Saints Row någon?

Medlem
Saints Row någon?

Är det någon som skaffat saints row än? Funderar på att åka ner till Game och köpa det, men är lite osäker på om det verkligen är nåt att ha. Demot var rätt kul tycker jag, lite buggig kanske. Mycket av det kanske är fixat?

En fråga till. Är det lika lätt som demot? Det var ju knappt svårt när man var själv mot tio andra gubbar och pangade lite.

Youtube-proffs

Har det släppts alltså? Fan då blir det nog till att åka och köpa det.. fast dead rising. my god, två spel GÅR bara inte


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det släpptes igår tror jag. Just ja, dead rising kommer ju snart också. Kanske ska spara pengarna. Men å andra sidan kan man ju köpa ett av spelen längre fram när priserna sjunkit

Youtube-proffs

Jo klart, fast man har hört en del bra om Saints Row Multiplayerdel.. vilket gör att man vill köpa spelet. Dead Rising MÅSTE man köpa, men 1400:- för 2 spel.. njaa jag stannar på Dead Rising denna månaden tror jag.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag blev inte direkt imponerad av demot. Tyckte inte alls om känslan i fordonen, bilarna accelererade alldes för fort och de var för snabba.

Hade själv tänkt att köpa Just Cause men efter att ha spelat demot blev jag lite fundersam. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Lutar nog mer åt Dead Rising nu, eller att spara pengarna. Måste testa demot av Dead Rising lite mer först innan jag bestämmer mig. Glöm inte heller att Splinter Cell: Double Agent kommer nästa månad, ser verkligen fram emot det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vapen kostar mer i fulla versionen. Pipe bombs i demon kostade 60$ eller va det var, i fulla versionen kostar dom 200$ eller nåt. Har inte kunnat spela så mycket efterom min 360 fryser var 10 min.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag blev inte direkt imponerad av demot. Tyckte inte alls om känslan i fordonen, bilarna accelererade alldes för fort och de var för snabba.

Hade själv tänkt att köpa Just Cause men efter att ha spelat demot blev jag lite fundersam. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Lutar nog mer åt Dead Rising nu, eller att spara pengarna. Måste testa demot av Dead Rising lite mer först innan jag bestämmer mig. Glöm inte heller att Splinter Cell: Double Agent kommer nästa månad, ser verkligen fram emot det.

Bilarnas hastighet har ändrats grovt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Youtube-proffs
Skrivet av Boomer:
Skrivet av mr.bear:

Jag blev inte direkt imponerad av demot. Tyckte inte alls om känslan i fordonen, bilarna accelererade alldes för fort och de var för snabba.

Hade själv tänkt att köpa Just Cause men efter att ha spelat demot blev jag lite fundersam. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Lutar nog mer åt Dead Rising nu, eller att spara pengarna. Måste testa demot av Dead Rising lite mer först innan jag bestämmer mig. Glöm inte heller att Splinter Cell: Double Agent kommer nästa månad, ser verkligen fram emot det.

Bilarnas hastighet har ändrats grovt.

På vilket sätt? Har även motorljudet ändrats? För det verka lite koko tyckte jag.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ye, jag skulle också vilja veta vad som har ändrats och på vilket sätt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Var in o Impulsköpte det igår efter jobbet, Fullversionen är bättre än demot i fråga om prestanda och buggar, men inte perfekt.

Frameraten e förbättrad men inte solida 60 fps direkt, fast kunde man stå ut med GTA:SA på ps2 så är det inget problem..
Det e dock ganska mycket tearing och det verkar vara någon bug med genomskinliga bilrutor, det verkar vara lite dither, som om det skulle vara 16-bit eller nått.

Positiva saker är ju att det finns MASSOR med customizations man kan göra på bilarna, och gubben för den delen.
Skojiga minigames eller Activities som det heter.

Ang. känslan i fordonen, jag upplevde den som helt ok. Dom uppför sig som man tycker att dom borde..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ang. känslan i fordonen, jag upplevde den som helt ok. Dom uppför sig som man tycker att dom borde..

Är det stor skillnad från demot? Kollar man på filmerna som finns på den officiella hemsidan ser det ut precis som det känns i demot: fordonen är för snabba och har alldeles för hög acceleration.

Jag har inte läst så mycket om Saint's Row så jag vet inte speciellt mycket om det. Det enda jag egentligen vet om spelet är det jag har upplevt när jag lirat demot.

Kollade lite snabbt i FAQ:en på den officiella hemsidan men jag hittade inte speciellt mycket om det jag vill veta. Jag har ju förstått att spelet i stort sett går ut på gängkrig men finns det någon rolig handling, eller är det bara pang-pang-pang? Hur stor är världen om man jämför med GTA:SA och hur är online-delen?

EDIT: Testade precis demot igen och jag upplevde även att karaktären springer jäkligt snabbt. Någonting ändrat på den delen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Zymac:

Ang. känslan i fordonen, jag upplevde den som helt ok. Dom uppför sig som man tycker att dom borde..

Är det stor skillnad från demot? Kollar man på filmerna som finns på den officiella hemsidan ser det ut precis som det känns i demot: fordonen är för snabba och har alldeles för hög acceleration.

Jag har inte läst så mycket om Saint's Row så jag vet inte speciellt mycket om det. Det enda jag egentligen vet om spelet är det jag har upplevt när jag lirat demot.

Kollade lite snabbt i FAQ:en på den officiella hemsidan men jag hittade inte speciellt mycket om det jag vill veta. Jag har ju förstått att spelet i stort sett går ut på gängkrig men finns det någon rolig handling, eller är det bara pang-pang-pang? Hur stor är världen om man jämför med GTA:SA och hur är online-delen?

EDIT: Testade precis demot igen och jag upplevde även att karaktären springer jäkligt snabbt. Någonting ändrat på den delen?

Jo gubben springer snabbt i fulla versionen med. Fast staminan tar slut ganska fort. Vad jag vet om handlingen är att man ska ta tillbaka Stilwater ungefär som GTA: vice city att man ska äga hela stan. Spelet är väl lika stort som San andreas, dock är det mesta stad och lite natur. Multiplayer delen vet jag inte. Annars kan du fråga in nån spelbutik om du kan testa hela versionen. Jag själv tycker att spelet är väldigt kul

Visst ja det är inte bara pang pang, man kan köra street race, destruction derby, pimp updrag och mycket mer. Vet dock inte hur långt inn i spelet man måste komma för att göra vissa saker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Zymac:

Ang. känslan i fordonen, jag upplevde den som helt ok. Dom uppför sig som man tycker att dom borde..

Är det stor skillnad från demot? Kollar man på filmerna som finns på den officiella hemsidan ser det ut precis som det känns i demot: fordonen är för snabba och har alldeles för hög acceleration.

Jag har inte läst så mycket om Saint's Row så jag vet inte speciellt mycket om det. Det enda jag egentligen vet om spelet är det jag har upplevt när jag lirat demot.

Kollade lite snabbt i FAQ:en på den officiella hemsidan men jag hittade inte speciellt mycket om det jag vill veta. Jag har ju förstått att spelet i stort sett går ut på gängkrig men finns det någon rolig handling, eller är det bara pang-pang-pang? Hur stor är världen om man jämför med GTA:SA och hur är online-delen?

EDIT: Testade precis demot igen och jag upplevde även att karaktären springer jäkligt snabbt. Någonting ändrat på den delen?

Jo gubben springer snabbt i fulla versionen med. Fast staminan tar slut ganska fort. Vad jag vet om handlingen är att man ska ta tillbaka Stilwater ungefär som GTA: vice city att man ska äga hela stan. Spelet är väl lika stort som San andreas, dock är det mesta stad och lite natur. Multiplayer delen vet jag inte. Annars kan du fråga in nån spelbutik om du kan testa hela versionen. Jag själv tycker att spelet är väldigt kul

Visst ja det är inte bara pang pang, man kan köra street race, destruction derby, pimp updrag och mycket mer. Vet dock inte hur långt inn i spelet man måste komma för att göra vissa saker.

Nja San Andreas är nog lite större, men långt ifrån lika detaljerad. Man kan göra allting från första början i princip. Hela staden är tillgänglig från start så det är bara att köra omkring och göra det man känner för.

Måste säga att fullversionen var grymt mycket bättre än demot. Har bara stött på en bugg än så länge och det var när jag installerade hydraulics och nitro i bilen. Kanske inte är nån bugg, men det verkar bli lite random när man trycker på knappen. Ibland studsar bilen och ibland sticker den iväg. Sen verkar man inte kunna sätta på shuffle på musikspelaren (den i spelet, inte den i dashboarden) om man spelar upp musik från hårddisken.

Medlem

Man kan beställa Saint's Row från Play Asia för ca 300 pix, inklusive frakt, då det är regionsfritt.


signatur

1338 - One Step Above

Youtube-proffs

Kom igen, berätta för mig. Varför ska jag köpa detta spelet idag? COME AN!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

Ni lyckades övertala mig, har ett ex i handen just nu. Frukost sedan lira.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Föll för frestelsen jag med, inhandlade nyss ett exemplar.


signatur
Youtube-proffs

Måste säga, det va riktigt bra, eller ja. Jag hade inget NEGATIVT emot det, rag doll effekten är grymt kul när man ska leka ghetto med hagelbössan.. känslan finns där. På kvällen så är det mindre bilar osv jämfört med GTA , vilket är bra. Sjysst fighting känsla, gillade även Oblivion stylen när man skulle göra sin charater.

Småspelen va riktigt roliga med.

Som sagt, inte likt demot alls, inte lika buggigt, bilarna kändes bättre också. Dock så hacka det till lite när de blev lite för mkt, vilket är tråkigt.

