Angående plats för min Xbox 360!

Medlem
Angående plats för min Xbox 360!

I'm the thread maker from another baker! MUHA.

Min 3:e tråd angående 360 skall handla om vart den kan stå/ligga.
Eftersom jag hört många som säger att man skall ha den i så öppna ställen som möjligt för att inte överhetta, eller något sådant. Har lite frågor angående det.
Denna plats :
http://img505.imageshack.us/img505/6489/img0248bm4.jpg
Går den ?

Ni får ursäkta mig, mitt rum är lite stökigt. Och jag ska köpa en ny tv (inte för att den är ful, bara för att den är 100 år gammal och sen är den inte kompitabel med 60Hz som jag nämnt i min tidigare tråd)

Gimme som comments bojs !

Medlem

hehe, ja det går nog utmärkt. tanken är väl bara att den inte ska stå i en stängd tv-bänk, du behöver inte ha den på balkongen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Den platsen skulle väl fungera utmärk. Jag själv har min stående bredvid skärmen på skrivbordet. De tycker jag är snyggt och har aldrig haft problem med det.

De man ska tänka på är att den verkligen står/ligger på ett ställe som inte vibrerar eller kan skaka. Då kan det lätt bli repor på skivorna....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Det är viktigare att nät klossen står fritt än 360n men visst det där borde väl funka utan problem knappast instängt skulle jag vilja påstå.

Medlem

Jo, det vet jag. Jag ska inte ha den vertiakalt. ska ha den liggandes. men krävs det bara en "ministöt" för att skivorna ska repas. eller krävs det en liten "putt"

Inaktiv

Mina skivor har aldrig blivit repade och då har jag slagit näven i bordet x-antal ggr när jag lirat Prey ;P


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jamen då äre ju lugna puckar Jag anade faktiskt det litegrann. Dom har ju gjort en video på då dom repar skivor. Dom vänder helt och hållet på xboxet när det är på. Vilket inte jag skulle göra om jag vart sur stå och vända på det haha

Inaktiv

jag har min i en tv bänk, där det är träskivor mellan varje enhet.
Underst förstärkaren, nästa våning 360n, nästa viasatbox, etc... och har även glasdörrar stängda framför. och jag får inga häng eller nått.

se till att damma av all elektronik då du dammsugar din lägenhet, brukar räcka. gör det nångång i veckan bara. Damm spökar mkt och kan få vad som helst att överhettas.

tror det kan vara mkt från exemplar till exemplar av 360n med. vissa verkar haft oturen tyvärr att få en lätt överhettningsbar masking

appropå det,..måste städa lite hejhej

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Jamen då äre ju lugna puckar Jag anade faktiskt det litegrann. Dom har ju gjort en video på då dom repar skivor. Dom vänder helt och hållet på xboxet när det är på. Vilket inte jag skulle göra om jag vart sur stå och vända på det haha

Man kan ju bli så irriterad på spel ibland att man vill plocka upp 360:n över huvudet, och slänga ut den genom fönstret

Edit: Själv har jag dock bara kommit så långt att jag börjat sträcka ut min hand efter lådan..

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

I'm the thread maker from another baker! MUHA.

Min 3:e tråd angående 360 skall handla om vart den kan stå/ligga.
Eftersom jag hört många som säger att man skall ha den i så öppna ställen som möjligt för att inte överhetta, eller något sådant. Har lite frågor angående det.
Denna plats :
http://img505.imageshack.us/img505/6489/img0248bm4.jpg
Går den ?

Ni får ursäkta mig, mitt rum är lite stökigt. Och jag ska köpa en ny tv (inte för att den är ful, bara för att den är 100 år gammal och sen är den inte kompitabel med 60Hz som jag nämnt i min tidigare tråd)

Gimme som comments bojs !

Det där såg ju luftigt ut iaf så det är nog ingen fara det blir nog bra.

Jag hade min i en tvbänk med glasdörrar och efter någon/några timmars spelande blev den överhettad och jag vart sugen på att skicka in den till MS. Jag testade ställa den ute på golvet och har inte fått några problem än. Ståendes eller liggandes spelar nog igen roll bara den står stadigt.

Medlem

Har min 360 i ett litet hål på 11,5cm * 38cm (precis så den får plats med lite luft runt om) i mitt skrivbord och jag har inte upplevt några som helst problem med överhettning eller liknande under de 6 månader som jag har haft den i mina ägo.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar