Hur viktig är TV:n?

Medlem
Hur viktig är TV:n?

Tja, självklart vet jag att man bör ha en TV. Men jag har funderat på att köpa en 360, TV-apparaten i hemmet är inte den mest moderna dock.
Visst, den är säkert inte mer än 2 år gammal men det är en vanlig bildrörs TV.

Så min fråga om jag fortfarande kan njuta av 360's prestanda eller måste jag köpa en TV för 10-tusentals kronor för att få ut något?

Tack på förhand.

Youtube-proffs

Uhm, ledsen att behöva säga det, men ja. En tv för minst 10 lakan behöver du, min kosta 10 tusen och den funkar PERFA. Mycket bättre än vanlig bildrörstv är jag ledsen.

Mitt Xbox kostade dvs 14.000:-


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

vill du ha den bästa bildkvaliten så måste du ha en HDTV. köpte min för 12 eller om det var 13 tusen. För dom flesta spel som kommer ut nu är 1080i eller 720.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey

Alltså, det är ju inte så att man inte kan spela på en vanlig TV... men jag kan säga att för egen del skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till vanlig TV efter att ha haft en HDTV

Inaktiv

Jag kör på min 19" TFT, störigt att den är så liten bara....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Köra på en vanlig TV är ju inte någon höjdare. Visst, det går men bilden blir väldigt... vad ska man säga? Det känns som om den är brusig. Har du inte råd att köpa en TV för flera tusen kan du köpa en VGA HD-kabel och köra på din datorskärm. Jag sitter själv med min gamla 21" skärm från SUN och det funkar perfekt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Behöver du inte köpa en ny TV iaf. och den dessutom är under två år gammal, tycker jag inte att det behövs alls. Det går helt ok att spela på en vanlig bildrörs också, förutsatt att den är av lite kvalite. Jag spelar både på en 37" LCD och en 28" CRT och har lika roligt på båda, även om bilden självklart är bättre på LCD.
Men att lägga ut ca 8000 (En bra LCD ligger på det) för en 32" LCD när du sitter på en fungerande TV redan tycker jag är lite slöseri, om du nu inte ska ha en TV till. Men det är ju min personliga åsikt.

Kort är det iaf långt ifrån ett krav.

Medlem

Du får nog punga ut ganska mycket mer än 8000 för en bra 32" LCD. Normalpris är väl 11-12-13k.


signatur
Medlem

Jag sitter med en gammal tv, 28 tum. Tycker det funkar bra och stör mig inte alls på bildkvaliten. Men det kanske är för att jag aldrig har spelat på en hdtv

Medlem

Tack för alla svaren. Det verkar på många som att det går OK att spela på en vanlig bildrörs-TV, så jag kommer antagligen köpa en 360 för att sedan spara ihop till en HDTV.

Medlem

Har en fråga och tycker att denna tråd var ganska passande. Kommer Dead Rising funka utan en tv med HD?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Har en fråga och tycker att denna tråd var ganska passande. Kommer Dead Rising funka utan en tv med HD?

Kort svar: Ja. Varför skulle det inte göra det?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Boomer:

Har en fråga och tycker att denna tråd var ganska passande. Kommer Dead Rising funka utan en tv med HD?

Kort svar: Ja. Varför skulle det inte göra det?

Långt svar: Jo, för att det var prat förr att det skulle kräva en tv som var HD-ready.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Flakmonkey

Det är inte det att Dead Rising inte fungerar på en vanlig TV, men många har rapporterat att texten i spelet blir väldigt svår att läsa då den anpassats till HD-upplösning

Medlem

Ok, jo det märkte jag i demot


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är inte det att Dead Rising inte fungerar på en vanlig TV, men många har rapporterat att texten i spelet blir väldigt svår att läsa då den anpassats till HD-upplösning

ahh.. mkt illa. Inte alla som har råd med en HD-tv, när våran tv gick sönder senast så hade vi iaf inte råd med en sådan utan fick nöja oss med en vanlig widescreen-tv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Jag sitter med en gammal tv, 28 tum. Tycker det funkar bra och stör mig inte alls på bildkvaliten. Men det kanske är för att jag aldrig har spelat på en hdtv

Håller med, sitter själv på en 29" tjock tv och njuter av de spel jag spelar. Men visst som en del säger har man väl börjar spelat på Hdtv så går man väl inte tebax om man nu kan välja.
Att lägga ut 10k+ på en ny tv kommer inte på tal iaf, har inte råd med alla spel jag vill ha nu höst/vinter så jag får nöja mig med tjockburken:/

