Assassins Creed till 360. Realtime demo !

Medlem
Assassins Creed till 360. Realtime demo !

Jag undrar bara om det är någon som sett Assassins creeds real time demo på X06 ? Annars kan ni ju ta och kolla in denna film :

http://moses.gametrailers.com/streambuilder.php?type=wmv&stre...

Medlem
Inaktiv

jo, ja o min bror satt o kollade på x06 konferansen som sändes av xbox.com, och Assassin Creed var de enda spel som visades som verkade lovande. En del andra visades mest CGI grejer, eller saker man redan sätt. Gears of War såg väl bra ut, men de va så mörkt så de va svårt o se hur de verkligen såg ut.. men iaf tebax till Assassin Creed, de ser jävligt najs ut, längtar redan

Medlem
Skrivet av PapaBear:

...och Assassin Creed var de enda spel som visades som verkade lovande.

Det låter väl sådär. Blev sugen på AC när jag såg denna. Gears har jag bara sett på bild, tänker inte kolla någon trailer innan jag spelar spelet.

AC och Gears är nog dom enda jag kan tänka mig betala fullpris för, lite oroväckande att det finns så få som verkar lovande.

Inaktiv

Som jag ser de nu vet jag inte hur jag ska klara mig igenom hösten och nästa år, rent ekonomiskt, med så många bra titlar på G.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Assassin's Creed är väl just nu det som ser mest intressant ut. I vanlig ordning så ser inte Gears of War särskilt spännande ut längre. Får samma vibbar som jag får av UT2007 -- den där "ja jag har ju sett detta förut"-känslan. Kan ju också vara så att CliffyB's presentation av spelet var föga häpnadsväckande. Sprang omkring och.. sköt på monster.

Medlem

Jag skall definitivt köpa Assassins creed till xbox 360. Jag har dock ingen xbox 360 ännu men jag som tänkte köpa en ps3:a först och sen nu får jag se denna så kan de inte bli bättre

Inaktiv
Skrivet av eDy:

Som jag ser de nu vet jag inte hur jag ska klara mig igenom hösten och nästa år, rent ekonomiskt, med så många bra titlar på G.

hahaha! helt jävla sant! nästa år kommer verkligen göra mig pank.. kommer verkligen fylla ut min spel hylla med en hel drös me spel och även 2 ny konsoler

Medlem
Skrivet av eDy:

Som jag ser de nu vet jag inte hur jag ska klara mig igenom hösten och nästa år, rent ekonomiskt, med så många bra titlar på G.

Håller faktiskt med till 100%, väldigt många bra titlar på G, vi har ju bara gears of war, fable 2, halo 3, och assassins creed förstås

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Assassin's Creed är väl just nu det som ser mest intressant ut. I vanlig ordning så ser inte Gears of War särskilt spännande ut längre. Får samma vibbar som jag får av UT2007 -- den där "ja jag har ju sett detta förut"-känslan. Kan ju också vara så att CliffyB's presentation av spelet var föga häpnadsväckande. Sprang omkring och.. sköt på monster.

Det går ut på att springa omkring och skjuta monsters


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Gears of War ser verkligen ut som Killzone. Dock är de inget dåligt för Killzone va ett grymt skönt spel.De hade några problem, men dom flesta var mest pga hemska dual shock. Jag hoppas verkligen att dom släpper X06 demot av gears of war på xbox live, tror dock itne dom gör de, men ja hoppas iaf

Medlem

Blir inget Gears-demo, dom är så säkra på att det är bra så dom ville inte "slösa tid" på ett demo. Någon gång i framtiden kanske, men du ska nog inte hålla andan.

Inaktiv

nä du har rätt. Gears of War e ju så pass hypat att de kommer nog inge demo

Medlem

Men vem behöver demo egentligen? man vet redan att det blir bra. Enda oron är att det kommer att hacka (hört att det ska ligga på runt 30 fps, vet inte om det är acceptabelt eller ej) och att det kommer att vara riktigt kort, runt 10 timmar läste jag i någon faq. Tur att det finns multiplayer.

