Medlem
Dead Rising

Så, knallade in på den lokala handelsboden och införskaffade ett exemplar av Dead Rising.

Har tänkt och sätta mig ner och börja lira detta mycket efterväntade lir nu, finns det några första reaktioner på fullversionen av zombiepangaren?


signatur
Medlem

vet inte om man ska köpa det. Har hört att man inte kan spara och att maten är begränsad. Kul om man kommer till slutet av spelet och sen dör man, då måste man börja om


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visst kan du spara, man använder sig däremot av checkpoints, och du kan därför inte spara var du vill. Vilket är lite dåligt.


signatur
Medlem

Fick detta spelet igår, måstesäga att de är helt underbart, helt i min smak, för mig är de nog "the game of the life" hähä, har nog aldirg lirat nåt härligare spel, så jefla kul. Töligt att man dock slutar halv fem på jobbet varje dag så man hinner ju lätt längta ihjäl sig innan man får komma hem å spela, beroende framkallande!

Undrar dock över en sak, nåns om vet hur man laddra batteriet i kameran?

Man kan spara i "Safe Rooms" som tex på dass osv.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Fick detta spelet igår, måstesäga att de är helt underbart, helt i min smak, för mig är de nog "the game of the life" hähä, har nog aldirg lirat nåt härligare spel, så jefla kul. Töligt att man dock slutar halv fem på jobbet varje dag så man hinner ju lätt längta ihjäl sig innan man får komma hem å spela, beroende framkallande!

Undrar dock över en sak, nåns om vet hur man laddra batteriet i kameran?

Man kan spara i "Safe Rooms" som tex på dass osv.

det finns butiker där man kan byta ut batteriet. På demon finns det en där man börjar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Gjorde bort mig när jag kommit en bra bit. man kan välja mellan att ta load eller nått i stil med att spara alla playerpoints och gå tillbaka till titel menyn. testade det andra..... får man göra om allt. fast man har kvar sina PP och lvl.
doh!

Medlem

Ja fyfan, dog nyss en bra bit in, fick spela om allt. Inte vidare roligt.


signatur
Inaktiv

Nån som vet om det går att rädda dom där i början av spelet? Efter den där tokiga tanten har släppt in alla zombies i shopping centret? Försökte iaf hålla två vid liv men det strömmar ju zombies så det är nästan helt omöjligt...

Youtube-proffs

Damn, jävla affärsinnehavaren sa att det skulle komma imorgon. Vad sur jag blir.

Blir riktigt sugen på att köpa det, men inga pengar gör det lite jobbigt. Tänkte byta in Saints row men jag har fastnat för det spelet nu, rejält.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Njet, inte vad jag vet, spring för ditt liv Tog upp HDTVn och började smasha min väg fram mot trappan.

Förresten, bara jag som har problemet med att bli frånkopplad från Live såfort jag börjar spela DR?


signatur
Medlem
Skrivet av cabante:

Gjorde bort mig när jag kommit en bra bit. man kan välja mellan att ta load eller nått i stil med att spara alla playerpoints och gå tillbaka till titel menyn. testade det andra..... får man göra om allt. fast man har kvar sina PP och lvl.
doh!

Jag gjorde exakt samma sak. Skulle sluta spela för tillfället och när jag senare skulle fortsätta fick jag snällt börja om från början igen.

Medlem

Jag läste i Gamespots recension att om man t.ex. sparar vid en checkpoint som ligger långt bort ifrån nästa "uppdrag" så är det inte säkert att man hinner dit i tid och då är det bara att börja om. Det låter ju inte så värst kul, speciellt inte om man är i slutet. Men jag är så grymt sugen på att skaffa spelet iaf

Finns det nåt läge där man bara kan gå runt och smasha zombies och göra vad man vill utan att behöva bry sig om uppdragen eller tiden?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag läste i Gamespots recension att om man t.ex. sparar vid en checkpoint som ligger långt bort ifrån nästa "uppdrag" så är det inte säkert att man hinner dit i tid och då är det bara att börja om. Det låter ju inte så värst kul, speciellt inte om man är i slutet. Men jag är så grymt sugen på att skaffa spelet iaf

Finns det nåt läge där man bara kan gå runt och smasha zombies och göra vad man vill utan att behöva bry sig om uppdragen eller tiden?

klara ut spelet. Sen får du ett spel läge som du enbart kan gå runt och döda tror jag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

TJa gott folk! Inhandlade detta sanslöst roliga spel igår och har tillbringat otaliga timmar med att förpassa de odöda till att bara vara "döda".

Har dock en fråga: är det verkligen meningen att de något frustrerande fångarna med jeepen ska komma tillbaka varje gång man dödar dem?

Medlem

Tror det ska finnas ett knep för att behålla dom döda, jag sprang för livet när jag mötte dem. Kolla Xbox.com-forumen.

Har bestämt mig för att klara ut main-story nu, för att sen spela om och köra alla sidouppdrag, varuhuset är helt enkelt för stort för att köra allt i ett svep.


signatur
Medlem

Jo en av spelets "features" är ju att man ska börja om lite titt som tätt. Det är något som är inräknat. Dock när man börjar om spelet så behåller man sin level och alla förmågor, så varje gång man spelar om det går det betydligt snabbare, och man vet vad man ska göra.

Folk är tydligen irriterade över detta, men själv upplever jag det inte som ett problem.

Skrivet av undead-mess:

Har dock en fråga: är det verkligen meningen att de något frustrerande fångarna med jeepen ska komma tillbaka varje gång man dödar dem?

Ja visst är det förjävligt? När man äntligen tar död på dem och upplever en stor lättnad, så är de tillbaka igen lite senare. Det fick mig att utbrista, "men för faaaan!", stänga av Dead Rising, och spela Test Drive Unlimited istället..

Spoiler om en belöning från att besegra en av psykopaterna:

Men som tur är upptäcker man ju i alla fall en genväg från Wonderland's toalett, till Paradise's toalett, när man besegrat clownen och räddat killen som är fast i karusellen. Går att använda den om man ska springa från ena sidan gallerian tillbaka.

Medlem

Phew, nu är jag klar med 72 hours och overtime mode, var ett helvette att komma igenom overtime, och slutet var lite sådär.

Infinity mode däremot lär jag aldrig spela igenom, verkar riktigt, riktigt svårt Blir nog att köra om 72 hour och försöka klara alla sidouppdrag.


signatur
Medlem

Grattis

Är inne på min 10:e omspelning, och jag har nog inte kommit genom halva spelet ännu. Spelar inte om för att jag schabblar till det, utan för att det är så ruskigt kul att köra från början med högre och högre level. Fast snart ska jag nog fokusera mig på att spela genom det helt och hållet..

Medlem

Hehe, är level 23 nu, och det känns ganska bra i början


signatur
Medlem

Level 30 här Trodde först att det skulle bli tråkigt när man är för hög level, men spelet är fortfarande inte för lätt, utan nu precis lagom. Känns otroligt roligt att kunna utföra massvis med olika grepp, kast, och annat våldsamt på de vidriga varelserna

Medlem

Tror jag är runt 30 jag också. Försöker rädda så många survivors som möjligt och ta kort på dom för lite achievements. Sjukt svårt ju. Hade 6 st med mig en gång men bara hälften kom fram heheh.

Förresten, vart finns den där helikoptern man måste skjuta ner för "Hella Copter"?

Medlem

Finns i parken när "Federal Spec Ops" gör entré mot slutet av spelet.


signatur
Medlem

Så man stöter aldrig på en om man skippar uppdragen?

Medlem

Vet faktiskt inte, de dyker upp klockan 12 nattetid sista dygnet, om man gjort alla cases i alla fall.


signatur
Medlem

Gahh, varje gång de där psykopaterna respawnar i parken så tappar jag all lust att spela. Måste ju vara en bugg, för jag har inte stött på någon annan psykopat som återkommer. Visserligen så kan man ju ta genvägar, eller försöka undvika dem i parken, men de upptäcker mig alltid på en gång när jag har överlevande med mig.

Medlem

Är ingen bugg, de respawnar för att man ska kunna ta jeepen och 50-cal mer än en gång. Men jo, är lite irriterande :).


signatur
Medlem

Tror det stör mig mest för att jag hade så otroliga problem med just de psykopaterna, och det tog mig så lång tid innan jag kom på hur jag skulle göra för att göra mig av med dem. När jag väl gjorde det som var det en stor, stor lättnad. Så att sen se att de återvänt igen tog bara musten ur mig totalt.

Kan lätt offra bilen och .50, bara jag slipper se dem igen. Någonsin

Hade varit okej om jag haft en mus istället för handkontrollen. Det är verkligen något som jag saknar när jag spelar spel där precision med handkontroll krävs. Bara för att handkontrollen är otymplig i de sammanhangen så gör det ju inte mer spännande.

Medlem

Tycker det går utmärkt att använda handkontroll för precision på konsoll, men det förutsätter att styrningen i spelet inte är ryckig.

Sen kan du ju alltid utnytja genvägen mellan Paradise Plaza och Wonderland plazas toaletter om du eskorterat snubben som sitter fast i karusellen i Wonderland. Funkar ypperligt


signatur
Medlem

Jo jag började använda toaletten så fort jag räddat gubben från psykopaten, men det är mest utav ren princip som jag irriterar mig. Detta är förmodligen det enda jag irriterar mig mig på i spelet, förutom kontrollerna, men det är ju inte direkt ett designfel.

När jag spelade igår kväll så tabbade jag mig förresten för första gången. Sparade spelet och trodde jag hade gott om tid, men visade sig att jag inte riktigt hinner fram till en Main Case, trots att jag har nivå 2 av 3 i Speed..

Så blir att börja om återigen

Medlem

Man kan göra nåt speciellt för att convicts inte ska respawna läste jag på gamefaqs. Men springar man längs väggarna så upptäcker dom en aldrig, jag har iaf inte stött på dom då. Annars så det är bara att vänta på att dom ska köra in i ett träd och sen banka skiten ur dom

Hur många survivors har ni räddat som mest? Jag lyckades rädda 35st igår.

Ska försöka bli lvl 50 och klara overtime mode nu hade jag tänkt. Sist jag försökte var jag runt 25 och blev ägd totalt av dom där spec opsen.

12
Skriv svar