Chromehounds är det bra?

Medlem
Chromehounds är det bra?

funderar på att köpa Chromehounds men jag vet inte om det är bra. Har någon testat det? Jag tycker spelet verkar hur coolt som helst men har inte lust att köpa det för 600kr och sen är det dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag testade det i en spelaffär så sent som i förrgår faktiskt, ok, jag började mitt i spelet och aldrig hållt i en 360-kontroll innan, men det sög imho


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Medlem

Demot var ju sådär, var lite stelt. Inget jag skulle köpa.


signatur
Inaktiv

Konceptet verkade ganska snarligt MechWarriors med undantag att du lirar på 360.

De föll ICKE mig i smaken. Tur att man kan tanka demos.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

För mig är Chromehounds helt klart ett av dom bästa 360 spel som kommit ut. Visst...singelplayer delen suger...men den är igenligen bara en glorifierad tutorial för Online delen.
Så har man inte Live så ska man befinitivt undvika att köpa det.

Det gör spelet så bra är online delen "Neroimus War".
Neroimus War ett slags MMO kampanjläge där man ett av 3 länder ska besegra dom 2 andra. Kriget är fördelat på 100+ banor i dessa 3 länder. Alla länder har olika delar som kan användas till sina Mechs och beronde på hur kriget går så påverkas tillgängligheten av delarna.
Man kan följa kriget här:
http://www.sega.com/gamesite/chromehounds/leaderboard.php

Kan också vara värt att nämna det att det finns en hel del mer delar att köpa i Neroimus war läget än i Singelplayer...

Det är också en bra ide att leta upp eller starta en squad att spela med...det blir MYCKET roligare då.

Och till sist ska man väl också nämna det för dom som inte testat spelet att det är tänkt mer som en simulator än nåt annat.
Så det tar tid att bli bra...att spela banorna och att ta sig fram.
Så det är mer Steel Battalion än MechAssult...fast minus den massiva kontrollen då...;)

Inaktiv

Ååh visste jag inte. Hoppas framtida spel tar efter!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Banditen Sweden är min gamertag jag och en polare spelar Chrome Hounds varje dag vi är med i en squad med blandad nationalitet, vi är skitkassa och får spö nästan hela tiden men fan vad spelet rockar, det är ett grymt bra online spel ,ett av dem bästa jag spelat faktiskt. Andra online spel jag gillar så ni vet vilken smak jag har .. G.R.A.W C.O.D 2 BF2 Quake är ett hyffsat online spel men med på tok för få spelare Prey har jag bara en uppfattning ifrån demon och den demon fick ju inte mig att springa till affären i allafall, Är väl ingen fanatiker av Halo serien heller och har på känn att kanske Gears Of War kommer bli något liknande Halo men jag hoppas jag har fel. Oj glömde visst nämna att jag gillar hela Ghost Recon serien och inte att glömma CS fattar inte att det inte har kommit till xbox 360 det var ju ett av dem spelen som hade flest online spelare på gamla xboxen. Men men jag kan bara säga att ni som spelat CH demon och tyckte den sög då kan jag säga att multiplayer delen är ljusår bättre så köp detta underbara spel. Heavy Metal Rules.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Här, hittade två saker som jag vill låna ut till dig Banditen:

.
,

Sen kan du få det här med:

(ett radbyte, för gamla tiders skull)


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Äh spela roll Billen, vem bryr sig om sådana väsentliga saker när världen ser ut som den gör.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Haha!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Om du vill att folk skall läsa det du skriver så borde DU bry dig

Inte många som pallar tegelstenar av text.


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar