Gears of War den 12 november

Medlem
Gears of War den 12 november

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inte oväntat att det ska bråka med PS3an, dock så är det nog ingen chans att ett spel ska lyckas få folk att tänka på deras konsoll som finns ute redan medans sony släpper sin PS3a

Medlem

Eh, nog just det som kommer hända. Gears of War är troligtvis den tungaste titeln till 360 förutom Halo3, liret alla väntar på.
Jag tror nog knappast vi får se vallfärd till spelbutikerna för en konsol som kostar 6-7tusen, men vi får väl se


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Eh, nog just det som kommer hända. Gears of War är troligtvis den tungaste titeln till 360 förutom Halo3, liret alla väntar på.
Jag tror nog knappast vi får se vallfärd till spelbutikerna för en konsol som kostar 6-7tusen, men vi får väl se

Det lär ju inte bli så att folk köar flera dagar för Gears of War heller.

Även om spelet är riktigt hypat och många vill ha det tror jag inte att de som redan vill ha PS3 skippar den för endast ett spel.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Gullefjun:

Eh, nog just det som kommer hända. Gears of War är troligtvis den tungaste titeln till 360 förutom Halo3, liret alla väntar på.
Jag tror nog knappast vi får se vallfärd till spelbutikerna för en konsol som kostar 6-7tusen, men vi får väl se

Det lär ju inte bli så att folk köar flera dagar för Gears of War heller.

Även om spelet är riktigt hypat och många vill ha det tror jag inte att de som redan vill ha PS3 skippar den för endast ett spel.

Nej men nu var det inte heller någon som skrev något om att köa i dagar. Med att störa försäljningen menar jag att PS3 inte kommer ha all fokus dagen till ära.


signatur
Flakmonkey

Finns inte risken för att det tar bort fokus från Gears of War också? Jag menar självklart kommer de som redan äger en 360 vara där och köpa det, iaf väldigt många av dem ^^ men spelet är ju tänkt att vara det som får folk att köpa en 360 vilket kanske blir svårare om PS3 släpps samtidigt...

Medlem

Självklart, jag har inte förmågan att spå framtiden, men med tanke på hur det ser ut idag, med PS3, så tror jag inte att Gears of War kommer "tappas bort" under lanseringen av en redan nu sönderkritiserad spelkonsol. Men den som lever får väl se.


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Finns inte risken för att det tar bort fokus från Gears of War också? Jag menar självklart kommer de som redan äger en 360 vara där och köpa det, iaf väldigt många av dem ^^ men spelet är ju tänkt att vara det som får folk att köpa en 360 vilket kanske blir svårare om PS3 släpps samtidigt...

Antar att du tar hem en av varje den dagen? ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey
Youtube-proffs

Men när dom har köpt en fet PS3a med hela kittet (1 spel) så kommer de flesta feta titlarna till 360 att släppas, det är då man kommer känna kraften i 360 och då jävlar.

Dessutom tror jag att de som köper PS3an är ganska inne på det.

Det är knappast så en unge springer till spelaffären och säger
"Pappa, Pappa! Kan vi inte köpa detta tvspelet"
Varav farsan tänker okej, tar en styck till PS3a och går fram till kassan , ska betala varav kassörskan säger "ursäkta mig, löningen va för 2 veckor sedan, så om du har 9 tusen i kontot så kan du komma fram och köpa konsollen, annars så kan du D R A!"

Ne men skämt osidå, tror många PS fanatiker köper konsollen medans de andra avvaktar och ser skillnaden mellan 360 o PS3


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Någon som vet om Gears of War kommer till PC?

Flakmonkey
Skrivet av Anton.z:

Någon som vet om Gears of War kommer till PC?

Det har ryktats om det, men det senaste halvåret har det varit dött på den fronten... så förmodligen inte

Medlem

Då blir det till att skaffa en 360...

Inaktiv

tyckte det såg sisådär ut, inget som imponerade nämnvärt på mig i alla fall, men jag ska ändå ha det :).. bokat på www.gametronics.se

Inaktiv

Åssa många vill försöka framfå det att antingen är man en PS nörd, lr MS nörd låter det som.
Skälv måste jag säga, jag har en 360 sedan release och jag kan inte se vad som är så fantastikt med ps3 mot för 360s när folk inte ens har testat den, det är mer som att folk är lixom NÄ fan man FÅR inte gilla 360 för då är man inte "inne" i utan det måste vara ps3, jag tror inte ps3 kommer vara något sämre än 360 på något sätt lr nått, men jag tror den inte kommer vara något bättre.
Gears of wars kommer att äga thats it, tyvär så finns det folk som inte säger att det inte finns något bra spel till 360 för att skaffa den, jag säger tvärt om det finns miljoner anledningar att skaffa just en 360 OBLIVION, GRAW är bara 2 av dom grymma lir du har mkt spel tid att köra på. Och sen så nu Gears of War och några till, Skälvklart kommer PS3 ha många bra spel iframtiden, men folk som säger det ska vara "x" konsol istället för annan konsol säger bort sig, det är spelen inte konsolen som är skoj, jag skiter i om konsolen heter rastamuttan så är spelet bra så vill jag ha ^^

PS: vill tilläga bara för att 1 person inte gillar vi tar t,ex GRAW gör det inte till ett dåligt spel. utan oftast är det så att den lr dom personerna inte klarar av spela sånt spel lr nått sånt DS

Medlem

Tycker att det verkar som om 50% av de spel som finns till 360 finns till PC också. Tex Oblivion sägs vara bättre till PC pga moddningsmöjligheter.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Gällande Oblivion får man ha en ganska så kraftfull dator om det ska rulla fint. På 360 behöver du inte oroa dig för det utan du går bara och köper spelet i affären.

Jag orkade inte lira Oblivion till PC pga av att min dator låg och kröp mellan 10-30 fps.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Spelet kommer 17:e november dvs samma dag som playstation3:)

Inaktiv

Har aldrig gillat sonys spelkonsoler... Alla säger att PS3 kommer slå 360 men jag tror faktiskt endast i prestanda och kanske i spelproducering... Sony är bra på att släppa massa skit även om det finns en hel del bra lir i bunten... Dessutom så lär dom flesta PS3-spelen även släppas till 360... Hade kanske köpt en PS3 om jag inte redan hade en 360 men det känns som lite slöseri med pengar... Kanske köper Gears of War men jag har verkligen tröttnat på FPS lir... Speciellt när det handlar om aliens som ska över jorden... Varför kan man inte komma på nåt nytt? Kanske gossedjur som kommer till liv med röda ögon och när man skjuter dom så sprutar det bomull åt alla håll eller nåt?

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Har aldrig gillat sonys spelkonsoler... Alla säger att PS3 kommer slå 360 men jag tror faktiskt endast i prestanda och kanske i spelproducering... Sony är bra på att släppa massa skit även om det finns en hel del bra lir i bunten... Dessutom så lär dom flesta PS3-spelen även släppas till 360... Hade kanske köpt en PS3 om jag inte redan hade en 360 men det känns som lite slöseri med pengar... Kanske köper Gears of War men jag har verkligen tröttnat på FPS lir... Speciellt när det handlar om aliens som ska över jorden... Varför kan man inte komma på nåt nytt? Kanske gossedjur som kommer till liv med röda ögon och när man skjuter dom så sprutar det bomull åt alla håll eller nåt?

Gears of war är inte ett fps och man är inte på jorden, man är på en planet som heter sera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Guzilla:

Har aldrig gillat sonys spelkonsoler... Alla säger att PS3 kommer slå 360 men jag tror faktiskt endast i prestanda och kanske i spelproducering... Sony är bra på att släppa massa skit även om det finns en hel del bra lir i bunten... Dessutom så lär dom flesta PS3-spelen även släppas till 360... Hade kanske köpt en PS3 om jag inte redan hade en 360 men det känns som lite slöseri med pengar... Kanske köper Gears of War men jag har verkligen tröttnat på FPS lir... Speciellt när det handlar om aliens som ska över jorden... Varför kan man inte komma på nåt nytt? Kanske gossedjur som kommer till liv med röda ögon och när man skjuter dom så sprutar det bomull åt alla håll eller nåt?

Gears of war är inte ett fps och man är inte på jorden, man är på en planet som heter sera.

Nehe? När jag såg bilder ifrån spelet så såg det väldigt FPS liknande ut som UT, Quake, Half-life, Doom, Prey och Halo.. Planeten sera såg väldigt lik ut som jorden tyckte jag iaf... Fortfarande så är jag rätt trött på att man har fastnat på ändra aliens eller också andra världskriget...

Inaktiv

Man spelar i 3:e person, alltså ser man hela gubben...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Jo men fortfarande är det Shoot 'em up... Men grafiken såg riktigt nice ut så det kanske blir skoj ändå...

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jo men fortfarande är det Shoot 'em up... Men grafiken såg riktigt nice ut så det kanske blir skoj ändå...

Gears of War är ett TPS, Third-Person Shooter. Inget FPS eller Shoot 'em up.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jo men fortfarande är det Shoot 'em up... Men grafiken såg riktigt nice ut så det kanske blir skoj ändå...

¨

grafiken gör inte spelet roligt. Det är gameplay som gör det roligt....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jo men fortfarande är det Shoot 'em up... Men grafiken såg riktigt nice ut så det kanske blir skoj ändå...

Gears of War är ett TPS, Third-Person Shooter. Inget FPS eller Shoot 'em up.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

mr.bear, Shoot 'em up är en gammal benämning på all typ av shooters som t.e.x. FPS och TPS... Du behöver inte spamma, jag är inte blind

http://en.wikipedia.org/wiki/Shoot_%27em_up

Medlem
Skrivet av Guzilla:

mr.bear, Shoot 'em up är en gammal benämning på all typ av shooters som t.e.x. FPS och TPS... Du behöver inte spamma, jag är inte blind

http://en.wikipedia.org/wiki/Shoot_%27em_up

Jag anser inte FPS och TPS-spel vara Shot 'em ups. För mig är ett Shot 'em up-spel ett spel som de gamla góa klassikerna Space Invaders och Gradius.

http://wiki.fz.se/Shoot_'em_Up


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jo men fortfarande så KAN man säga det även om du inte anser det. Detta känns som en helt meningslös diskussion egentligen. Quake kallade iaf inte jag för tio år sedan för ett FPS även om det var det... Quake var ett Shoot 'em up lir. End of discussion. Du kan gärna fortsätta kackla på men jag orkar inte längre.

Edit: Wikipedia som jag länkade förut, Kelkoo och Megastore står iaf på min sida

http://www.kelkoo.se/b/a/cpc_6513_gs_21811469_category.html

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=730...

Youtube-proffs

Jag ser fram emot det. Grafiken kommer va väldigt fint.. Alla spel fram till detta är bara ett smakprov av vad Xbox360 kan skapa med sina cores Nu börjar dom använda dom rejält...

Ta tex Just cause, skitstort, skitfint, och inget hack. Wunderfull.


signatur

Calle säger att jag är influencer

12
Skriv svar