Inaktiv
360 eller PS3?

Behöver hjälp med ett beslut och jag tror att de flesta fattar vad för beslut (namnet på tråden), enkelt: jag äger nu ett gammalt PStwo som jag har tröttnat på ganska rejält och vill ha en ny konsoll. Jag har som ungdom en högst begränsad ekonomi vilket förvärrar beslutsångesten ännu mer och det är därför jag vill ha hjälp med info och tips om PS3 och XBOX 360.

Köper jag PS3 så får jag ju förstås både vänta mycket längre, pröjsa mer och kan inte spela Pro Evolution Soccer 6 (favvospel) på ett helt år. Däremot så har jag en spelkonsol som kommer att hålla och vara bäst i flera år framåt.

Köper jag 360 så sparar jag ganska ordentligt med kosing och kan lira bl.a mitt härliga fotbollsspel på en gång och slipper vänta på att realisen på konsolen ska skjutas upp månad efter månad men däremot så kommer jag i vår vara sprängkåt på PS3 och kommer då förmodligen att köpa det och må dåligt för att jag förlorat så mycket flis.

Är det någon som vet hur stor skillnad det kommer vara på PS3 och 360? Har hört att SONY använder ett helt nytt format på PS3 som heter Blue-Ray Disc (BR), som ska vara riktigt högupplöst på HD tv, stämmer det?

Hjälp mej!

Medlem

Ps3:n är lite kraftigare, men inte mycket. Och sen blu-ray spelaren tror jag du aldrig kommer att använda. Det är bara spelen som tar fördel av det. Bl a att Resistance : Fall of man kommer ta 22Gb av den.

Jag tror så här, om det finns mer spel till Ps3 som du gillar (kommer gilla) än 360, så köper du Ps3. Finns de mer till 360, så köper du den.
Sen tror jag att sony nästan lagt in mer tid på att skapa en multimedia maskin. Inte bara en spelkonsol som är kraftig. Allt de snackar om är deras Webbrowser (gå in på internet med din ps3) och massa annat. Då 360:n är mest en hardcore player konsol som är kraftig.

Thats my opinion. Hur som helst, köp den som du känner är bäst för dig, ta reda på lite fakta om båda och se. Och lite spel också. Vi bestämmer ju inte över dig

Medlem

Och om du är GTA fantast så kommer Xbox 360 har 2 hela extra Episoder som bara kommer till 360. Vilket betyder flera timmars mer spelande.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Har du dåligt med pengar är ju PS3 ett dåligt val, sen finns det ju redan spel till 360 som har gått ner i pris.

Å andra sidan är ju PS3an tystare, vilket inte är helt fel.

Inaktiv

ps3

360 är en gimpad pc

och angående gta4 så säger dom "exclusive downloadable content" vilket kan tolkas som själva innehållet inte är exklusivt utan bara att man kan ladda ner

hela spelet fick kanske inte plats på en dvd

Medlem

Om du ni vill ha råd, så är mitt råd att inte be om råd. Folk som har skrivit ovan har ingen aning om vilket som är bästa köp, jag vet inte vilken maskin som är bästa köp. Det vet heller inte Microsoft eller Sony, eller alla analytiker vars käftar glappar värre än kärringarna på moster Agda kafferep.

Som alltid så är det det förflutna som utvisar vilket det bästa köpet var, allt vi kan göra är köpa maskinen som har de mest intressanta spelen, och hoppas på det bästa.

Medlem

PS3 är ju nästan utdömd ur matchen redan, självklart en 360. Medan ps3 kanske kan prestera något bättre grafik så ger 360 t.ex. bättre AI, men skillnaderna är ganska små.

För mig var valet ganska solklart, bättre titlar, tidigare release, Live och ett överlägset interface.


signatur
Medlem

exclusive betyder just exclusive.

F ö är det ju intressant med folk som tror sig veta vad definitionen av en PC är. Snälla Nithr berätta varför X0 är en PC men inte de andra konsollerna.

Det enda som är intressant är vilken konsoll som släpper spel som du är intresserad av.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Om du ni vill ha råd, så är mitt råd att inte be om råd. Folk som har skrivit ovan har ingen aning om vilket som är bästa köp, jag vet inte vilken maskin som är bästa köp. Det vet heller inte Microsoft eller Sony, eller alla analytiker vars käftar glappar värre än kärringarna på moster Agda kafferep.

Som alltid så är det det förflutna som utvisar vilket det bästa köpet var, allt vi kan göra är köpa maskinen som har de mest intressanta spelen, och hoppas på det bästa.

Håller med!

Skriver du i ett sådant här forum får du inga neutrala åsikter. Antingen 360 fanboy eller PS3. Funderar själv på att köpa en PS3 när priset sjunkit rejält på blocket. Men då köper jag det för få tillgång till spelen som inte släpps till något annat format och inte för PS3 i sig.

Så mitt svar ärköp den konsol som levererar de spel du vill ha. I slutändan är det endå spelen som gör konsolen.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av nithr:

ps3

360 är en gimpad pc

och angående gta4 så säger dom "exclusive downloadable content" vilket kan tolkas som själva innehållet inte är exklusivt utan bara att man kan ladda ner

hela spelet fick kanske inte plats på en dvd

Du vet tydligen inte vad exclusive betyder.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

PS3 är ju nästan utdömd ur matchen redan, självklart en 360. Medan ps3 kanske kan prestera något bättre grafik så ger 360 t.ex. bättre AI, men skillnaderna är ganska små.

