Fable: Lost Chapters - vart tog de första uppdragen vägen...

Medlem
Fable: Lost Chapters - vart tog de första uppdragen vägen...

Har precis börjat köra Fable: Lost Chapters. Kört igenom gamla Fable tidigare. I början fanns massa silver-quests som jag inte kunde köra för att jag inte hade renown nog. så körde jag ett eller två guld-quests och plötsligt var de andra borta. klantade jag till det? kommer inte ihåg exakt vad uppdragen gick ut på, men ett av dem var på hook coast tror jag...

tycker ju att det var lite konstigt att de försvann så snabbt. i vanliga fall brukar det ju krävas ordentligt slarvande för att man ska missa ett silver-quest. hobbe killing contest tex ligger ju kvar i en halv evighet.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har alltid inbillat mig att det inte går att ta de uppdragen och att de enbart är där för att man ska få känslan av att andra hjältar springer runt och utför uppdrag. Dessutom kan man, såvitt jag minns, inte ens ta sig till Hook Coast förrän långt senare i spelet.

Inaktiv

så var de i första Fable också, dom är bara där för att de ska se ut som om det e massor av quest o hämta, och dom försvinner som "bevis" på att andra nissar e där o hämtar quests

btw, försök inte att göra för mycket Hero save fuskande. För de fungerar inte riktigt på samma sätt i lost chapters. Om du göra en hero save för mycket under samma quest så kommer din save till slut bli korrupt och du kommer inte kunna ladda upp den mer
själv tycker jag de e lite tråkigt att dom la till den grejen i LC, för man vill ju grinda till sig sin perfekta nisse, o inte ha en 70 årig gammal gubbe me alla skills hehe

Medlem

ok, det var väl det jag misstänkte. men jag hade hoppats lite på att man kunde få möjlighet att besöka hook coast tidigare i spelet. alltså att cullis gaten (heter det så, eller är det ett annat spel?) öppnas när man tar uppdraget i början.

haha, gjorde faktiskt inte hero saves i gamla fable heller

det verkar som att de tagit bort "tavlorna" i husen, de som man kan sätta upp sina trofeer på. kanske för att folk fuskade med att sälja husen och gå och sno tillbaka trofeerna? (har jag absolut aldrig testat själv )


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hehe bästa sätt o tjäna pengar imo, är o slakta hela Oakvale och sedan köpa alla hus och ladugårdar. sedan sova 3 dagar nere på stranden eller i dit hus. sedan e de bara o samla på dig! du behöver dock runt 80k+ för o köpa alla hus, men du kommer få mycket mycket mer pengar av de

för o komma up till 80k kan du ju bara köpa dom hus som ligger runt dit hus i oakvale, och bara samla där ett tag, borde inte ta allt för lång tid o få alla pengar.

Medlem

har en väldigt enkel metod att få pengar. tre fruar som jag ger choklad och rosor varje gång jag ser dem. som tack får jag vapen av dem, får ~17000 för Master Axe i Knothole glade


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

En grej som jag fick för mig var annurlunda i originalet var att man kunde gå ut och kötta monster som ung grabb. Är inte hundra dock, var något jag fick för mig när jag spelade lost chapters och det inte gick.

1
Skriv svar