720p i virtua fighter?

Inaktiv
720p i virtua fighter?

Har ställt in i display inställningar att ps3an ska köra hdmi och 1080p och ja det gör den i menyn men när jag går in i spelet virtua fighter 5 så kör den de spelet endast i 720p? De står iaf på baksidan av spelet att de ska funka i 1080p? Ridge Racer 7 körs i 1080p iaf utan problem....

Inaktiv

Dom har begränsat VF5 till 720p för att få bättre framerate och responstid, eftersom timing är så viktigt i spelet.

Inaktiv

Man kan ju tycka att en så pass ny och dyr konsol fullproppad med vass hårdvara borde orka köra i 1080p.

Det är kanske delvis speltillverkarens fel. Tar dom medvetet genvägar och konverterar rakt av från xbox? Eller har dom inte lärt sig programmera och utnyttja PS3-cellen riktigt?

Ganska vilseledande att skriva att spelet ska "funka" i 1080p... Dåligt enligt min mening. :\

Medlem

^-- Nej det är inte 360 fel eftersom 360 får en port från ps3an. Det är inte bara möjligt med den erfarenheten devs har än med ps3an att få spelet att funka i 1080p.

Inaktiv

Spelet är en port från maskinerna dom har i japanska arkad-hallar. Jag vet inte varför det inte skulle gå att köra spelet i 1080p, för det är ju inte något avancerat spel rent grafiskt, räknat i antal saker som ska ritas upp o.s.v.

Dom säger ju att dom valde att inte ha med ett online-läge därför att det skulle vara orättvist med dålig ping o.s.v i ett sådant spel. Jag tycker att det är ett dåligt argument.

Jag har haft spelet i en vecka och börjar redan tröttna lite, fast det är nog det bästa spelet av denna typ som finns just nu i alla fall.

1
Skriv svar