Dead Rising vs Saints Row.

Youtube-proffs
Dead Rising vs Saints Row.

Har ett dilemma mina kära vänner, så jag vänder mig mot er.

Jag har precis inhandlat Saints Row, jag har spelat det, jag tycker det är kul, som fan. Men. Jag har kört 45 % av spelet nu och jag vet att det finns mkt kvar, men frågan är. Kan det vänta i en halv månad?

Jag är så ivrig på Dead Rising, (har jag vart sedan jag såg första trailern) men jag har inga pengar.

Så jag har 4 dagar på mig att byta in Saints Row till Dead Rising, men va tycker ni? Ska jag verkligen det?

Eller ska jag vänta i 15 dagar tills jag får cash?

HJÄLP!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tycker att du lika gärna kan vänta 15 dagar, Dead Rising finns kvar sen ändå ^^

Har väl spelat en hel del Dead Rising och det finns iofs en del att göra, men det blir lite enformigt ibland och frustrerande vid tillfällen ( jävla regnrockspsykopater!).


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har båda spelen i min ägo och gillar de lika mycket. Dead Rising är sjukt skoj, men kan samtidigt vara väldigt frustrerande.

Skulle ha väntat 15 dagar.


signatur
Youtube-proffs

På vilket sätt är det frustrerande? Att det är timelimit eller?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ja, på de flesta uppdrag. Vill du klara main story så får man även hålla ett högt tempo i de flesta fall. Spelet är ju däremot konstruerat för att spelas om ett par gånger, så man kan njuta av allt som har att erbjudas. Man kan ju strunta blint i storyn.


signatur
Medlem
Skrivet av Polish:

Jag har precis inhandlat Saints Row, jag har spelat det, jag tycker det är kul, som fan.

Låter dumt att byta bort ett spel man tycker är kul som fan om du frågar mig...
Är nog bättre o vänta 15dagar eller när du nu får pengar.

Medlem

har siants row och tycker att det är kul. Kommer att skaffa dead rising i slutet av månaden skulle jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu har de äntligen fått in Saints Row på lager igen på Play-Asia.com. Blir ett köp så fort jag vet att jag har pengar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Polish:

Jag har precis inhandlat Saints Row, jag har spelat det, jag tycker det är kul, som fan.

Låter dumt att byta bort ett spel man tycker är kul som fan om du frågar mig...
Är nog bättre o vänta 15dagar eller när du nu får pengar.

Jo, men jag kommer säkert tröttna lite inom 6-7 dagar. Dessutom så har jag sett fram emot DR som FAN!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Min röst går till Dead Rising. Jag har spelat båda spelet och jag tycker inte alls att Saints Row är något roligt men Dead Rising däremot... ojoj va kul det är!


signatur

*Io Sono Interista*

Flakmonkey

Saints Row... Dead Rising går ut hårdare men i det långa loppet vinner Saints Row för min del... tröttnade helt enkelt för fort på att slakta zombies, trots att man kan göra det på väldigt många olika sätt

Medlem

Jo, Dead Rising blev lite enformigt efter ett tag, och allt jag egentligen ville var att föra storyn framåt. Men som tur är så blir ju sin karaktär mycket snabbare/starkare/etc så till slut så går det snabbare att göra sig av med zombies, samt undvika dem helt.

Saints Row klarade av det för en dryg vecka sedan, men spelar det fortfarande nästan dagligen, och försöker få 100% eftersom jag låg på 70-någonting procent första omgången.

Har svårt att välja något av dem. Tycker lika bra om dem på sina egna vis. Dead Rising kan bli frustrerande på ett negativt sett, dock, så jag lutar lite mot Saints Row.

Youtube-proffs
Skrivet av Kyraal:

Jo, Dead Rising blev lite enformigt efter ett tag, och allt jag egentligen ville var att föra storyn framåt. Men som tur är så blir ju sin karaktär mycket snabbare/starkare/etc så till slut så går det snabbare att göra sig av med zombies, samt undvika dem helt.

Saints Row klarade av det för en dryg vecka sedan, men spelar det fortfarande nästan dagligen, och försöker få 100% eftersom jag låg på 70-någonting procent första omgången.

Har svårt att välja något av dem. Tycker lika bra om dem på sina egna vis. Dead Rising kan bli frustrerande på ett negativt sett, dock, så jag lutar lite mot Saints Row.

