Medlem
GDC07

Jag tycker Sony gjort en stark comeback i år. Är riktigt imponerad av det jag sett från GDC och längtar ännu mer tills jag får råd att skaffa mig en PS3.

De har haft många motgångar och uppförsbackar men GDC07 måste vart riktigt lyckad för dem.

Dock hade jag hoppats vi skulle få se killzone, men det vart bakom stängda dörrar. Tydligen visades ett teknikdemo av killzone och grafiskt sett var det tydligen helt strålande men i det stora hela inte i närheten av trailern. SKall tydligen visas upp helt o hållet på E3 i år.

Med start nästa löning börjar sparandet i hopp om att kunna skaffa mig en ps3 i slutet av sommaren.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mjao, helt klart bättre intryck nu. Får hoppas att de tar vara på detta nu och inte beter sig som skithögar som det senaste halvåret, det behöver dom helt klart.

PSH kan locka många till konsollen, och det var huvudsakligen något sådant som folk saknade i konsollen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

^-- folk saknar spel herregud, inte PSH. hypa littlebigplanet istället

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- folk saknar spel herregud, inte PSH. hypa littlebigplanet istället

LittleBigPlanet ser ganska... mediokert ut.

Som sagt, folk saknade ett enkel friendslista osv så att man snabbt kunde hitta varandra och börja lira, det har PSH troligen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

little big planet tycker jag mer är ett demo på vad man rätt enkelt kan skapa med konsollen, men spelet i sig skulle nog inte va roligt mer än några timmar.

hypar hellre ps home och online stödet som på alla sätt verkar överglänsa konkurrenterna.

Jag ägde en 360 ett tag och om än konsollen är riktigt bra så är xbox live ett skämt. Online stödet, både i spel och i dashboarden, är tragiskt dåligt och jävligt tråkigt. Finns ju inte ens en webbläsare!?!? Virtual arcade är dock lite småkul.

Wiin har ju en webbläsare, men det är också allt. Online stödet är fullständigt meningslöst än så länge och inga spel stöder online!?!?

Nu vet vi ju inte hur ps3an onlinestöd kommer funka om ett år men allt tyder på att det blir riktigt riktigt bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Umm om det är något folk brukar gilla med Xbox360 så ör det just live pga dess bra online spel stöd*. Det är lätt att hitta vänner att spela med osv osv. Medans Sony har fått mest skit för sitt system hitills som jag förstått det. Hela PS Home verkar väldigt onödigt och flummigt, och har det inget vettigt enkelt meny system med helt vanlig text så man snabbt kan hoppa in på ett game där en kompis spelar eller dylikt så är det katastrofalt värdelöst.

Men jag har dock inte full koll på vad PSHome är utöver Sims Online som är allt jag sett hitills.

Edit:*Sen att det inte har webbbrowser är väl kanske tråkigt men inget allvarligt tycker jag inte. Dock något som jag stör mig på är att det oftast inte visas ping utan bara några värdelösa symboler som oftast inte säger ett skit.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey
Skrivet av Wardancer:

Umm om det är något folk brukar gilla med Xbox360 så ör det just live pga dess bra online spel stöd*. Det är lätt att hitta vänner att spela med osv osv. Medans Sony har fått mest skit för sitt system hitills som jag förstått det. Hela PS Home verkar väldigt onödigt och flummigt, och har det inget vettigt enkelt meny system med helt vanlig text så man snabbt kan hoppa in på ett game där en kompis spelar eller dylikt så är det katastrofalt värdelöst.

Misstaget många gör när de talar om Home är att de tycks tro att det är det enda sättet att snacka med sina vänner, sätta igång onlinespel, etc... Det är det inte du har fortfarande det traditionella sättet med XBM, som fungerar på samma sätt som Xbox Live. Home är ett alternativ för de som gillar att träffa nya människor att prata eller spela med och som kanske tycker det är roligare att fixa med sin lägenhet eller gå och titta på de hus som spelutvecklare har hyrt in sig på, etc...

Det är helt enkelt ett alternativ, inget substitut, för det vanliga interfacet...

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Umm om det är något folk brukar gilla med Xbox360 så ör det just live pga dess bra online spel stöd*. Det är lätt att hitta vänner att spela med osv osv. Medans Sony har fått mest skit för sitt system hitills som jag förstått det. Hela PS Home verkar väldigt onödigt och flummigt, och har det inget vettigt enkelt meny system med helt vanlig text så man snabbt kan hoppa in på ett game där en kompis spelar eller dylikt så är det katastrofalt värdelöst.

Men jag har dock inte full koll på vad PSHome är utöver Sims Online som är allt jag sett hitills.

Edit:*Sen att det inte har webbbrowser är väl kanske tråkigt men inget allvarligt tycker jag inte. Dock något som jag stör mig på är att det oftast inte visas ping utan bara några värdelösa symboler som oftast inte säger ett skit.

du kommer garanterat att kunna komma åt din friendslist och spela med varandra genom enklare menyer på ps3 menyn. Men vill man njuta av lite trevlig fritid så finns home som ett alternativ, och i dagens mmo-galna värld kommer nog home bli fruktansvärt populärt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nä aldrig antagit att det är det enda sättet. Men man vet ju aldrig, dock så tycker jag att jag hört mycket mera ris över Sonys stöd för onlinespel än Microsofts. Men Live är ju inte direkt felfritt heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Mjo tror sony fått en hel del klagomål men det är väl nu de satsar på allvar antar jag.
Blir kul o se, så länge sony inte förväntar sig att ett sims online räcker för att underhålla oss, måste som sagt vara praktiskt och funktionellt också.

Aja, är bara glad att sony ryckt upp sig i år iaf, höjjer mina förväntningar på ps3

Men men, när stora betatestet drar igång lär väl mer info strömma genom nätet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Okej, har sett igenom hela presentationen nu. Det är FÖR mycket reklam över allt verkar det som, Hoppas inte man måste in i PSH för att få upp sin vännerslista och göra snabba invites osv för det verkar helt enkelt för mycket jobb.

Känns som om Sony vill för mycket med denna tjänsten, tycker de kunde börjat i lite lugnare tempo med de viktigaste delarna för att se hur stort intresset är och sedan kanske succesivt ökat innehållet mm.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

jo reklam på väggar och skyltar men det stör ju inte dig när du springer runt där, snarare tycker jag det ger liv till omgivningen. Och de flesta reklamer kommer ju att vara för filmer och spel så det stör ju inte alls.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av cribba:

Okej, har sett igenom hela presentationen nu. Det är FÖR mycket reklam över allt verkar det som, Hoppas inte man måste in i PSH för att få upp sin vännerslista och göra snabba invites osv för det verkar helt enkelt för mycket jobb.

Känns som om Sony vill för mycket med denna tjänsten, tycker de kunde börjat i lite lugnare tempo med de viktigaste delarna för att se hur stort intresset är och sedan kanske succesivt ökat innehållet mm.

Det verkar som om Nosnons information 4 poster upp inte riktigt fastnade?

1
Skriv svar