Jade Empire-spel till "gamla" XBOX

Medlem
Jade Empire-spel till "gamla" XBOX

Fick just ett trängande behov av att spela Jade Empire, problemet är att jag klarat det två ggr. Så nu skulle det vara trevligt att få några förslag på liknande spel till min gamla x-låda (som dessutom moddats i dagarna med en stor fin fläkt ).


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Kan man inte köra ett antal gamla spel på 360n? Finns det någon lista på vilka som funkar?

Inaktiv

Har inga förslag, undrar bara om det kan vara värt att införskaffa Jade Empire till 360?

De ska vara ett mycket omtalat lir...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Kan man inte köra ett antal gamla spel på 360n? Finns det någon lista på vilka som funkar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_Xbox-spel_som_%C...

Där har du en lista


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

hmm, jag kanske formulerade det som att jag har 360, det har jag alltså inte tyvärr...

angående Jade Empire så skulle jag säga att om du gillar det hälften så mycket som jag gjorde så är det en succé


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag är rollspelsfanatiker så jag får väl försöka få tag på det!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_Xbox-spel_som_%C3%A4r_kompatibla_med_Xbox_360

Där har du en lista

Efter att ha läst kommentarerna på Gamespots artikel verkar det lite osäkert att köpa gamla spel. :\

Medlem

Testa att spela Knights of the Old Republic 1 och 2. Mycket bra spel, använder samma motor som jade empire om jag inte minns helt fel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ja, tack för tipset Boomer . fast jag har redan spelat dem. de är inte lika bra heller imo, fast det kanske är för att jag är lite trött på starwars...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av eDy:

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_Xbox-spel_som_%C3%A4r_kompatibla_med_Xbox_360

Där har du en lista

Efter att ha läst kommentarerna på Gamespots artikel verkar det lite osäkert att köpa gamla spel. :\

Knights of the Old Republic spelen fungerar perfekt till 360. Det är lite små grejer som man kan störa sig på, t.ex. att ljudet är lite krasligt ibland men det ska tydligen var likadant på den gamla boxen enligt många som jag har snackat med.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Fable är ju små likt, båda är action based rpgn och båda är riktigt bra. om du nu ska köpa fable så är lost chapters bäst för story, men vanliga är bäst om du vill grinda till dig en "perfekt" char (18år gammal med alla skills).
Sudeki är också ett bra JRPG, också lite action based fighting.
sedan så finns också Shen mue 2, det är dock mycket story och lite action, och de tillhör en lång serie.
sedan så finns Fallout: Brotherhood of Steel, Dungeons & Dragons: Heroes och Baldur's Gate: Dark Alliance. Har dock inte spelat någon av dom 3 titlarna men dom e alla action based RPGs, så kan vara liknande Jade, men mina främsta tips e Fable o Sudeki ;).

Medlem

där kom en hel drös tips. Fable har jag spelat igenom, skaffade det direkt när det kom. har inte testat Lost Chapters ännu, är det många nya missions? Sudeki gillade jag inte så mycket. ska titta på Shen mue och de andra dock


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Testa att spela Knights of the Old Republic 1 och 2. Mycket bra spel, använder samma motor som jade empire om jag inte minns helt fel.

Lirade de på PC, gillade spelen skarpt. Enda kretik jag hade var att, inte äns på den högsta svårighetsgraden, var det så lätt att misslyckas....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av eDy:

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_Xbox-spel_som_%C3%A4r_kompatibla_med_Xbox_360

Där har du en lista

Efter att ha läst kommentarerna på Gamespots artikel verkar det lite osäkert att köpa gamla spel. :\

Knights of the Old Republic spelen fungerar perfekt till 360. Det är lite små grejer som man kan störa sig på, t.ex. att ljudet är lite krasligt ibland men det ska tydligen var likadant på den gamla boxen enligt många som jag har snackat med.

Jag är en av dom få som inte gillar KotoR.

Finns det något spel som man bara måste ha? Halo har jag redan kört, GTA-serien också.

Medlem

Jade Empire och Fable är mina favoritspel till XBOX. Halo (1+2) är nice om man spelar "cooperative play" eller vad det kallades.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ingen som har något att säga om Ninja Gaiden??


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Ingen som har något att säga om Ninja Gaiden??

Otroligt svårt och frustrerande spel. Inget för den som lätt blir arg av att dö 10 ggr i rad på en boss. Själv gav jag upp efter att ha klarat nån drake efter ett antal försök och skulle sedan gå ner i ett hål men dog av fallet. Annars är det väl säkert ett bra spel.

Medlem

inget för mig isåfall


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av eDy:

Ingen som har något att säga om Ninja Gaiden??

Otroligt svårt och frustrerande spel. Inget för den som lätt blir arg av att dö 10 ggr i rad på en boss. Själv gav jag upp efter att ha klarat nån drake efter ett antal försök och skulle sedan gå ner i ett hål men dog av fallet. Annars är det väl säkert ett bra spel.

Haha, ok! Aja ska åtminstone köpa Jade Empire vid ett senare tillfälle.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Är sugen på Jade Empire, har hört så mycket bra om det. Det ska ju även vara bakåtkompatibelt. Så fort jag har pengar över så blir det nog ett köp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

jo, det är bakåtkompatibelt, men det flytter inte alls bra på 360, det ser snyggare ut, men känns typ some 10fps när man lirar =/

Lost Chapters har typ 3-4 små side quest under hela main questen, men sedan efter man klarat main quest så fortsätter den med en ny LC main quest, och då åker du vidare till en helt ny del av världen. dock är de bara 4+ quests där men dom e trevliga.

Medlem

ok, men då kanske det är värt att ta en titt på lost chapters...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar