Lira multiplayer över nätet med ps3:an?

Medlem
Lira multiplayer över nätet med ps3:an?

Hej, funderar på att skaffa en xbox360 eller en PS3 men vet dock inte vilken jag skall skaffa. Xbox360 har ju en välfungerande livetjänst, har dock inte hört något om något liknande till ps3:an.
Hur gör man för att lira multiplayer över nätet på ps3:an och finns det någon liknande tjänst till ps3:an? Är det planerat med någon sådan tjänst och i så fall när kommer den?

Medlem

Det finns en "live"tjänst ja, samt att det ska ju komma hela det härna PS Home köret senare i år som är en stor utbyggnade av online grejjen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

Det går alldeles utmärkt att spela online med Playstation 3. Den skillnad som finns är främst att utvecklarna själva får skapa sina onlinelösningar vilket både har sina fördelar och nackdelar, som alltid

Men du har ju en vännerlista och allt sånt där också förstås...

Medlem

Sen tar väl Sony inte ut någon avgift för att folk ska kunna spela online heller om jag inte minns fel. Till skillnad från vissa andra..

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det går alldeles utmärkt att spela online med Playstation 3. Den skillnad som finns är främst att utvecklarna själva får skapa sina onlinelösningar vilket både har sina fördelar och nackdelar, som alltid

Men du har ju en vännerlista och allt sånt där också förstås...

Ja en av nackdelarna är att vissa spel inte kommer att ha multiplayer på PS3,..som tex Virtua Tennis 3 som kommer ut här i dagarna.
Däremot till xbox360 versionen är det multiplayer.

Inaktiv

Går det att tanka demon till ps3n när den släpps? Så man kan vänta ett tag innan man köper något spel.

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Går det att tanka demon till ps3n när den släpps? Så man kan vänta ett tag innan man köper något spel.

Med tanke på att PS3:an har funnits ute ett tag så antar jag att det finns en hel del att ladda ner. Bla Gran Turismo skall finnas...

Inaktiv

Finns det någon sida som visar vilka saker som går att tanka ner till ps3n?

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Finns det någon sida som visar vilka saker som går att tanka ner till ps3n?

http://www.us.playstation.com/PS3/Store

Inaktiv

Tackar! Nu är det bara att vänta.

Medlem

GTHD blir lätt det första jag tankar hem.

Medlem

Samma här, det är väl gratis?

Medlem

japp det är helt gratis

1
Skriv svar