Köp av 360 starts with good old questions (oh nej inte en till)

Inaktiv
Köp av 360 starts with good old questions (oh nej inte en till)

Tjah på er!
Bestämde mig äntligen för att köpa mig en 360, har dock ett par frågor.

1. Hårddisken, hur såpass viktig är den om mitt syfte är att enbart lira på 360'n? Kommer nog inte spela gamla xbox spel. Behöver jag verkligen en hårddisk om jag enbart kommer att spela 360 spel, inget annat.

2. Följer det med kabel som stödjer SCART ingång i både Core och Premium paketen? (Har ingen HDTV, ej cash heller för den delen)

3. Vad är det premium paketet har som tydligen är så underbart som inte core paketet har? (Hårddisk behöver ej nämnas)

4. Vad rekommenderar du att jag skall köpa? 360 Premium eller 360 Core? Mitt syfte är som sagt att enbart spela 360 spel, har ingen HDTV med mera.

Vad jag själv känner så väger det mycket åt hållet att köpa en Core då den är billigare än Premium, men jag vet inte, så jag frågar er. Uppskattar alla synpunkter och förslag. Tack på förhand


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

1. du vill ju kunna spara i spelen, alltså premium

2. ja, det förutsätter jag

3. trådlös kontroll, headset, tuffa kablar om du skulle skaffa ny tv nån dag.

4. premium


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

1. Jag tycker att hårddisken är väldigt viktigt. Jag vet inte riktigt hur det är med minneskorten men av vad jag har hört klarar de inte av speciellt mycket. Om du har hårddisken kan du spara i princip hur mycket som helst, du behöver även ha den om du ska tanka ner patcher, demos, trailers och liknanden saker.

2.

Skrivet av Xbox.com:

Xbox 360: Core-systemet levereras också tillsammans med en SCART-adapter så att du kan ansluta Xbox 360 AV-kompositkabeln till ett SCART-uttag på tv:n.

Kompositkabel följer även med i Premiumpaktet, så ja.

3. Precis som Hwergelmer skrev så för du en trådlös kontroll, ett headset och kablar som du kan använda ifall du skulle köpa ny TV. Visst, du kan köpa Core och köpa till de sakerna men då blir det dyrare. En hårddisk kostar 1000kr, en nya trådlös kontroll går ju på runt 500kr, och ett headset går på ungefär 200kr.

4. Jag köpte Premium och det tycker jag att man ska göra. Även om det kanske inte känns som att man behöver hårddisken är den riktigt bra att ha. En trådlös kontroll är betydligt smidigare än en med sladd. Köp Premium


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Tackar tackar, fick svar på mina frågor nu iallafall.
Blir en premium då Tackar


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

Skulle aldrig kunna gå tillbaka till konsoller med trådbundna kontroller... Blev otroligt bortskämd redan när jag köpte Gamecube och deras trådlösa Wavebirds...

När jag sedan köpte Xbox360 så fanns det bara ett val... Finns enligt min mening inget sämre än kablar över hela golvet... Nu kan man ha konsollen tryggt förvarad i stereobänken utan en massa kablar som man riskerar att snubbla på...

Vad det gäller HDD´n så vetefan om man egentligen skulle sakna den sådär jättemycket men å andra sidan så behövs den ju om man vill dra ner ngt. demo eller dylikt...

Minneskort känns lite föråldrat, dessutom så tycker jag inte att Core-versionen är så speciellt mkt. billigare än Premium om man ser till vad man får...

Alltså köp en Premium!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Premium är det enda vettiga. Skulle aldrig klara mig utan HDDn och trådlösa kontrollen


signatur
Medlem

Var och köpte en Premium idag, riktigt trevlig är den, speciellt den trådlösa handkontrollen. Hårddisken är ett måste, det är guld värt att kunna pröva spelen innan man pungar ut 6-700 för det...

Inaktiv

Utan hdd kan du inte lira gamla spel heller...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Utan hdd kan du inte lira gamla spel heller...

Jo, men...

Skrivet av viggen:

Kommer nog inte spela gamla xbox spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av eDy:

Utan hdd kan du inte lira gamla spel heller...

Jo, men...

Skrivet av viggen:

Kommer nog inte spela gamla xbox spel.

Han kanske mena dom häftiga arkadspelen som finns ?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av eDy:

Utan hdd kan du inte lira gamla spel heller...

Jo, men...

Skrivet av viggen:

Kommer nog inte spela gamla xbox spel.

Han kanske mena dom häftiga arkadspelen som finns ?

Då skriver man arkadspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Polish:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av eDy:

Utan hdd kan du inte lira gamla spel heller...

Jo, men...

Skrivet av viggen:

Kommer nog inte spela gamla xbox spel.

Han kanske mena dom häftiga arkadspelen som finns ?

Då skriver man arkadspel.

Naedå, lite slarv ifrån min sida. Menade gamla Xbox spel.

Shitasame jag tycker iallafall man ska köpa premium paketet. Förr eller senare kanske man ångrar sig och då har man gjort av med en helsikes massa pengar i onödan.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar