Sämre bakåtkompabilitet i Europa

Medlem
Sämre bakåtkompabilitet i Europa

Sony har precis skickat ut ett pressmeddelande där de berättar att bakåtkompabiliteten för Playstation 3 i Europa kommer att försämras jämfört med de japanska och amerikanska konsolerna. Istället för att emuleringen är helt hårdvarubaserad kommer den ske genom en kombination av hårdvara och mjukvara. Därför kommer det enligt Sony bara vara möjligt att spela en begränsad mängd Playstation 2-spel på Playstation 3. Däremot kommer fler gamla Playstation-spel fungera. Sony meddelar också att man genom nedladdningsbara firmware-uppdateringar kommer att göra det möjligt att spela fler Playstation 2-spel på Playstation 3.

Sony hänvisar också till sidan http://faq.eu.playstation.com/bc/ för mer information, men där står det att informationen om de bakåtkompatibla spelen inte kommer upp förrän den 23:e mars. Illa för de som vill veta om det kommer att gå att spela färska höjdarlir som Final Fantasy XII, Okami och God of War II på maskinen.

Chefen för Sonys speldivision i Europa, David Reeves, uttrycker sig enligt följande:

"PS3 is first and foremost a system that excels in playing games specifically designed to exploit the power and potential of the PS3 system. Games designed for PS3 offer incredible graphics quality, stunning gameplay and massively improved audio and video fidelity that is simply not achievable with PS and PS2 games. Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3, truly taking advantage of this exciting technology."

Inaktiv

Känner för att bojkotta Sony... Antingen det eller importera en USA-konsol. Men vet inte hur det skulle fungera med onlineläget.

Medlem

signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Langos: WOW, bara för det är 360 bäst WOW... Du har öppnat mina ögon :O... X360 är felfri och den har varit ute i över 1 år! WOW, inga fel me den än.

*för dem som inte fdattar så var jag sarkastisk:)*


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

Kan man spela alla xbox spel i x360 eller? typ 15% av dem ju.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Ingen som säger att 360 är bäst här? Ingen utom du Jianlian. Det dom inte gillar är att Europa helt plötsligt får en annan PS3 än vad resten av världen får. Och för dem som hoppats kunna spela sina gammla PS2 titlar så är det ju rätt illa... speciellt då de inte är regionsfria så man kan inte importera en konsoll heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Asch..Vad gör Sony-san? Jag älskar PS3 men jag älskar PS2 spel mer. Gah blir nog att importera då :(.


signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Medlem

Oväntat att Jianlian får världens största gråtklump av att någon tyckte att det var dåligt.

Tråkigt att det blir lite sämre initialt, men om de bara ser till att patcha någorlunda fort så är det ju ingen stor grej egentligen.

Medlem

Jag skiter fullkomligt i Xbox360, jag har aldrig ägt en konsoll i mitt liv och tänker fortsätta så. Länken är on-topic så vad fanken gastar du om Jianlian23?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Så vilken är den positiva effekten?
- Att maskinen på sikt blir billigare eftersom den blir billigare att tillverka.

Tycker du inte att ni sviker era kunder, i synnerhet de som förhandsbokat en maskin?
- Nej, vi sviker dem inte. Jag tror att man köper Playstation 3 för att spela nya spel, för att få tillgång den fantastiska tekniken och för att få tillgång till Bluray.

bra försvar....

Billigare på sikt ? Borde inte alla få skiten billigare då?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1010179,00.ht...

Medlem
Skrivet av Jimmz:

Så vilken är den positiva effekten?
- Att maskinen på sikt blir billigare eftersom den blir billigare att tillverka.

Tycker du inte att ni sviker era kunder, i synnerhet de som förhandsbokat en maskin?
- Nej, vi sviker dem inte. Jag tror att man köper Playstation 3 för att spela nya spel, för att få tillgång den fantastiska tekniken och för att få tillgång till Bluray.

bra försvar....

Billigare på sikt ? Borde inte alla få skiten billigare då?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1010179,00.ht...

Eller ännu vettigare... borde inte alla barn få mat på bordet? Nånstans att bo? Kanske till och med få gå i skolan till 10 års ålder? När det är ordnat då kan du komma och gnälla över priset på ps3:an som nu varit mer eller mindre officiellt känt i över ett år nu.

Medlem

Sony fortsätter att gräva sin grav tydligen... Har i alla år köpt Sonyprylar (LCDtv, CRTtv, Surroundstärkare m.m...) Men nu skiter jag i dom, 6000spänn för en konsoll är fan ett hån, och nu detta?!?!?!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

1
Skriv svar