligen fattar inget :\


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

för att dom vill att man ska köpa båda versionerna, för att få hela spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja men varför slimmar de inte ps2 vertionen tex?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Förmodligen därför ---> [http://www.gon.se/view.phtml?id=6508]


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Jag vet i alla fall att de har skurit ner funktionerna i NHL 07 p.g.a. att de vill lägga ner mer tid på grafiken (360-versionen är ju den enda versionen som har släppts med en uppdatera grafikmotor).

Hur det är i andra spel, som t.ex. FIFA 07, PES6 m.m. vet jag inte men jag antar att det är något liknande argument där.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Känns som att det just nu handlar om fenomenen downloadable content och microtransaktionersom är så populära. Man släpper ett nerstrippat spel till fullpris, och sedan tar betalt för att folk ska ladda ner nya arenor, tröjor, klubbar, osv. Microtransaktioner som tillsammans blir en rätt ansenlig summa.

Det värsta är när innehållet redan finns på skivan som du köper, men du måste betala för att det ska låsas upp. Sen finns det idioti som att köpa spelpengar till The Godfather på Live Marketplace, eller betala för fusk till Tiger Woods 2007.

Ren idioti, som kommer fortsätta tack vare att folk är idioter som köper den här skiten.

Medlem

otrolig idioti och snikenhet har man inte sett maken på, nåja Microshit ska ju ha tillbaka pengar för sin konsol som dom går så back på.

man blir arg när man läser sånt här och riktigt skrattar när man ser piraterna lyckas med sina chipningar av konsolen osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och nu det här med att det kommer kosta ungefär $50 för att låsa upp allt i Need For Speed - Carbon. Precis som de skriver i 1UP så är ju det här sådant som vi fått med i spelet i form av fuskkoder - sådant som redan finns i spelet som vi redan betalat fullpris för.

Det finns inga gränser på den totala saknaden av intelligens som folk visar när de betalar för sådant här, istället för att sätta ner foten och visa EA (och andra utgivare med samma mentalitet) att vi drar gränsen här.

Så betala inte ett öre för den här skiten. Gör du* det är du en idiot i särklass. Räknas detta som ett personligt påhopp av något slag så får jag ta konsekvenserna av det helt enkelt, men jag står för den åsikten.

* "Du" = allmänt, till den som råkar läsa detta.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Och nu det här med att det kommer kosta ungefär $50 för att låsa upp allt i Need For Speed - Carbon. Precis som de skriver i 1UP så är ju det här sådant som vi fått med i spelet i form av fuskkoder - sådant som redan finns i spelet som vi redan betalat fullpris för.

Det finns inga gränser på den totala saknaden av intelligens som folk visar när de betalar för sådant här, istället för att sätta ner foten och visa EA (och andra utgivare med samma mentalitet) att vi drar gränsen här.

Så betala inte ett öre för den här skiten. Gör du* det är du en idiot i särklass. Räknas detta som ett personligt påhopp av något slag så får jag ta konsekvenserna av det helt enkelt, men jag står för den åsikten.

* "Du" = allmänt, till den som råkar läsa detta.

Men är spelet på nått sätt slimmat jämfört med tex PC vertionen? (handlar ifs inte om PES 6)


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Förmodligen inte. Eller, kanske finns det fuskkoder i PC versionen som inte finns i 360-versionen, men annars förmodligen inte.

Kanske gled lite väl off-topic i min irritation

Medlem

Någon som kan svara på detta då? http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=8144


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar