Sugen på en PS2:a... men...

Medlem
Sugen på en PS2:a... men...

Sugen på en PS2:a... men... är jag för sent ute?

Nu när Playstation 3 hägrar på horisonten så känner jag mig så efter när det gäller Playstation-eran.

Det som har fått mig att gå runt i dessa tankar är alla "häftiga" spel som verkar finnas ute till PS2:an (ICO, Shadow of the Collossus, God of War, God of War 2, We Love Katamari).

Sen så vill jag inte heller exakt betala 6-7000 kr för en Playstation 3:a, alldeles för dyrt för närvarande (PS2:ans prisklass ligger mer rimligt till enligt mig).

Så vad tycker ni FZ:are att jag bör göra?

Ska jag ge det 1-2 år och se vart Playstation 3 hamnar i pris?

Eller ska jag sluta vänta och slå till med en PS2:a nu?

Mvh Philip Olsson

Flakmonkey

Well, köper du en PS3a så kan du ju spela alla PS2-spelen på den, vilket är något man bör ha i åtanke...

Men att köpa en PS2a är ingen dum idé om man inte vill lägga pengarna på PS3a.. finns otroligt många bra spel så du kommer ha att göra tills man kan få tag på en PS3a för en något billigare summa.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Well, köper du en PS3a så kan du ju spela alla PS2-spelen på den, vilket är något man bör ha i åtanke...

Men att köpa en PS2a är ingen dum idé om man inte vill lägga pengarna på PS3a.. finns otroligt många bra spel så du kommer ha att göra tills man kan få tag på en PS3a för en något billigare summa.

Det är därför jag är så kluven som jag är haha.

Medlem

Köp begagnat (men testa maskinen först) så kommer du nog undan billigt


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Köpte min första PS2a förra veckan, Shadow of the colossus var grymt. Kostar ju bara strax under tusingen på El-giganten och det är det värt, glömt inte att köpa ett minneskort på en gång också.


signatur

<3

Medlem

Alltid värt att äga en ps2 ;D 2 år är en lång tid att vänta, speciellt om man ser på att du kan få väldigt många bra ps2 titlar väldigt billigt nu för tiden. Så köp en ps2 och börja kolla runt efter titlar du är intresserad av.

Medlem

That's it. Blir en Playstation 2 för mig då.

Man har ju också hört att Playstation 3 tydligen inte kommer stödje fullt ut alla PS2-spel >_<

Mmmmmmmm sugen som fan på God of War... och ICO... och Shadow of the Colossus... kanske tom. Final Fantasy X, X-2 samt XII, och Burnout Revengs... och Kingdom Hearts 1 samt 2... Guitar Hero 2 verkar kul... Resident Evil 4 har man velat prova nu ett bra tag... gosh så mycket spel känns som man aldrig kommer få tid att spela alla dessa spelen.

Inaktiv

Jag köpte en PS2 för ett par veckor sen. Ångrar det inte... 1200:- och ett enormt spelutbud. Det kommer komma nya PS2 spel under hela 2007 verkar det som. Plus att man inte behöver köpa en ny TV för att njuta av spelen fullt ut.

Och alla underbara RPG som det finns till PS2.... tusen och åter tusentals av speltimmar!

Medlem

Håller med... köpte en i december och den är wunderbar

Inaktiv

Då var det bara pengarna som fattas

1
Skriv svar