Damn, klara du det samma dag eller? ^^

Tackar för allla svar, jag väntar helt enkelt med dead rising.

Kör klart Saints Row!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Damn, klara du det samma dag eller? ^^

Nä, spelet kom ut på en fredag, och jag klarade av det på måndagen därefter

Medlem

Lätt Dead Rising, inte Saints Row ren jävla kopia av Gta serien.


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem
Skrivet av Thestrokes:

Lätt Dead Rising, inte Saints Row ren jävla kopia av Gta serien.

Det låter på dig som det är något negativt..? Jag har spelat igenom samtliga GTA-spel (förutom Liberty City Stories till PSP) och välkomnar bara ett nytt -äkta- spel i sandbox-genren.

Fast du kanske inte gillar GTA? Isåfall förstår jag.

Medlem

kan inte påstå att saints row är en riktig GTA kopia då det finns mycket som inte är likt. Fast om du har bara kört demo så kan jag förstå att du tycker det är en kopia.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Thestrokes:

Lätt Dead Rising, inte Saints Row ren jävla kopia av Gta serien.

Kanske är rätt likt, men det är mycket bättre på många sätt. Framförallt grafik och framerate (som är bedrövlig i san andreas...)

Medlem

Jag fastnade inte för Saint Row och jag fick (som Thestrokes) intryck av att det va lite kopia av GTA. Men ni som kört spelet mer än jag, vad är det som skiljer sig från GTA?
Eller... jag kanske ska rätta mig lite. Bara för att ett spel är av samma "typ" som GTA så behöver det inte vara kopia, men det är utrycket jag fått.

Så vad säger ni som spelat det mer än jag (tror att de flesta av er gjort)?


signatur

*Io Sono Interista*

Youtube-proffs
Skrivet av Bosanac82:

Jag fastnade inte för Saint Row och jag fick (som Thestrokes) intryck av att det va lite kopia av GTA. Men ni som kört spelet mer än jag, vad är det som skiljer sig från GTA?
Eller... jag kanske ska rätta mig lite. Bara för att ett spel är av samma "typ" som GTA så behöver det inte vara kopia, men det är utrycket jag fått.

Så vad säger ni som spelat det mer än jag (tror att de flesta av er gjort)?

För det första så finns de lite ändringar som tex grafiken. Okey, vad jag har sett så kan man inte flyga men de finns helikoptrar och sånt.

Är lite annan struktur på det hela, du måste skaffa respect för att göra uppdrag, du skaffar respect och $ på olika sätt, du kan göra försäkringsbedrägeri (kasta dig framför bilar o tåg och ner för stup osv) eller så kan du tex racea, ta gisslan i bilen när du kör.

Dom har även blivit lite mer detaljerade på de som man ville göra mkt i GTA, styla bilar osv. Mkt större utbud av kläder och smycken.

Vapen är de inte så mycket men de behövs inte för de som finns redan är jävligt roliga.

Pengarsystemet är realistiskt (tcker jag iaf, ganska mkt) Då man måste hålla igång sin vapenarsenal med jämna mellanrum, för mig kostar det 20 000 $ varje gång jag ska fylla på mina vapen.

Finns 3 gäng, dessa ska du kämpa emot, du ska ta över mark som på GTA fast det gör du via "strongholds" som finns, du ska dvs bryta dig in i en bas dom har, skjuta massa folk osv , ganska kul. Sedan så måste du även skydda dessa marker för ibland kommer gängen och vill ha tillbaka dom, då har dom lieutanants som ska ta över grejjen, då måste du döda dessa, du har en ganska lång tid på dig att göra det så det är ingen fara. Kul med fakitkst.

Gängen funkar lite som polisen, ju mer skada du gör, desto surare blir dom, det kan börja med att du skjuter några så kommer en gängbil efter dig och skjuter, sedan så kan de komma mer och mer osv.

Ragdoll effekten är nice, krockar du med en bil i hög hastighet så flyger oftast föraren i andra bilen ut genom rutan eller finns enstaka gånger där du flyger ut genom rutan med. Gubbar flyger som fan när man kör på dom.

Sist men inte minst så är spelet väldigt grovt, till jämförelse med SA tex så är det lite mer seriöst känns det som, får jag känslan som iaf, mycket svärord osv, väldigt GHETTO i spelet. Kul!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Polish

Kanske ska lira det lite mer....


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar