Inaktiv
Just Cause

Tänkte starta en tråd för Just Cause... Det spelet va rätt grymt men det fanns lite downsides tyckte jag... Dom har ju inte satsat särskilt mycket på människornas animationer... Gubben man spelar rör sig väldigt konstigt när han skjuter och när man typ snor en bil så flyger datagubbarna ut stående i luften Men bakgrundsgrafiken är grym.. Det va riktigt nice när man snodde helikoptern och kastade sig ut bland molnen Släpps i butikerna om en månad har jag hört...

Medlem

kommer i slutet av nästa månad. Hoppas att updragen inte är lika tidsbaserade som i demot.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag hoppas på att det finns ett freeride mode i hela spelet där man kan typ leka runt utan att behöva stressa... Fast jag antar att hela spelet är uppbyggt på olika uppdrag och att man behöver stressa.

Medlem

Nja, i demot var det ju bara första delen som var tvungen att avhandlas fort. Därefter kunde du ju glassa runt bäst du ville.

Medlem

Demot var väldigt stressigt, jag hoppas bara inte fullversionen är det. Jag tyckte att grafiken i demot var lite kantigt, tror nog att grafiken är lite bättre i fullversionen


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Youtube-proffs
Skrivet av Thestrokes:

Demot var väldigt stressigt, jag hoppas bara inte fullversionen är det. Jag tyckte att grafiken i demot var lite kantigt, tror nog att grafiken är lite bättre i fullversionen

Kantig? den va ju smooth som fan, dom har smoothat väldigt mkt tom..

Tyckte att demot va.. Ja det va kul, men jag sakna det lilla extra. Okey, kul med stunt grejjerna och så, men det kan nog nötas ut i slutet, känns smått overkligt dessutom. (bara lite ^^)

Bilarna hade inte den känslan som behövdes heller, inte dom där såkallade hojjarna heller. Ljudet va lite B..

Sjyssta effekter men som sagt, lite overkligt gör det nästan tråkigt. Man vill ha så verkligt så möjligt faktiskt, för att få den riktiga spelkänslan.

Asså, det jag tror jag skulle sträva efter om jag skapat ett spel. Är att kanske, mixa Sims, och GTA. Man får jobba om man vill, fast man får även tjuva osv. Dvs, ett dubbelliv. På dagarna är man sig själv, fast när man kommer hem, framför datorn, så kan man smida på att kanske ragga upp receptionisten, eller döda hennes pojkvän, eller varför inte skjuta sin chef eller arbeta sig uppåt i industrin. Eller va en Polis.. ja möjligheterna är oändliga..

Det är därför de känns lite nice med GTA SA.. Okey, man behöver inte vara en bad ass, men det måste man när bilarna går så snabbt, det skulle inte va så jävla kul att stanna varje gång man krockade och skriva försäkrningspapper osv ^^

Aja nog tjötat, Just cause va nice, jag köper det iaf.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Bakgrundsgrafiken som sagt va grym i Just Cause... Visst, håller jag med om att det var rätt overkligt, liksom hoppa ut ur en helikopter och hålla sig kvar men det var roligt iaf.. Jo.. Ett spel som är ungefär som i verkligheten där att man typ kunde välja bana i livet hade nog blivit en hit... Jobba upp sig, köpa hus, skaffa familj, designa huset osv men samtidigt skulle det ha en GTA twist där man kunde typ råna, begå brott, mörda, stjäla bilar osv... Vore coolt också om man hamnade i fängelse och sen kunde man smida planer på att smita som prison break eller också bara stå sitt straff i några år och se upp för alla bråkstakarna med shanks som Oz Om man blir dödad så får man börja om eller nåt... Sen vore det kul om gubben åldras också som i Fable... Man börjar som en 20 åring och sen avslutar som en pensionerad 60 åring eller nåt...

Medlem

Tycker att kontrollen var lite jobbig. Speciellt när man skulle plocka upp vapen. Skiten hoppar ju fram och tillbaka så man vet inte vad det är man tar upp och sen helt plötsligt håller gubben i en hagelbössa hehe. Ljudeffekterna och bilfysiken var lite tam.
Extremt svårt att se fienderna också. Hade det inte varit för autoaimen skulle jag nog missa varenda gubbe.

Kan tänka mig att fullversionen blir roligare. Dock lite tveksam till om det är värt 600kr eller vad det nu kommer kosta till 360.

1
Skriv svar