Det där med repade skivor igen

Medlem
Det där med repade skivor igen

Helt plötsligt så frös min 360 när jag spelade TDU. Det är inget ovanligt i sig, för den fryser för mig ungefär en gång om dagen, när jag slagit på 360:n (inte fysiskt ) och den inte hunnit bli varm. Den här gången så var det dock lite annorlunda, för när jag startade om maskinen så startade spelet inte automatiskt. Det gick heller inte manuellt, då läsaren sökte en gång, men sen gav upp och slutade läsa.

Först trodde jag att DVD-enheten hade gått sönder helt och hållet, men jag tog ur skivan och kikade på baksidan. Visade sig att det uppstått två långa repor längst spåren på skivan. Jag vet att repor kan uppstå om man rör på 360:n medan en skiva snurrar, då den kommer i obalans och "wobblar", fast nu hade den ju bara stått helt blixtstilla på hyllan, och endast blivit utsatt för sina egna vibrationer.

Lite illa. Nu har man själv blivit drabbad av det här ökända fenomenet. Ska kolla om det går att fixa på något vis, för jag antar att det här är något som Microsoft inte anser är deras fel. Om några dagar så borde den där röda cirkeln dyka upp också. Hjälp så positiv jag är..

Youtube-proffs

har ett svar direkt, om du ger mig rätt svar.

Står den på högkant?

Då blir den repig min vän, det är så att dom har buggat Xboxet när dom byggde den.

När man har den horisontellt så ligger den ner, ganska uppenbart, men 2 fläktar är igång och den kyls ned.

Har man den på högkant så sätter Xboxet igång 2 andra fläktar.
Tyvärr så blåser en av dessa fläktar rakt mot CD skivan. Så den blir sne och putts åt sidan kan man säga, då wooblar den , och voila, du har en repig cd skiva.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Den ligger ner. Var bara under första dagen som jag hade den stående, och då hade jag inte Test Drive Unlimited. Är inte så bekymrad över spelet, för jag hade i ärlighetens namn tröttnat på det redan, men går ju inte direkt att sälja det vidare nu.

Medlem
Skrivet av Polish:

har ett svar direkt, om du ger mig rätt svar.

Står den på högkant?

Då blir den repig min vän, det är så att dom har buggat Xboxet när dom byggde den.

När man har den horisontellt så ligger den ner, ganska uppenbart, men 2 fläktar är igång och den kyls ned.

Har man den på högkant så sätter Xboxet igång 2 andra fläktar.
Tyvärr så blåser en av dessa fläktar rakt mot CD skivan. Så den blir sne och putts åt sidan kan man säga, då wooblar den , och voila, du har en repig cd skiva.

En fråga bara.. hur kan den sätta igång 2 andra fläktar när det bara sitter 2 i?:up:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Youtube-proffs
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Polish:

har ett svar direkt, om du ger mig rätt svar.

Står den på högkant?

Då blir den repig min vän, det är så att dom har buggat Xboxet när dom byggde den.

När man har den horisontellt så ligger den ner, ganska uppenbart, men 2 fläktar är igång och den kyls ned.

Har man den på högkant så sätter Xboxet igång 2 andra fläktar.
Tyvärr så blåser en av dessa fläktar rakt mot CD skivan. Så den blir sne och putts åt sidan kan man säga, då wooblar den , och voila, du har en repig cd skiva.

En fråga bara.. hur kan den sätta igång 2 andra fläktar när det bara sitter 2 i?:up:

Ah, visste jag ej, de enda jag hörde va från en kille i en spelbutik som sade detta till mig. Dont blame me. Blame EB games ffs. :>


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

jag har hört från andra att det är rekomenderat att ha den stående och inte liggande, jag tror allt är spekulationer och dom som fått det repat är dåliga boxar helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Polish:

har ett svar direkt, om du ger mig rätt svar.

Står den på högkant?

Då blir den repig min vän, det är så att dom har buggat Xboxet när dom byggde den.

När man har den horisontellt så ligger den ner, ganska uppenbart, men 2 fläktar är igång och den kyls ned.

Har man den på högkant så sätter Xboxet igång 2 andra fläktar.
Tyvärr så blåser en av dessa fläktar rakt mot CD skivan. Så den blir sne och putts åt sidan kan man säga, då wooblar den , och voila, du har en repig cd skiva.

En fråga bara.. hur kan den sätta igång 2 andra fläktar när det bara sitter 2 i?:up:

Ah, visste jag ej, de enda jag hörde va från en kille i en spelbutik som sade detta till mig. Dont blame me. Blame EB games ffs. :>

Ahh en sådan där typisk "anställd" som inte kan något, de jobbar bara där.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Youtube-proffs

Han var butikschef faktiskt


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]jag har hört från andra att det är rekomenderat att ha den stående och inte liggande, jag tror allt är spekulationer och dom som fått det repat är dåliga boxar helt enkelt.

Skulle aldrig våga ha den stående.. med ps2 vågar jag kan fan ta upp den å allt men inte me 360 man vet aldrig.

1
Skriv svar