Inaktiv
Xbox 360

Tjao! Idag snackade jag och en polare över msn om hans konsoll-köp, jag ville såklart att han skulle välja 360 eftersom jag själv har en och vill spela med han över Live.

Han började visa massa filmer från youtube på ps3, och jag blev riktigt chockad över in-game grafiken. Så nu har jag suttit å funderat på om 360 kommer i framtiden att kunna nå upp i den grafiken?

360-Spelen har hittils inte imponerat så stort på mig grafikmässigt. Det är inte det viktigaste för mig heller, utan vilka spel som kommer till just 360.

Vad tror ni?

Flakmonkey

360-spelen kommer bli snyggare, inget snack om den saken, men det är omöjligt att säga hur grafiken kommer vara jämfört med PS3 om två år. Den som lever får se helt enkelt... vore väl bra om din polare köpte PS3 så kan du lira det hos honom och han kan lira 360 hos dig? då missar ni inte lika många bra spel, för såna kommer det släppas till båda konsolerna

Medlem

kolla bara på Gears of War. Det är snyggare än många andra PS3 spel just nu och UT2007. Mass Effect och många andra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är rätt stor risk att många av filmerna du sett är förrenderade, då många sådana ligger där. Mao visar dom hur tillverkarna har "tänkt sig" att grafiken skall se ut, inte hur den egentligen ser ut.

Du kan ju kolla äkta grafik här


signatur

1338 - One Step Above

Youtube-proffs
Skrivet av [cp:

Billen"]Det är rätt stor risk att många av filmerna du sett är förrenderade, då många sådana ligger där. Mao visar dom hur tillverkarna har "tänkt sig" att grafiken skall se ut, inte hur den egentligen ser ut.

Du kan ju kolla äkta grafik här

Precis, som den filmen.. vet inte va spelet heter, där dom kör motocross osv, den är väl megarenderad.... 360 grafiken kommer inte bli ett missnöje, grafiken kommer kanske bli sämre än PS3, kanske bättre, men tror inte skillnaden är så stor, vme bryr sig när man tänker på vad för spel som ska komma igentligen?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

bah, teoretiskt sätt så har ps3 och x360 nästan i stort sett identiska "polygonproduktionblablablathingys", det kommer nog inte vara någon jättestor skillnad i slutändan och strax innan det sker så kommer vi redan ha ps4 och xbox720.

Vad jag däremot kollar först å¨är priset på de olika konsollerna, jag köpte mitt x360 för 4500kr vilket egentligen känns som alldelles för dyrt för min del, men smakar det så kostar det. Däremot så finner jag inte direkt något som kan få mig att betala lite drygt 6000kr för en konsoll utan spel, det känns bara dumt och ganska värdelöst egentligen i o m att jag inte har en tv som klarar av att köra ps3an i de upplösningarna den är gjord för. Så då måste man köpa en tv för 20k med osv..

Sedan verkar det inte direkt heller finnas några spel som tilltalar mig ännu till ps3an och grafiken imponerar inte särskilt mkt heller, ser väldigt fult ut i vissa spel t ex.

Diggade det där filmklippet btw "Based on historical battles" "And here you kill the giant crab with your master attack!" Jo tack, historiska slag, de där jättekrabborna är lika farliga idag som då


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

köpte min 360 plus PGR3 för 3420:- på play


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

xbox 360 är ju sedan månader redan knäckt med. Flasha om firmwaren på DVD läsaren.

Funkar kanon, även live

När PS3:an är knäckt blir det en sådan med antar jag.
Sony är ju mer öppen för 3:e parts tillverkare och homebrew än M$.

Medlem

Skillnaden på xbox 360 och Ps3 är inte stor alls. Vissa spel ser bättre ut på Xbox 360, vissa bättre på Ps3. Jag menar kolla på gears of war på 360:n. Det är grym grafik, inge snack om saken.
Resistance på Ps3 är också grymt snyggt också.
Så jag tror att vilken spelkonsol man än väljer, så är det spelen man måste kolla på, eftersom det är inte så mycket skillnad alls.

Medlem

Skillnaden på xbox 360 och Ps3 är inte stor alls. Vissa spel ser bättre ut på Xbox 360, vissa bättre på Ps3. Jag menar kolla på gears of war på 360:n. Det är grym grafik, inge snack om saken.
Resistance på Ps3 är också grymt snyggt också.
Så jag tror att vilken spelkonsol man än väljer, så är det spelen man måste kolla på, eftersom det är inte så mycket skillnad alls.

1
Skriv svar