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Silvarn:

Jag sitter med en gammal tv, 28 tum. Tycker det funkar bra och stör mig inte alls på bildkvaliten. Men det kanske är för att jag aldrig har spelat på en hdtv

Håller med, sitter själv på en 29" tjock tv och njuter av de spel jag spelar. Men visst som en del säger har man väl börjar spelat på Hdtv så går man väl inte tebax om man nu kan välja.
Att lägga ut 10k+ på en ny tv kommer inte på tal iaf, har inte råd med alla spel jag vill ha nu höst/vinter så jag får nöja mig med tjockburken:/

Köp en minde, typ 26" för 7-8 då? Duger ju gott och väl.


signatur
Medlem

Nja när jag väl skaffar ny tv så blir det större än det jag har nu iaf

Medlem

Jag säger det åter igen: vill ni ha HD-upplösning men inte har råd med en TV för 13 000 kr så fungerar det perfekt med en VGA-HD kabel till datorskärmen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

http://www.minnie.se/hyundai-vvuon-q321-wxga-with-hdcp-hdtv-p...

32", Samsung skärm, riktigt bra i tester. Problem med att man måste patcha firmware för att koppla dator via DVI ordentligt, men går alltså att lösa.

Det behöver alltså inte kosta 11-13k för en bra 32".

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

http://www.minnie.se/hyundai-vvuon-q321-wxga-with-hdcp-hdtv-p...

32", Samsung skärm, riktigt bra i tester. Problem med att man måste patcha firmware för att koppla dator via DVI ordentligt, men går alltså att lösa.

Det behöver alltså inte kosta 11-13k för en bra 32".

Är väl ingen Samsung ändå? Ser bra ut men problemet är att ingen HDMI finns.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Karmalicious:

http://www.minnie.se/hyundai-vvuon-q321-wxga-with-hdcp-hdtv-p...

32", Samsung skärm, riktigt bra i tester. Problem med att man måste patcha firmware för att koppla dator via DVI ordentligt, men går alltså att lösa.

Det behöver alltså inte kosta 11-13k för en bra 32".

Är väl ingen Samsung ändå? Ser bra ut men problemet är att ingen HDMI finns.

Själva TVn är en Hyundai. Skärmen som används är dock en Samsung, vilket jag nog anser är det viktigaste. Det är Samsung R61 seriens skärm närmare bestämt.
Den har HDCP och därför är HDMI inget nödvändigt. Snarare kan man säga att HDCP är att föredra eftersom det antagligen inom nåt år kommer att krävas för HD-DVD mm. Inget krav i dagsläget, men om man inte köper TV allt för ofta finns det ingen anledning att inte ha det redan nu, då du inte betalar något för det.

Medlem

Är det någon som vet om det är någon stor skillnad mellan att köra VGAHD-kabel till datorskärmen, och att köra på en riktig HD-tv, rent grafiskt? Är det 720p som gäller med VGA-kabeln eller?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Är det någon som vet om det är någon stor skillnad mellan att köra VGAHD-kabel till datorskärmen, och att köra på en riktig HD-tv, rent grafiskt? Är det 720p som gäller med VGA-kabeln eller?

Yes, 720p it is.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Löste sig


signatur
Inaktiv

kör också med crt 32" widescreen TV än så länge. Vet inte men köpte en 5in1 kabel. perfekt. kör iaf SVHS ut till TV:n. Tycker det blir lite bättre än vanliga rca kontakterna. är även VGA på den kabeln, och funkar bra på min 22" monitor (bra då tjejen vill glo på TV, he). Men tycker det inte är lika kul att sitta framför datorn och spela xbox360, förlorar ju lite av den softa feelingen med att sjunka ner i soffan och halvslött mata på.

Men helt klart, jag ska införskaffa minst 40" då läge finns. LCD verkar locka mest nu när jag ser att responstiderna är nere på alla nya modeller. 8-9ms är ju helt ok.

Inaktiv

Jag kör med en 30" LCD Data-Skärm. Den är ingen hdtv, men dom sa till mig att skärmen har stöd för upplösningen ? :S

Kan någon förklara ?

Medlem

Jag tänkte att jag skulle köpa en ny TV. Först tänkte jag köpa samsung. men såg den här http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/586638/d... . Men jag anar lite oråd när det var så billigt. men den har HDMI-ingång o dyl. så vad är felet på den?

123
Skriv svar