Medlem
"True HDTV"

Har tänkt att fixa en ny HDTV och tänkte denna gång försöka komma över en burk med upplösningen 1080i istället för nuvarande 1366 x 768 (720p).

Tänkte kolla om det är någon som sitter och kör 360 med 1080i och kan berätta om skillnaden mellan detta och 720p? Är den märkbar alls?


signatur
Inaktiv

Ja. På de TV-apparater jag har sett så blir det ju såklar skarpare med 1080i, men när det gäller t.ex. snabba skjutspel på xb360 så är 720p bättre än 1080i i samma prisklass då 1080i kan uppvisa en del eftersläpningar.

Men det är väl som med allt, den 1080i-TV jag har att jämföra med är i mellanprisklass och om du köper dyra saker så slipper du troligen sådana problem.

Min slutsats: Om det ska vara värt att byta från 720p till 1080i så ska man kunna lägga en hel del pengar på det.

Medlem

Okok, tackar. Får väl se om jag kan på nåt sätt skrapa ihop pengarna som behövs för en dyrare modell eller om jag helt enkelt slår på en dyr 720p, min nuvarande börjar bli lite väl gammal.


signatur
Medlem

lite väl gammal HDTV? hmm.. aja.. själv ska man vänta tills QDTV-apparaterna släpps innan man köper något nytt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Rätta mig om jag har fel men är inte 1080p "True HD" ?

EDIT: Iofs så kan ju inte 360 köra det... så 1080i är väl true hd för x360...

Medlem

Om jag fattat det hela rätt så är 720p bättre än 1080i!

Flakmonkey

japp, för spel är det så iaf, 1080i funkar fint för film och annat dock... så ska man ha en TV att lira på är det lika bra att vänta och köpa en 1080p när de hamnar på en normal prisnivå... tänker jag göra iaf ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:

japp, för spel är det så iaf, 1080i funkar fint för film och annat dock... så ska man ha en TV att lira på är det lika bra att vänta och köpa en 1080p när de hamnar på en normal prisnivå... tänker jag göra iaf ^^

De har faktiskt börjat krypa ned under 30000:-, Men billigt är det ju inte än!!!:(

Youtube-proffs
Skrivet av Dumlen:

själv ska man vänta tills QDTV-apparaterna släpps innan man köper något nytt.

Inget ont menat men det är de sämsta som finns, att man hela tiden ska vänta tills något mer extremt kommer, o mer o mer. Tänk han som inte hade TV. Så säger han "jag ska vänta tills nästa gen kommer, då jävlar ska ni se"

Sedan så köper han första LCD tvn med 200ms och nu garvar alla hans kompisar som har en fet plasma hemma.

Ne men seriöst, ska man köpa något bra så ska man köpa det direkt!

Om snabba skjutspel skapar eftersläpningar i 1080i hur blir det då med PGR tex? Extremt måste det va?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag har 8ms på min LG och jag märker inga eftersläpningar alls! Varken i 720p eller 1080i.

1
Skriv svar