Brothers in Arms vs. Call of Duty 3

Inaktiv
Brothers in Arms vs. Call of Duty 3

Sitter och funderar på vilket av dom här nya andra världskriget spelen man ska köpa(När dom kommer ut)... Call of Duty 2 var ett av mina första spel till Xbox 360... Det var rätt kul men nu så kommer ju 3:an och Brothers in Arms: Hell's Highway. Frågan är vilket man ska satsa på... Om man ska satsa på båda eller bara ett av dem. Call of Duty 3's rendering verkar vara bättre samtidigt som Brothers in Arms: Hell's Highway verkar ha bättre slowmotionscener och mer blod kanske? Dom mjölkar verkligen andra världskriget konceptet rätt hårt...

Flakmonkey

Om Brothers in Arms: Hell's Highway är som de tidigare BiA-spelen så kommer det inte vara särskilt likt CoD3... visst, de utspelar sig under WW2 men man spelar dem på helt olika sätt... CoD är mer arkad, bara att springa och skjuta som en tok, ibland måste man vara lite försiktig, men inte särskilt... i BiA däremot så styr du ju verkligen din grupp av soldater och man behöver därför tänka betydligt mer... så vilket av de två man väljer beror nog på vilken typ av spel du föredrar

Medlem

Brothers in Arms: Hell's Highway är som ett RTS du har befäl över din grupp och du kan ge dom order.

Call Of Duty 3 är som dom föra cod spelen antar jag. Du har inte befäl över din grupp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Okej då förstår jag. Då måste BiA också vara singleplayer? Jag tycker mer om typ skjutspel där man kör mot varandra eller som team i multiplayer... RTS är ingen av mina favoriter , Tack för hjälpen

Flakmonkey

RTS är väl att ta i? är väl mer ett FPS med strategiska element?

Medlem

Jag skulle mer jämföra BiA med GRAW. Dvs i Singleplayer så styr du en grupp och i multi så springer du ensam. Fast i Bia kan du springa med dig grupp med iofs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Okej... Testade GRAW demot men jag tröttnade rätt snabbt så jag vet inte... Vissa spel känner jag typ att jag vill ha i samlingen men jag spelar dom aldrig som typ Project Gotham Racing 3. Hade ettan och tvåan till gamla Xboxet... CoD är lite i samma stuk.. Kul ett litet tag men sen lägger man det i hyllan och sen köper man uppföljaren och gör samma sak med... Tony Hawk's är också lite i samma stuk.. Man köper uppföljarna och spelar en liten stund men sen tröttnar man på dem... Sket iofs i American Wasteland men jag satt och kollade på Project 8 och det såg helt okej... Funderar nog på att boykotta både BiA och CoD3 så slipper man bekymra sig.. Är ju inte billigt heller att köpa 360 spel...

Inaktiv

De har utvecklat BiA lite mer nu... nu kan man styra 2 vanliga grupper bestående av vanliga soldater och en tredje som är mer explosiv, antingen artilleri eller bazookas... verkar vara en intressant idé, återstår att se hur de lyckas med den...

Grafiskt så tror jag BiA kommer att vara ett strå vassare eftersom de använder Unreal Engine 3.0, sedan så har inte Treyarch (de som utvecklar CoD3) imponerat särskilt mycket med deras konsolspel i cod serien.

Eftersom BiA troligen släpps 2007 och Cod3 ska släppas nu i november så tycker jag du ska vänta tills respektive spel släpps och läsa lite recensioner och testa dem, gillar du dem så köper du.

Inaktiv

Jag vill ha båda! WW2-fanboy och som underbird sa så är det ganska lång tid mellan releaserna...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag kommer köpa COD3 för att jag har dom andra.
Synd att det inte kommer till pc.

Medlem

CoD3 ska spelas på wii

Medlem
Skrivet av Gaara:

CoD3 ska spelas på wii

Humor där!


signatur
Inaktiv

Efter de senaste filmerna de släppte på Cod3 (kommer inte om det var PS3 eller 360 versionen) så säger jag: Köp cod3 nu och köp Bia när det kommer (troligen i vår) båda är värt ett köp... om man gillar WW2 spel alltså

1
Skriv svar