Problem med nätverket till PS3.

Medlem
Problem med nätverket till PS3.

Tjenare!

Nu är det så att jag skall försöka komma online med min PS3 ordentligt! Men jag lyckas inte ställa in allt så det fungerar!
Det här har jag nu: Telia ADSL - Zyxel Modem - Dator - Playstation3.
Så här har jag kopplat: Modem in i jacket. Datorn in i modemet och PS3 in i modemet.
När jag gör en "Easy" scan i "Network settings" i PS3 så får jag bara "Timed out" under IP-hämtningen.
Knappar jag in datorns IP manuellt i PS3 och "Auto" på allt annat så kommer jag igenom IP-hämtningen och PS3 börjar leta efter en Internet anslutning.
Där stannar det av och jag får upp ett felmedelande om DNS (80910102 -Tror jag koden för felet är)
Längre än så har jag inte kommit med den uppsättningen!

Sedan har jag även provat att köra trådlöst via en "Wireless Router".
Koppling: Modemet in i jacket, en sladd från Ethernet i modemet till WAN i den trådlösa Routern.
Och till sist en sladd från datorn till modemet för att kunna komma åt internet även på den.
Resultat: Jag hittar mitt trådlösa nätverk i en "Scan" på PS3. När jag loggar in på den så lyckas den hämta ett IP men känner in av Internet.

När jag har den kopplingen så kommer jag åt internet med datorn, men kan inte logga in på routern, sätter jag min sladd från datorn till routern och från routern till modemet så kommer jag åt routern men inte internet.

Jag blir då inte klok på det.
Säkert nått pissenkelt som man inte tänkt på också!
Så om det är någon som har lite erfarenhet från det här och eventuella lösningar så svara gärna!

/MVH zORRE

Medlem

Du ska iallfall inte knappa in datorns i PS3:an ip ska den få av telia via modemet.... alla inställningar ska vara på Auto för den får allt automatiskt via modemet tilldelat

Sen via routern trådlöst ska de la funka men du måste kanske köra en setup i routern!

1
Skriv svar