Redan är det dags för speltillverkarna att anpassa spelen till mus!

Medlem
Redan är det dags för speltillverkarna att anpassa spelen till mus!

http://kotaku.com/gaming/splitfish/splitfishs-freakish-fragfx...

Misstänker att en del kommer att köpa detta tillbehör tills PS3:an och då blir det fuskigt i FPS-spel. Hoppas att speltillverkarna inser detta och ger stöd till USB-mus och -tangentbord i deras spel.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Heh skulle nog bara skratta åt någon som köpte ett sådant... är inte spelen anpassade för mus så kommer det inte funka särskilt bra. Fattar inte ens varför folk bryr sig så mycket, använd handkontrollerna de funkar aldeles ypperligt om man inte har allvarliga problem med händerna typ reumatism...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vill man förstöra ett spel genom att sitta med detta tillbehör och spelet är anpassat för kontroll så varsågod, dock så onlinematcher kan ju bli orättvisa.
Fast jag vill minnas att nått sånt här fanns till xbox alltså vanliga och det fungerade inte alls bra att köra med mus på spel som var gjorda för kontroll, vart stelt och eftersläpningar och ingen "fördel" alls.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Unreal Tournament 3 till PS3 utvecklas ju med medvetet stöd för möss.

Medlem

när konsoller levereras med mus o tangentbord så är tvspelseran död...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Why ? Mus och tb är fortfarande skönast för fps lir och chattande och chatta med tb går ju redans så då måste ju tvspelseran redan dött?!

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Why ? Mus och tb är fortfarande skönast för fps lir och chattande och chatta med tb går ju redans så då måste ju tvspelseran redan dött?!

jag skrev "levereras med"...
och ja, det är enklare och snabbare att styra med tgb o mus än med kontroll, men om man tar sig några minuter och faktiskt lär sig styra med kontroll så är det minst lika kul (förutsatt att man inte spelar mot andra som använder tgb o mus då)

tgb o mus kan man ha till datorn, lämna dem där


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

hatar fps på konsol pga den värdelösa kontrollen.
Mus + tangentbord ftw 8)


signatur

yolo

Medlem

TV-Spel har alltid handlat om att spela med kontroll.
Precis samma sak som med den här Linux-varianten till PS3, vem fan går och köper ett TV-Spel för 6500:- för att sedan göra den till en dator, en dator som man antagligen redan har.

Släng in tangentbord och mus o installera Linux, och allt charmigt och kul med TV-Spel är borta.

Medlem

Jag fattar inte överhuvdtaget varför de producerar fps till tvspel, okey för typen Gears of war men vanliga pc fps har inget att göra fortfarande på tv-spel. Känns som pc marknaden tappar en bunt titlar pga detta, djupt tragiskt.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Jag fattar inte överhuvdtaget varför de producerar fps till tvspel, okey för typen Gears of war men vanliga pc fps har inget att göra fortfarande på tv-spel. Känns som pc marknaden tappar en bunt titlar pga detta, djupt tragiskt.

det är för att det bevisligen går att göra bra FPS till konsoler också, sen att det finns folk som inte kan eller vägrar lära sig styra är en annan sak.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Precis, de få FPS jag spelat på konsoll har funkat perfekt, det blir lite annorlunda bara. Fattar inte varför folk snackar om vad som är bäst som om man tävlade handkontroll mot mus/tangentbord vilket i 99% av fallen inte alls är vad det handlar om. Utan nu handlar det oftast om att handkontroller möter handkontroller osv, därför spelar det ingen som helst roll vad som är "bäst". Det blir lite annorlunda bara men man vänjer sig fort.

Citat:

okey för typen Gears of war men vanliga pc fps har inget att göra fortfarande på tv-spel.

Vilka spel är det du pratar om? "Vanliga pc fps", är det Quake/Unreal spel, snackar vi CS eller kanske CoD? Vad är det som är så "vanligt" med dessa och vad är det som gör att de inte funkar på konsoll?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Att lira Quake på konsoll skulle bara gå rakt åt helvete, har man lirat mer eller mindre sedan -99 på mus och tangentbord så går allt annat bort!

Medlem

Jag har kört lite Resistance: Fall of man och visst är det svårt med kontrollen till en början. Efter ett par timmar spelande så blev det lite lättare. Det känns fortfarande ganska osmidigt. Jag skulle nog inte vilja sitta med mus och tangentbord i vardagsrummet för FPS:ens skull

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Att lira Quake på konsoll skulle bara gå rakt åt helvete, har man lirat mer eller mindre sedan -99 på mus och tangentbord så går allt annat bort!

jag har lirat med mus+tangentbord betydligt längre än -99 och jag tycker det funkar fint på konsoll också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Unreal Tournament 3 till PS3 utvecklas ju med medvetet stöd för möss.

Är det sant? Skulle vara kanon om det är så. Visst går det att lira fps med handkontroll men tex. UT-serien är 110% kontroll och då tappar man mycket av hela konceptet om man inte lirar mus
+tgb.

Medlem

Japp, info i denna artikel.

Edit:

"For those of you hardcore PC purists, mouse and keyboard controls will be available in the PS3 version through the USB ports on the front of the machine. In addition, the Sixaxis controller will get its usual nod and the motion sensor can be used to control where you look. The Sony rep apologized for it not being accessible on the demo I was playing, and he suggested that it was actually very accurate once you got the hang of it."

Medlem

Spel som Call of Duty, CS etc fungerar ju utan några problem som helst med en kontroll. Men Molotov, säg till mig när du över huvud taget skulle få en frag när du spelar med kontroll till Quake2

Medlem

Z0RRE om alla moståndare hadde handkontroll skulle han nog få rätt bra med frags. Vilket är precis vad det handlar om. Handkontroll vs Handkontroll, och Mus/tngbord vs Mus/tngbord. Folk pratar hela tiden om vad som är bäst om man skulle tävla mot varandra, vilket är en ganska meningslös poäng då det i 99% av spelen inte är fallet över huvudtaget.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Spel som Call of Duty, CS etc fungerar ju utan några problem som helst med en kontroll. Men Molotov, säg till mig när du över huvud taget skulle få en frag när du spelar med kontroll till Quake2

Quake2 vet jagi nte om det finns till nå TV-spel, Quake 2 är ett PC-spel jag har spelat det ett mycket engång i tiden och det var inga som hellst problem.
självklart spelade jag inte med kontroll på PC men det är inte om vi får frags med kontroll i quake 2 vi diskuterar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Om det är till konsol så ska man spela med kontroll inte mus och tangentbord. Det är konstigt om man köper ett konsolspel för att spela det med mus och tangentbord.


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

1
Skriv svar