Xbox360 via Laptop

Inaktiv
Xbox360 via Laptop

Hej köpte ett 360 i förrgår och kommer hem och kopplar in allt och sen sätter jag i ethernet sladden som följde med mitt 360 Premium i xboxet och i Laptopen, prövar att köra Xbox live testet, den klarar Wired men när den ska dela ut ett IP blir det failed. Jag har trådlöst hemma och sitter på övervåniningen och har router/switch nere och har inte möjlighet att dra en sladd ända till xboxet. Jag måste helt enkelt få igång det via laptopen, går det att få igång Live på detta sätt? Ni som har tid/lust får gärna hjälpa mig så jag inte har en aning om vad detta handlar om, köpte ett 360 främst för att kunna spela Live och vore väldigt tacksam fall någon hjälpte mig. Finns på MSN om någon vill adda mig, chefcalle@hotmail.com har försökt få hjälp på alla forum men ingen svarar.

/MVH Calle

Flakmonkey

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46046

En sån kan du ju köpa för att kunna använda det trådlösa nätverket du har

Inaktiv

Jo jag har tänkt på det men jag kan inte köpa den förrän om 3 månader, ingen som har några andra förslag? Måste verkligen spela Live

Medlem

Jag kör min xbox via en laptop o det funkar prima..

använd ip 192.168.0.1 på kortet xboxen är kopplad till, sen automatic settings på xboxen.

och du måste såklart dela ut nätet på den andra uppkopplingen.

1
Skriv svar