För mig var valet ganska solklart, bättre titlar, tidigare release, Live och ett överlägset interface.

och varför är ps3 nästan utdömd ur matchen redan?

360 ger inte bättre ai... om något lämpar sig cell mer för ai än xecpu

jag gissar att du tänker på ac... well det har uppdaterats lite

Citat:

While the PlayStation 3 and 360 versions of Assassin's Creed are virtually identical, Raymond did say that on the 360 the team is putting a special emphasis on Achievements. And while the 360 hardware enables Ubisoft's team to use multiple threads to enhance the crowd's AI, the end result for the game on both systems will be the same. "While the method for distributing AI load is different on each platform, the AI code itself is the same. Players will experience the exact same crowd results on PS3 and Xbox360," Ubisoft explained.

överlägset interface? 360 har helt värdelöst interface... bloatat som tusan och man kan inte ens se vad det är man köper på market place tex

boomer: uppenbarligen så gör jag det

kanske du som borde lära dig läsa?

Medlem

Xbox 360 eller Ps3 ? då tag jag Nintendo Wii

Inaktiv

För varje minut som går så blir jag mer och mer sugen på att lira spel i 360 kvalitét och jag kan fan inte vänta ett halvår tills dess, så jag har bestämmt mej för att köpa 360 när nästa studiebidrag kommer in. Får se hur jag gör sen men jag kommer inte köpa ett PS3 på ett år i alla fall.

Tack för hjälpen i alla fall.

Medlem
Skrivet av nithr:

överlägset interface? 360 har helt värdelöst interface... bloatat som tusan och man kan inte ens se vad det är man köper på market place tex

"bloatat som tusan"? Det håller jag inte alls med om. Jag tycker 360 har ett helt ok interface. Jag hittar då perfekt när jag bläddrar runt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs

Ferrarie eller Lamborghini? Så tänker jag när jag tänker PS3 vs Xbox360, samma bilar men andra specc som ger det ena mer lyft än andra. PS3 kommer inte vara så överlägset som alla tror .


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av eDy:
Skrivet av Kyraal:

Om du ni vill ha råd, så är mitt råd att inte be om råd. Folk som har skrivit ovan har ingen aning om vilket som är bästa köp, jag vet inte vilken maskin som är bästa köp. Det vet heller inte Microsoft eller Sony, eller alla analytiker vars käftar glappar värre än kärringarna på moster Agda kafferep.

Som alltid så är det det förflutna som utvisar vilket det bästa köpet var, allt vi kan göra är köpa maskinen som har de mest intressanta spelen, och hoppas på det bästa.

Håller med!

Skriver du i ett sådant här forum får du inga neutrala åsikter. Antingen 360 fanboy eller PS3. Funderar själv på att köpa en PS3 när priset sjunkit rejält på blocket. Men då köper jag det för få tillgång till spelen som inte släpps till något annat format och inte för PS3 i sig.

Så mitt svar ärköp den konsol som levererar de spel du vill ha. I slutändan är det endå spelen som gör konsolen.

Kan inte annat göra än hålla med dessa två "pojkar" (maybe män) till 100&!
Alla andra som skriver att Ps3 är bäst och 360 är bäst, de snackar bara skit. De spel som lever upp till dina förväntningar skall du köpa ! Och om de är på 360 eller ps3 speler ingen roll. Du kan ju köpa båda konsolerna om du vill =). Ingen är egentligen sämre än den andra (lite barnmorska där)
ÅTERIGEN: Köp det DU vill. Inte någon annan bestämmer över dig, speciellt inte någon 12 årig fjortisunge från stockholm

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Kan inte annat göra än hålla med dessa två "pojkar" (maybe män) till 100&!
Alla andra som skriver att Ps3 är bäst och 360 är bäst, de snackar bara skit. De spel som lever upp till dina förväntningar skall du köpa ! Och om de är på 360 eller ps3 speler ingen roll. Du kan ju köpa båda konsolerna om du vill =). Ingen är egentligen sämre än den andra (lite barnmorska där)
ÅTERIGEN: Köp det DU vill. Inte någon annan bestämmer över dig, speciellt inte någon 12 årig fjortisunge från stockholm

Har du ens läst första inlägget? Han har dåligt med pengar och undrar vilken konsoll han ska välja.

Dr. Lassie: Du säger att du har tröttnat rejält på din PS2a, då har du X360 och Wii att välja mellan, PS3 får du vänta länge på om du inte importerar.
Och eftersom du inte verkar intresserad i Nintendos konsoll så finns det inte många alternativ, såvida du inte har någon kompis med X360 som kan stilla ditt begär tills PS3an kommer ut.

I slutändan är det bara spelen som avgör, välj det som har dom spelen du vill spela. Tänk på att vissa titlar är exklusiva.

Medlem
Inaktiv

Har 360 nu sen köper man ps3 när ff kommer

Medlem

undra om wow kommer till xbox 360 eller ps3 ? det kan funka på ps3 eftersom den mycke troligt kommer ha mus och tangentbord,
värre är det nog då för xbox 360. man kan ha keyboard till xbox360,
men har hört att mus lär man inte kunna använda.

1
Skriv svar