Test Drive Unlimited - Bra eller Bajs?

Inaktiv
Test Drive Unlimited - Bra eller Bajs?

I nån tråd tidigare då demot hade kommit ut skrev jag att jag mkt besviken. Att det kändes "B" överlag, lagg, styrningen som från gammalt nfs osv...

Har spelat fullversionen nu 1 timma. Och har totalt ändrat mig. Ännu ett spel som gör att jag måste skaffa 40" lcd
Duger på 22" vga skärm tills vidare när man vill njuta av grafiken.

Fan va häftigt det är.

Btw, körde mitt första "multiplayer"race, har fortfarande bara min första bil, Alfa Romeo GT. KJörde mot en likadan sådan, motorcyckel, en ferarri, lamborgini och nån skyline + nån till.
de flesta hade kört ihop så mkt stålar och fixat sjyssta åk så trodde det skulle vara kört. men en 3:e plats drog jag hem endå
Spelar ju ingen roll hur fort de kör, det är HUR de kör

Mkt bra spel, mkt bra. Tar tillbaka mina nedlåtande ord angående demot.

Bästa bilspel till 360:n än så länge.

Fråga: Bra eller Bajs?
Svar: Bra

Medlem
Skrivet av cabante:

Spelar ju ingen roll hur fort de kör, det är HUR de kör

Håller med. Jag har en bunt dyra, snabba bilar, bland annat en Lamborghini Murcielago, en Ferarri Enzo, samt en McLaren F1 upptrimmad till max. Men, jag är inte alls en bra förare och dessa monster är lite utöver min nivå då jag inte alls kan kontrollera dess styrka och potential till fullo

Men de är sköna att äga, och vansinnigt roliga att bara bränna runt omkring ön med. Min McLaren F1 går en bit över 400 km/h, vilket underlättar när man snabbt vill utforska ön. Inte för att man hinner -se- något direkt, men men..

Väldigt bra spel, faktiskt, även om jag gärna sett lite fler bilmodeller. Fast de hade nog 10-20 ytterligare färdiga bilar en bra bit innan spelet var klart, som de väljer att släppa på Marketplace en eller två i taget, för 100-400 Points styck.

Medlem

Tänkte inhandla detta imorgon, men jag har bara hört gott om det.


signatur
Youtube-proffs

Jag har hört, dåligt om det. Det va NÅGON (nämner inga namn) som sa att styrningen va B, dvs, att drivpunkten var i mitten, nå. Var det på detta sättet?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag har hört, dåligt om det. Det va NÅGON (nämner inga namn) som sa att styrningen va B, dvs, att drivpunkten var i mitten, nå. Var det på detta sättet?

Jag hade hört exakt samma sak innan jag provade spela demot, och jag tror jag rapporterade om detta som en kommentar i ett nyhetsinlägg, fast det är inte något jag personligen märker av när jag spelar. Dock är jag ingen bilspelsfantast på långa vägar, så mina krav är rätt så låga. Det känns ju inte som man spelar en bilsimulator, men det är nog inte meningen med spelet heller. Bäst är nog att ladda ner demot och prova själv, och se vad man tycker om det

Youtube-proffs

Jo, men jag laddade ner demot och det kändes helt okey. Men Retail brukar oftst va fetare än demo.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Kollade i någon tråd här på FZ för någon vecka sedan där en del klagade på styrningen men jag kunde inte hitta något att klaga över. Det gick galant att glida runt på Oahu. Om jag får pengar över någon månad kan det nog mycket väl bli ett köp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Till alla er som vill ha ett bra bilspel rekommenderar jag Project Gotham Racing 3. Vilken grafik, fart och känsla! Det piskar TDU. Dessutom kan en prissänkning snart vara att vänta på PGR3.

Medlem

Inhandlade detta trots att demot i mina ögon var totalt värdelöst. Kan tyvärr säga att fullversionen föga skillde sig från demot. Seg styrning utan någon känsla alls, i mitt tycke.
Det är tur att Game har öppet köp när man handlar där.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Skaffade nyss TDU, riktigt skoj hittils, får återkomma med mer intryck senare.


signatur
Medlem

Var roligt, men förstörde det nog lite för mig själv när jag kom på ett sätt att få massvis med pengar snabbt och köpte värstingbilarna och trimmade dem till max.

Min skiva är visserligen repig och jag kan inte spela, men precis innan så började jag inse hur krasst spelet är. Idén är utmärkt, men det är så taskigt utfört när man väl vill ha en community-känsla.

Illa nog att man endast kan vara c:a 7 personer i samma område, men extra så att man "loggas ur" från "instansen" när man kollar på sin GPS-karta, och alla medtrafikanter försvinner spårlöst.

Krävs grova patchningar innan nästa 360-release, och folk flyttar vidare.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Var roligt, men förstörde det nog lite för mig själv när jag kom på ett sätt att få massvis med pengar snabbt och köpte värstingbilarna och trimmade dem till max.

Min skiva är visserligen repig och jag kan inte spela, men precis innan så började jag inse hur krasst spelet är. Idén är utmärkt, men det är så taskigt utfört när man väl vill ha en community-känsla.

Illa nog att man endast kan vara c:a 7 personer i samma område, men extra så att man "loggas ur" från "instansen" när man kollar på sin GPS-karta, och alla medtrafikanter försvinner spårlöst.

Krävs grova patchningar innan nästa 360-release, och folk flyttar vidare.

Hur fixade du snabba pengar? Har snarare problem med för lite pengar och tycker det känns lite fattigt när man kör runt i en Audi.


signatur
Medlem

Finns en race-challenge någonstans norrut som tar 1.50 minuter, om du är någorlunda bra. Du får $20,000 i belöning om du vinner. Har aldrig förlorat den tävlingen under de otal gånger som jag kört.

Sen finns det en speed challange på syd-östra delen av Oahu som går ut på att komma upp i 275 km/h (tror jag, kan ha varit mindre), så får du $15,000. Med en Enzo, eller (som jag använder) en trimmad MacLaren F1, så når du den hastigheten på strax över 10 sekunder. På så sätt kan du mjölka ihop ett par miljoner på en väldigt kort tid, bara du har tålamod. Ett tips är titta på lite TV, eller lyssna på en ljudbok under tiden, så är du multimiljonär innan du hinner blinka.

Vet inte om man kan ge varandra bilar, men om jag får igång spelet igen så kan du få en av mina Lamborghini Murcielagos till speed challengen

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Finns en race-challenge någonstans norrut som tar 1.50 minuter, om du är någorlunda bra. Du får $20,000 i belöning om du vinner. Har aldrig förlorat den tävlingen under de otal gånger som jag kört.

Sen finns det en speed challange på syd-östra delen av Oahu som går ut på att komma upp i 275 km/h (tror jag, kan ha varit mindre), så får du $15,000. Med en Enzo, eller (som jag använder) en trimmad MacLaren F1, så når du den hastigheten på strax över 10 sekunder. På så sätt kan du mjölka ihop ett par miljoner på en väldigt kort tid, bara du har tålamod. Ett tips är titta på lite TV, eller lyssna på en ljudbok under tiden, så är du multimiljonär innan du hinner blinka.

Vet inte om man kan ge varandra bilar, men om jag får igång spelet igen så kan du få en av mina Lamborghini Murcielagos till speed challengen

Ah najs. Well, jag skulle inte säga nej till en Lamborghini


signatur
1
Skriv svar