Aja, köp köp!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ja, första intrycket av fullversionen är positivt Är ett sånt bisarrt spel på många sätt, så det är väldigt lätt att skratta högt när man leker gangster i hooden. Verkar finnas väldigt mycket och göra, har t.ex. funnit nöjet i att konsumera stora mängder sprit och bli märkbart berusad, enkelt men underhållande.

Ser fram emot många timmar i SP och ska testa MP mer ingående lite senare idag.

Klart värt ett köp om man inte drar sig för grovt språk, prostitution och meningslöst våld.


signatur
Youtube-proffs
Skrivet av Gullefjun:

Ja, första intrycket av fullversionen är positivt Är ett sånt bisarrt spel på många sätt, så det är väldigt lätt att skratta högt när man leker gangster i hooden. Verkar finnas väldigt mycket och göra, har t.ex. funnit nöjet i att konsumera stora mängder sprit och bli märkbart berusad, enkelt men underhållande.

Ser fram emot många timmar i SP och ska testa MP mer ingående lite senare idag.

Klart värt ett köp om man inte drar sig för grovt språk, prostitution och meningslöst våld.

Precis, gillar verkligen han chefen, som ser ut som Samuel L Jackson

SP delen är kul, inte testat MP men det är ju beryktat, både bra för att det är MP fast samtidigt dålig för att det laggar ibland.

En annan bug jag märkte är rutorna på bilen, dom är typ .. ja va fan ska man säga, prickiga.

Dock så är spelet inte lika stort som SA det märker man direkt känns det som. Fast ghettokänslan finns.

Gullefjun, va heter du på Live, addar dig sedan så kan vi lira lite!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Heter Gullefjun, vi är ett par livepolare som tänkte lira lite senare också, de har redan ett gäng/klan, du är välkommen att hänga på :).


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ja, första intrycket av fullversionen är positivt Är ett sånt bisarrt spel på många sätt, så det är väldigt lätt att skratta högt när man leker gangster i hooden. Verkar finnas väldigt mycket och göra, har t.ex. funnit nöjet i att konsumera stora mängder sprit och bli märkbart berusad, enkelt men underhållande.

Ser fram emot många timmar i SP och ska testa MP mer ingående lite senare idag.

Klart värt ett köp om man inte drar sig för grovt språk, prostitution och meningslöst våld.

Hehe visste inte att man kunde bli berusad. Måste pröva sen.

Annars är det jävligt kul att spränga bilar och se hur dom flyger upp i luften. Vissa kan flyga en bra bit innan dom landar

Youtube-proffs

En sak ajg saknar, som jag även saknar i GTA.. fan, det kommer nog aldrig komma, varför.. de vette tusan men här är den.

Att kunna köra i låg hastighet, dvs.. tryck försiktigt på knappen, lägre hastighet, mer tryck högre.. som på PGR3 tex..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Är det lönt att tanka demot för att provspela eller är skillnaden mellan demot och retail för stor? (när det kommer till buggar osv)


signatur

tjenare!

Youtube-proffs
Skrivet av niSs:

Är det lönt att tanka demot för att provspela eller är skillnaden mellan demot och retail för stor? (när det kommer till buggar osv)

Tanka det, känns de okey, köp det.. fast ha det i åtanke att retail versionen är lite bättre


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Man kan beställa Saint's Row från Play Asia för ca 300 pix, inklusive frakt, då det är regionsfritt.

Funderar på att beställa spelet när de får in det. Är ju bara halva priset jämfört med här i sverige. Jag undrar dock hur det fungerar att beställa från Play Asia, någon som har erfarenhet? Vilka betalsätt finns det?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

300 spänn? Det luktar lagom hembränt imo


signatur

tjenare!

Medlem

Fast iofs 360 är inte haxxad än. Hm


signatur

tjenare!

Youtube-proffs

Spela lite SP saints row igår.. Det va grymt kul, seriöst.

Det var extremt längesedan jag spela ett spel som fick mig säga "WOAH FAN VA COOLT".

Typ GTA SA va det sist.

Men igår, geees. Kan beskriva, man hade ett uppdrag, ett litet sånt sidemission att man skulle ride shotgun med en som skulle deala lite drugs. Hur som helst, man får fetare vapen ju högre lvl man kom och till slut så fick man TNT..

Kom en bil som åkte efter och jag lyckas lurka iväg en TNT så den smäller under deras bil, PANG den flyger förbi i 200 km\h rakt ovanför mig. Då va det WOAH FAN VA COOLT.

Gillar även när man krockar med andra bilar i hög hastighet så flyger deras förare ut genom fönstret


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hehe ja, fast ibland flyger man själv ut och studsar omkring som en studsboll.

Något jag saknar är en klocka och en hastighetsmätare. Sen är det lite irriterande att höra bilar köra förbi en kors och tvärs utan att man kan se dom. Det händer rätt ofta på natten när det är ont om bilar. Man ställer sig i en korsning och hör en bil köra bakom en, men när jag vänder finns det ingen bil där.

Måste samla ihop mer pengar nu så jag har råd med lite dyrare kläder. Kul att gå runt i second hand liksom

Skriv svar