Avsluta xbox live guld prenumeration?

Medlem
Avsluta xbox live guld prenumeration?

Just nu har jag "Xbox Live - månatligt guldmedlemskap" men hade tänkt byta till silver igen då jag nästan aldrig spelar. Men när jag går in på "ändra medlemsskap" så finns det bara 3, respektive 12 månader att välja på. Vad i?!

Jag vill ju slippa betala för live, ska det inte gå att byta till silver igen när man väl skaffat guld en gång? Verkar ju rätt skumt det här.

Medlem

jo, kommer ihåg att det var jobbigt när jag hade live till gamla xbox. konstigt att microsoft är så oseriösa. antagligen måste du leta upp ett telefonnummer på xbox hemsida och fråga dem.

för mig löste det sig genom att kortet jag betalade med blev snott (=spärrat)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Spärra kortet du betalar med. Works every time.

Medlem

hehe, men då blir jag ju tvungen att skaffa ett nytt och hålla på. Ganska dåligt av MS att inte bara lägga in en till ruta där det står "Avsluta prenumeration". Har mailat dom nu, får väl se vad som händer.

Inaktiv

PM:a mig svaret från M$ tack. Eller posta här vettja. Bra att få reda på det dära tycker jag. Man lär ju inte ha Live i all evighet.

tack på förhand

Inaktiv

Ja, posta gärna svaret här...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Inget svar från supporten än så länge. Lovar att dom skjuter upp mailet så länge som möjligt så jag ska behöva betala en månad till. Har jag inte hört nåt på måndag lär jag ringa.

Medlem

Hmm. ta bort ditt kreditkort från betalningsätten annars? Vet att xboxet kan klaga lite då, men du kommer ha en silver-version då.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hmm. ta bort ditt kreditkort från betalningsätten annars? Vet att xboxet kan klaga lite då, men du kommer ha en silver-version då.

Gör man detta kommer du fortsätta som guldkund på krita upp till två månader, efter den perioden blir du avstängd helt från Live, tills du betalat skulden på ~100kr och 50 till för nästa månad.

Hände mig under sommaren, väldigt drygt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dumlen:

Hmm. ta bort ditt kreditkort från betalningsätten annars? Vet att xboxet kan klaga lite då, men du kommer ha en silver-version då.

Gör man detta kommer du fortsätta som guldkund på krita upp till två månader, efter den perioden blir du avstängd helt från Live, tills du betalat skulden på ~100kr och 50 till för nästa månad.

Hände mig under sommaren, väldigt drygt.

Illa isf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hmm. ta bort ditt kreditkort från betalningsätten annars? Vet att xboxet kan klaga lite då, men du kommer ha en silver-version då.

Letade massor för att hitta hur man gör det. När jag går in på min profil och settings eller vad det heter i själva xboxen så är kreditkortsnummrets ruta grå så man kan varken ta bort eller ändra nummret. Är det någon annanstans man ska ändra det?

Edit: Har skickade nyligen iväg ett till mail till deras support. Tänker spamma dom tills dom svarar.

Medlem

Hm. Inget svar än? Jag brukar få svar bara några timmar efter. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Två dagar tog det för mig ungefär. Och är det smart att spamma dom?

Medlem

Ring dem annars. Brukar gå betydligt smidigare ifall man gör det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Man måste ringa till ms för att avsluta sitt membership. så var det iallafall när jag avslutade på min gamla xbox.

Inaktiv

ingen som fått ett riktigt svar från dom än?

Medlem

nope.. försöker ringa just nu. Första försöket: the number you have dialed doesnt excist.

Andra försöket: telefonkö (sitter i den just nu)

Telefonkön stängde...

Medlem

förvånar mig inte att snik MS håller på att göra det svårt att avsluta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara jag som vill slänga telefonen i väggen när man lyssnat 30 minuter på melodin som spelas om och om igen när man väntar i kö?


signatur
Medlem

Hahah nej jag blev rätt irriterad också.

Gjorde ett nytt försök idag, kom fram på en gång. MEN, en tant sa att deras tjänst (eller nåt sånt) var nere idag så dom kunde inte göra något åt det. "Ring imorgon".

Inaktiv

När jag mejlade och frågade fick jag svaret att ringa supporten efter 13 dagar. Jag gjorde då ett försök och kom givetvis inte fram.

Tack för påminnelsen, detta är fan värre än de som säljer "gratis kallsonger".

Numret: Sweden: 020 79 11 33

1
Skriv svar