Xbox 360 vs PS3 - Kan du se skillnaden?

Inaktiv
Youtube-proffs

Lite mer färg på PS3, men annars ingen skillnad, kan vara kontrasten bara.

Kul. Fick dom som väntar på PS3 en liten snäpp på näsan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Flakmonkey

Det är ju ingen större skillnad mellan PS2 och Xbox-spel heller... det intressanta är ju hur spelen blir när man utnyttjar all kraft i de båda maskinerna och det gör man inte med multiplattformsspel

Medlem

orka hålla på med Xbox 360 VS PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

orka hålla på med Xbox 360 VS PS3.

Säger detsamma. Blir bara förbannad när jag ser sådana trådar. De som vill ha en 360 köper en 360, de som vill ha en PS3 köper en PS3, de som vill ha båda köper båda. Varför måste man försöka få den andra konsollen att framstå som skit bara för att man inte gillar den? Jag köpte en 360 för att den tilltalar mig mer än vad en PS3 gör. Jag tycker att det finns fler (kommande) intressant spel till 360 än vad det gör till PS3, och det är varför jag köpte en 360. Det betyder dock inte att jag hatar PS3. Om jag hade haft råd med en konsoll till skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa en PS3.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Night Hawk:

orka hålla på med Xbox 360 VS PS3.

Säger detsamma. Blir bara förbannad när jag ser sådana trådar. De som vill ha en 360 köper en 360, de som vill ha en PS3 köper en PS3, de som vill ha båda köper båda. Varför måste man försöka få den andra konsolen att framstå som skit bara för att man inte gillar den? Jag köpte en 360 för att jag tycker den tilltalar mig mer än vad en PS3 gör. Jag tycker att det finns fler (kommande) intressant spel till 360 än vad det gör till PS3 och det är varför jag köpte en 360. Det betyder dock inte att jag hatar PS3. Om jag hade haft råd med en konsol till skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa en PS3.

HEAR HEAR!

Youtube-proffs

Jag tycker det är mysigt att kriga om vilka konsoller som är vilka. Det är som öst mot väst typ ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det är ju sant. Det är öst mot väst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Picke:

Hur ska jag kunna avgöra något från en extremt komprimerad YouTube-video där man måste anstränga sig för att urskilja något över huvud taget?

Medlem

Konsol krig är för dom som inte har råd att köpa alla maskinerna, ska man bara köpa 1 vill man väl ha den bästa eller?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Konsol krig är för dom som inte har råd att köpa alla maskinerna, ska man bara köpa 1 vill man väl ha den bästa eller?

Jag vill ha den konsoll som jag får ut mest nöje av, därför valde jag 360. Det betyder dock inte att jag måste smutskasta PS3 och Wii bara för jag inte har råd med dem. Köp den konsollen du vill ha och spela på den istället för att smutskasta de andra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Flakmonkey
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Gaara:

Konsol krig är för dom som inte har råd att köpa alla maskinerna, ska man bara köpa 1 vill man väl ha den bästa eller?

Jag vill ha den konsoll som jag får ut mest nöje av, därför valde jag 360. Det betyder dock inte att jag måste smutskasta PS3 och Wii bara för jag inte har råd med dem. Köp den konsollen du vill ha och spela på den istället för att smutskasta de andra.

Man kan ju bara hoppas att fler kommer göra som du framöver...

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Picke:

Hur ska jag kunna avgöra något från en extremt komprimerad YouTube-video där man måste anstränga sig för att urskilja något över huvud taget?

Instämmer till 100%

Skrivet av Night Hawk:

orka hålla på med Xbox 360 VS PS3.

Och till detta med.

Däremot måste jag säga att det var en bra reklamsnutt för Sonic (vilken det nu var) ser kul ut =).


signatur

I never hate in plural.

Youtube-proffs

Jag smutskastar inte, jag defendar! Så det så!

Alla säger hur bra PS3an kommer bli och hackar på 360. Men, ja ni såg på videon. Spelar ju ingen roll om det är youtube.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Flakmonkey

Men det är ju bara så meningslöst och leder absolut ingenstans, bara till en kass stämning i forumet. Om 360 nu är så rolig att spela på, vilket jag tycker den är, så varför inte bara spela på den och sluta oroa sig över att andra inte tycker att den är så rolig. Och kanske tycker de också att Playstation 3 verkar vara en mer intressant konsol... Låt de tycka det för deras åsikt gör ju ingen skillnad alls för dig. Din konsol är fortfarande lika rolig som den var innan.

Fanboystriden börjar bli lika patetisk som vissa fotbollssupporters som lägger ner mer tid på att hata motståndaren än vad de gör på att älska sitt eget lag.

Youtube-proffs

Om du tycker det blir "rivaligt" på forumet kolla in partitrådarna då

Ne men seriöst. Ja tycker det är kul att diskutera om olika konsollerna, hur bra o dåliga dom ska bli osv. Argument är alltid kul.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Flakmonkey

Om någon kom med bra argument så visst. En film på youtube från ett multiplattformsspel är det inte, de utvecklas ju för att vara så lika som möjligt

Youtube-proffs

Jo ,men i min del av argumentet så menar jag , alla PS3 fanatiker tjötar om hur bättre grafiken kommer bli än X360, jag har inte sagt att X360 kommer ha fetare grafik, utan bara att grafiken kommer vara likadan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Flakmonkey

Fine, men ska du jämföra grafiken får du ju ta spel som utvecklas specifikt till de båda konsolerna om en två år eller så. Det är först då som du kan se vad konsolerna kan prestera i form av grafik

Ebn
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Fine, men ska du jämföra grafiken får du ju ta spel som utvecklas specifikt till de båda konsolerna om en två år eller så.

Ja, det är väl först då vi kommer kunna köpa en PS3a :\

Medlem

ett spel som är utvecklat till båda konsolerna tror inte jag det kommer vara så stor skillnad.
men jag tror att PS3 utvecklade spel kommer visa sig vara skillnad sen tror jag att PS3 kommer hålla längre in i framtiden än XBOX360


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lägg ner spekulationerna tills konsollen är ute och förrenderade bilder byts ut mot riktiga ingame, känns löjligt när folk sitter och leker allvetande.


signatur
Inaktiv

ja, håller den inte längre är det ju dåligt, eftersom den kommer ut så mkt senare än xbox 360.
men man förlorar dyrbar speltid på att vänta med

-"kände en som väntade ihjäl sig"

1
Skriv svar