FZ:s folding@home-lag

Flakmonkey
FZ:s folding@home-lag

Idag släpptes firmware-uppdatering 1.6 och med det kom även folding@home. Folding@home gör det möjligt för dig att hjälpa Stanford University med medicinforskning. Kort förklarat så länkas datorer och i det här fallet PS3or ihop som delar med sig av sin cpu för att hjälpa universitet med den simulering som krävs. Ni kan läsa mer om det hela här http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18389

Hursomhelst så kan man där se hur mycket man själv bidragit och man kan också bilda lag och sen se hur mycket det laget bidragit med. FZ har nu startat ett sådant lag, ni kan se våra sida på Stanfords sajt här nedan och det nummer ni anger för att gå med i laget är 54892.

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&te...

Medlem

Perffa, går med direkt.

Har min ps3:a nu

Btw, har addat dig nu Nosnos...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

okey, jag e med i laget nu! Dock inte från en ps3 eftersom jag antagligen aldrig kommer köpa denna ploj grej!

Vad e det egentligen vi forskar fram ? tror detta är fejk! Någon har satt ihop detta program och tar del av våran cpu när han försöker få några extra fps i quake!

Medlem

En fråga... ja har gått med i teamet, men jag är inte på hemsidan?

Foldar ju för fullt.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Flakmonkey
Skrivet av fanboy:

En fråga... ja har gått med i teamet, men jag är inte på hemsidan?

Foldar ju för fullt.

Det kan visst ta ett bra tag innan det läggs upp på sidan ^^

Medlem

Ni kan adda mig ocksa!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Flakmonkey
Skrivet av Vantskruv:

Ni kan adda mig ocksa!

Du addar dig själv

Medlem

Ok, pa deras hemsida eller?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Jag har addat laget, men mitt namn kommer inte upp bland medlemmarna.

Medlem

Kan man vara med om man använder gpu klient?
Har inte råd att köpa en ps3 nämligen.

Medlem

Man måste ha gjort en WU = Work Unit för att det skall visas, kan ta 1 dag beroende på storleken på den.

Medlem

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats

visar ju bara hur kraftiga alla ps3or är tillsammans, inte ens alla windows burkar presterar ens i närheten i antal TFLOPS

Medlem

Såja så har jag joinat min PS3 och min vanliga dator till FZ Gruppen!!!

Medlem

Joinat gruppen med "Craggan"
In the Name of Science!!

Medlem

foldar jag med nu under swebarb82 grymt kul att bara sitta å glo hur den jobbar.

Flakmonkey

Kan ju uppdatera tråden med att konstatera att vi nu ligger på 8006:e plats av 55976

Medlem

lol det går ju bara lite fortare för ps3:an att göra en wu än min stackars dator

Medlem
Inaktiv

nu är jag även med


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem

Är också med nu

Medlem

Har joinat som IronCouncil

Medlem

Folda era mesar, varför joinar ni om ni ändå inte gör nåt? fan bara ett enstaka inklusive mig är ens aktiva idag...suck.

Medlem
Medlem

Man foldar väl när man kan & vill? Klaga på andra gör nog inte saken bättre iallafall.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Folda era mesar, varför joinar ni om ni ändå inte gör nåt? fan bara ett enstaka inklusive mig är ens aktiva idag...suck.

Foldar när jag kan Men du foldar ju nästan jämt ju!! Plus att du verkar köra folding på PC med Instämmer angående aktiva medlemmar i FZ-laget... Men visst helt frivilligt när/om man vill offra lite dyrbar elektricitet och hjälpa hjälpa till med forskningen...

Medlem

Nä jag foldar knappast nu lika längre när det är så hett.. den blir för varm och väsnas lite väl mycket heh samma me grafikkortet testade bara nåra gånger men jag kör folding bara på ps3an.

Och nej jag klagade inte självklart får alla köra hur mycket eller lite man vill men skulle va kul om fler körde åtminstone lite. Vi är nu runt plats 2500 inte illa.

Inaktiv

En dum fråga men hur joinar man ett lag? Jag har suttit själv och delat med mig processorkraft.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

bara gå in i folding settings, klicka på joina a team sen skriv in FZ nummer: 54892 och vilket nick du ska folda som sen äre klart.

Inaktiv

Tack för svaret. Ska fixa det sen när jag har bredband igen.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

ja det e lika bra att jag går med och gör lite nytta med min ps3:a också:)


signatur

// FeeAC

12
Skriv svar