På tal om fps, någon som vet vad Saints row ligger på? Tycker att demot går aningen segt.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

På tal om fps, någon som vet vad Saints row ligger på? Tycker att demot går aningen segt.

Vet faktiskt inte, men jag har hört att det ska vara bättre i fullversionen än i demot.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Fullversionen är bättre och det är väldigt sällan man märker av att spelet segar ihop. Det är ibland när det inte hinner ladda in nya texturer och så, men det är klart bättre än i demot (som var ganska hemskt)

Inaktiv

mm, fullversion på saints är mycket bättre än demot. har klarat allt i saints o jag har inte märkt någon sorts fps sänkning någon gång. De enda skumma som kan hända är att ibland när man åker mellan distrikt så kan grafiken försvinna i typ en sekund. Samma sak har hänt i typ alla GTA o så också.

Medlem

Skönt att höra, gillade verkligen demot.

Hittade en intervju med Cliffy angående Gears osv.
[http://movies.teamxbox.com/xbox360/gearsofwar/x06_gow_cliffyb...]

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Men vem behöver demo egentligen? man vet redan att det blir bra. Enda oron är att det kommer att hacka (hört att det ska ligga på runt 30 fps, vet inte om det är acceptabelt eller ej) och att det kommer att vara riktigt kort, runt 10 timmar läste jag i någon faq. Tur att det finns multiplayer.

På tal om fps, någon som vet vad Saints row ligger på? Tycker att demot går aningen segt.

Jag vet inte direkt om jag ska hålla med dig där. Jag tror faktiskt INGET 360 spel ligger på 30 fps, tror inget kommer att göra heller. Om det här spelet nu gör det (vilket är väldigt osannolikt) tror jag utvecklarna få en rejäl spark i baken och ingen kommer vilja köpa det. Och plus att demon på spelet ser ju ut att flyta på väldigt bra.

Inaktiv

http://gearsforums.epicgames.com/showthread.php?t=551471

"Frame rates
During the 1UPYOURS pod cast, Lee attempted to pin down CliffyB for some frame rates, sighting the sometimes chopping rate in the E3 demos. The engine has since been optimised and significantly configured to perform multi-threading (more than one process at once) giving good performance boosts. Quite how much remains to be seen, but the target is to have a steady 30 fps (60 fps just ain't gonna happen)."


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Tack eDy, slapp jag.

Inaktiv


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

http://gearsforums.epicgames.com/showthread.php?t=551471

"Frame rates
During the 1UPYOURS pod cast, Lee attempted to pin down CliffyB for some frame rates, sighting the sometimes chopping rate in the E3 demos. The engine has since been optimised and significantly configured to perform multi-threading (more than one process at once) giving good performance boosts. Quite how much remains to be seen, but the target is to have a steady 30 fps (60 fps just ain't gonna happen)."

Hihi, jag har läst runt lite och hört att de flesta spelen ligger runt 40-60 fps så, im sorry you guys!

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Hihi, jag har läst runt lite och hört att de flesta spelen ligger runt 40-60 fps så, im sorry you guys!

Lite sent?

Du säger de flesta? då finns det alltså ett par spel som har fps som ligger under 40?

Allt snack om fps ska man ta med en nypa salt då spelet inte ens släppts, även om det kommer ifrån utvecklarna. Det ska dock bli intressant och se hur 360 klarar av motorn, GoW är knappast det enda spelet som använder sig av motorn.

Medlem

ser rätt bra ut ..

men ni kanske borde starta egen tråd om GW!

Medlem

Jag tror att spelet kommer klara sig finfint. Jag menar, kollar man filmer så spelet "laggar" ju inte. Man ser ju om de laggar så man inte kan stå ut med det eller inte.

1
Skriv svar